Kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Masterplay
    Newbie
    • 12-02-2005
    • 9

    Kanaal

    Hallo,

    2e paasdag ga ik met een vismaat vissen op karper. Het kanaal wat wij hebben uitgekozen is ongeveer 2 tot 3 meter diep en aan de kant ongeveer een meter diep. Er zwemmen vooral grote graskarpers. Zouden deze al goed te vangen zijn met deze temperaturen? Wat voor aas kan ik het beste gebruiken in deze tijd? Boilies pakken ze bijna niet...
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Masterplay

    Ik denk dat het voor de graskarper nog wat vroeg is, al is het niet onmogelijk om in deze tijd van het jaar er 1 te vangen.
    De paaitemperatuur ligt tussen de 27 en 29 graden, wat hier in dit landje wel een zeldzaamheid is.
    Graskarpers zijn zachte planten eters, een kikkererwt is een van hun favorieten. Net zoals vele andere karperachtigen moet het water wat opgewarmd zijn, de beste tijd om graskarper te vangen zijn de avonduren, bij het begin van het donker worden. Als de graskarper aan het eten is en je ziet ze s'avonds wel doe er dan eens enkele verse grasprietjes aan de haak, wel drijvend vissen. Ook dat is een bewezen methode.
    Ik hoop dat je iets hebt aan dit berichtje.
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Zijde zeker dat dat graskarper is? Normaal zijn die nie in de meerderheid en zeker nie op een kanaal ma het zou natuurlijk altijd kunnen. Kzou de klassieke kanaalpresentatie pakke. Ge zijt me 2 dus elk ne stok in eigen kant en ne stok naar den overkant ongeveer op ne meter of 40 vanwaar je zit. Rig drop je vlak in de kant ( maximum ne meter). Alst dichtbij is voeder je best een aantal dagen voor. Ne gram of 500 boilies moet voldoende zijn. Gewoon verspreid bollekes voeren over ne meter of 100 gedurende nen dag of 3. Laatste dag net iets geconcentreerder voeren. Dag zelf bolleke of 15 rond ja haakaas.
      Alst graskarper is maak je gewoon vismeelboilies maar doe er dan een blokje boillion in van Maggi, die hebben er met een vloeibare kruidige kern. En tijgers kan je dan ook proberen, daar heb ik mene gras op gevangen. Ga zo is kijken overdag als de zon schijnt, hier laten ze zich al zien. En voor de rest peilen en een goei stek zoeken.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Masterplay
        Newbie
        • 12-02-2005
        • 9

        #4
        Kleine verbe****** op dat van die graskarpers... De grote karpers zijn bijna allemaal graskarpers.. echt giganten..in de zomer zie je wel groepen tot 60 karpers... echt ongelooflijk verder zijn het ietwat kleinere karpers

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          En voor de rest peilen en een goei stek zoeken.
          Peilen? Bedoel je dat je de gaat vissen op een diepere stek. Ik misschien in de winter idd wel handig. In de zomer
          denk ik dat ik voor graskarper de meest ondiepe stek zou kiezen. En sowieso ene plek met waterplanten. Op elk water dat ik ken, waar ze zwemmen liggen ze altijd in het meest ondiepe gedeelte van het water. Dit geldt niet alleen voor vijvers, stadswateren enz. maar ook voor drie grote recreatieplassen, waar graskarpers zijn uitgezet om de plantengroei tegen te gaan. Ze liggen daar altijd voor de kant, tussen de lelies, of in de aanliggende polderslootjes (30-80 cm diep).

          Wat aas betreft. Op maïs worden er ook veel gevangen maar ik denk dan dat je de hele dag brasems aan het drillen (lees: binnendraaien) bent. kan met kikkererwten ook wel eens het geval zijn. Kzou denk ik ook kiezen voor boilies rond dit tijdstip van het jaar. Als het water opgewarmd is, vis ik pas op graskarper, en dan altijd met de broodkorst.

          Groeten,
          Pierre

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎