Barbeelvissen aan de IJssel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Blender
    Newbie
    • 11-02-2009
    • 8
    • Lelystad

    Barbeelvissen aan de IJssel

    Hallo allemaal,


    Na alle items in onder andere Witvis totaal wil ik dit jaar proberen om een keer een barbeel te vangen.
    Omdat qua afstand de IJssel het dichtsbij is wil ik het op deze rivier een keer proberen.

    Hebben jullie tips voor mijn ter hoogte van welke plaatsen aan de IJssel je barbeel kunt vangen.
    Je leest altijd wel over Zuthpen,Olst,Wijhe etc. maar ik benieuwd waar je dan precies moet zijn of steekt het allemaal niet zo krap!?

    Bijvoorbaat dank,

    M.v.g.
  • Votec
    Newbie
    • 09-05-2011
    • 13
    • Arnhem

    #2
    Hallo Blender,


    Barbeelvissers zullen hun stekken niet prijsgeven, tenzij je iemand goed kent.
    Op zich is het vissen op barbeel niet zo moeilijk.

    1. Alles wat je nodig hebt aan materiaal/aas is terug te lezen op de diverse barbeel websites.
    2. Start met Google Maps en volg de IJssel, dan weet je waar je eenvoudig met de auto bij kribben kunt komen.
    3. Bij de kribben aangekomen kijk je of je grind tussen de kribben ziet liggen.
    4. Op de krib zelf zoek je met een zwaar karperlood de boden af op de aanwezigheid van grind. Geen grind = Geen barbeel
    5. Begin met kribhoppen. 1/2 uur geen aanbeet = verkassen naar de volgende. Dit vergroot de kans om een barbeel te haken.

    Succes.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎