hoogeveense vaart 28-06-2012

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maggotlocker
    Newbie
    • 07-08-2011
    • 12
    • nieuw-amsterdam

    hoogeveense vaart 28-06-2012

    Gisteravond even wezen vissen, in de Hoogeveense Vaart richting Oosterhessellen, was er om 18:25 alles snel uitgepakt en opgebouwd, en had m'n hengel om 19:05 in het water, had tijdens het opbouwen al 5 ballen voer erbij gegooid, zodat die z'n werk kon gaan doen tot dat ik klaar zat om te gaan vissen. Na een 5 minuutjes te hebben gewacht diende daar de eerste vis zich al aan, het was een voorntje van formaat postzegel, maar goed er zit vis en dat was het voornaamste, al snel volgde de volgende deze was iets groter. Kort daarna had ik de eerste Rietvoorn te pakken, deze was van het formaat scheppen, maar door het onthaken schoot m'n haakje los van snoer(waarschijnlijk niet goed vast), dus begon al in mezelf te tieren, het liep zo lekker. Haakje er opnieuw aan gemaakt, en proberen de juiste diepte weer te krijgen, al met al toch 20 minuutjes verspeeld door dat haakje. Even een shaggie roken en ja daar kwam een leuke blei aan de haak, ondertussen maar even cuppen, misschien komen de platten nog? Ondertussen was het rond 20:30 en vong wel lekker, maar geen groot spul, een bleitje hier en een voorntje daar, tussen door nog een baarsje(blijven veraderlijk aanbeten hebben). Ik dacht ga is switchen met aas, dus een softhook pelletje er aan, maar daarop ook helemaal niks, rond 20:50 weer 2 maden maar deze keer met lever eraan, dat bleek een gouden greep, eerst nog een paar bleien eraan, maar al snel kwam de eerste platte, zeg maar platje, want deze was nog iets aan de kleine kant, maar goed brasem is brasem. Gauw weer in gooien en ja weer een brasem, deze was groter en haakje achter in de bek, tijdens het onthaken, ging de brasem een beetje tegen spartellen, pats! haakje eraf, *&#@#$ ging het weer, gauw haakje er weer op en in gooien met de hoop dat ze er nog zaten, maar kort daarna weer een dikke plaat. Yes ik heb ze op de stek en ze gaan niet gauw weg, elke slag was een barsem, en doordat ik ze echt op de voerplek had, blijkt wel door dat ik er 3 in de vinnen heb gehaakt. Uiteindelijk om 22:00 gestopt, kon toen de dobber echt niet meer goed zien, anders zeker doorgegaan en was het aantal waarschijnlijk wel verdubbeld. Het uiteindelijk resultaat was 6 x Vooren, 2 x Rietvooren, 3 x Bliek, 1 x Baarsje en 8 x Brasem. Geslaagd 3 uurtjes zitten dus!!!
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Dat is zeker geslaagd te noemen. Zal het binnenkort ook maar weer eens met de vaste stok proberen.

    Je had je bericht ook in dit topic mogen plaatsen. Deze is speciaal aangemaakt voor alle vangsten in Groningen/Drenthe/Friesland.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎