Kantvissen met een boothengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • MaartenD
    Newbie
    • 06-08-2012
    • 3
    • Middelburg

    Kantvissen met een boothengel

    Hallo,

    Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik sinds een lange tijd weer eens wil gaan vissen. Een jaar of 5 geleden ben ik een aantal keer wezen vissen met een boot op de oosterschelde. Dit vond ik toen der tijd fantastisch, maar de hobby is in de loop der jaren verwaterd.

    Nu het weer zomer is en ik steeds vaker mensen zie vissen begint het weer te kriebelen, echter ben ik naast het bootvissen (heb mij al aangemeld voor een opstapdag) ook erg nieuwschierig geworden naar het kantvissen.
    Ik woon in Middelburg dus er zijn denk ik genoeg plaatsen in de buurt waar ik dit eens uit zou kunnen proberen (oosterschelde, westerschelde, noordzee) Ik heb 2 boothengels en wil zonder al teveel kosten te maken (dus zonder een nieuwe hengel te kopen) eens kijken of dat kantvissen wat voor mij is.

    Is dit een realistisch plan? En zo ja met wat en op welke stek kan ik het beste beginnen?
    Ik heb mijn molens voor het bootvissen al gevuld met nieuw vislijn,
    ik heb een berg paternosters met 3 afhouders,
    ik heb dit soort ankerlood van 120 en 210 gram http://www.roven.nl/ContentImages/80...eevissen-8.jpg
    En dit soort ankerlood met het nummer 6 er op http://www.vlemmix.nl/data/families/klein/41547_1.jpg

    Als ik nou over een tijdje helemaal hooked blijk te zijn zal ik zeker investeren in het juiste materiaal, echter wil ik dat nu liever beperken tot een inves****** in dingen als lood, aas en ander visgerij (ik ben een arme student ).

    Alvast bedankt!
    Groet, Maarten
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Hallo Maarten,

    Een stek die goed te bevissen is met een korte hengel op zout water, bevind zich aan de boulevard bij Vlissingen.

    Daar liggen 2 korte strekdammen aan het einde van het strand. (begin van het asfalt)

    Tussen deze dammetjes is een diep gat waar je een steenbolk, wijting, gulletje of tong kan pakken.

    Daar waar mogelijk over het laag water vissen op de kop van de rechterdam.

    Simpel vissen met een loodje van 120/150gram; zonder ankers en geen afhouders.

    Ook bij de uitgang van de loodshaven kan je een poging wagen.

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • MaartenD
      Newbie
      • 06-08-2012
      • 3
      • Middelburg

      #3
      Hoi Frank, bedankt voor de tips!

      Na jou uitleg heb ik echter nog wel twee vraagjes:
      Zijn vissen als steenbolk, wijting, gul en tong goed te vangen in augustus?

      En wat bedoel je precies met "over het laag water vissen"?
      Als het bijv. om 12:00uur eb is en ik wil een uurtje of 4 vissen. Vis ik dan:
      van 08:00 tot 12:00
      van 10:00 tot 14:00
      of van 12:00 tot 16:00

      Op het internet is zoveel informatie te vinden dat het vissen erg theoretisch maakt Het wordt tijd dat ik het deze week eens snel ga proberen.

      bedankt,
      Maarten

      Reageer

      • fpulles
        omgeturnd
        • 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

        #4
        Wijting en Gul zijn voor de kantvisser eigenlijk najaars (oktober. november, december:; afhankelijk van de watertemperatuur en de aanwezigheid van garnaal) vissen. Maar in diepe putten willen ze wel eens blijven hangen. Steenbolk en tong kan je wel vangen in augustus. Evenals zeebaars trouwens. Die je op dat stekkie dat ik aangaf ook kunt vangen aan een stuk zager.

        "B" is het juiste antwoord. Als het om 12.00 uur laag water is vis je van 10.00 tot 14.00.


        Suc6

        Frank
        oude hond kan ook trucjes leren

        Reageer

        • MaartenD
          Newbie
          • 06-08-2012
          • 3
          • Middelburg

          #5
          Dank, ik moest vrijdag vanwege een groot evenement op de boulevard uit wijken naar "het eiland" dicht bij het station in vlissingen. Daar heb je een klein strandje waar ik een zeebaarsje heb gevangen en een stijger waar ik 2 makrelen kon vangen. Was erg leuk
          Morgen avond nog eens proberen maar dan aan de boulevard of misschien bij neeltje jans.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎