A.G. Wildervanckkanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    A.G. Wildervanckkanaal

    Ik ben nu al een paar keer aan het vissen geweest met zowel dood- als kunstaas, maar zonder goede resultaten. Zo heb ik gisteren een drietal sluizen bij het Ruiten A kanaal afgevist, maar niet verder
    gekomen dan een maatse baars en een ondermaatse snoek. Allebei op een Balzer plug met voornmotief. Ander halve week geleden ben ik op een vrijdag eens met doodaas en een winddobber bezig geweest bij
    ons in de jachthaven. De aasvis horizontaal onder de dobber gehangen en mee laten drijven met de wind. Helaas geen enkele aanbeet gehad.

    Tot nog toe vallen de vangsten tegen. Daarom ben ik op zoek naar ander viswater en zou graag willen weten hoe de roofvisstand op het A.G. Wildervanckkanaal achter Musselkanaal / Stadskanaal is. Ik weet dat in het stuk achter Stadskanaal snoek zwemt en heb daar ook al eens snoekbaarsvissers getroffen, maar is het de moeite waard om het daar eens te proberen met dood- of kunstaas?

    Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het ook graag.

    Alvast bedankt.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    #2
    ..... je mag er redelijke wijs ervanuit gaan daar waar witvis zit ook roofvis te vinden is.
    Ook in de ruiten A, doch is dat een vrij moeilijk water.
    Ik heb daar menig sluis en duiker afgevist en de resultaten waren nagenoeg hetzelfde als wat jij had.
    De Snoek is inmiddels al wel aan het fourageren voor de winter, dat heb ik tijdens de laatste wedstrijd wel gemerkt.
    Het smalle gedeelte van het Agw lijkt mij een goede keus.
    Probeer eens met een wat statischer methode, dood aas en dat vlak over de bodem laten zweven.
    Met name dat stuk achter het industrieterein, daar waar die stuw zit aan de zijkant.
    Je zal ze nu nog verspreid vinden maar als de witvis gaat verkassen naar hun "winterverblijven" zal je ze wel achterna moeten.
    Dan wordt het meer richting de havens e.d.
    Maar ondanks dat ze momenteel redelijk bijtlustig zijn, heb ik ook nog geen fatsoenlijke gevangen.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #3
      Dank voor de reactie. Ik zal het eens proberen daar in het A.G. Wildervanckkanaal. Eens zien of het mij daar beter af gaat.
      Met een kleine snoek ben ik ook blij, maar ik wil ook weleens weer een 80er vangen.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        Gistermiddag met kunstaas bezig geweest in het A.G. Wildervanckkanaal. We hebben zowel boven als onder de stuw (gemaal) gevist, maar zonder succes.
        Doordat er daar veel riet staat zijn er weinig plekken waar je kunt vissen en fatsoenlijk kunt werpen. Vervolgens doorgereden naar de stuw in de zijtak richting
        de watertoren. Ook hier door het aanwezige riet weinig bevisbare plekken. Daarnaast op sommige plekken ook nog restanten van waterplanten.

        Aangezien we het daar al gauw gezien hadden zijn we doorgereden richting Vlagtwedde. Omdat we over het afwa******skanaal kwamen zijn we daar gestopt en
        hebben daar een poosje gevist. Hier heb ik een snoek gemist die mijn spinner wilde pakken. Toen de aanbeten hier verder uitbleven hebben we besloten via het
        Ruiten A Kanaal terug te rijden naar huis.

        In eerste instantie wilden we stoppen bij de Zuidveldsluis, maar daar zaten witvissers beneden de sluis de vissen en aangezien wij niet tegen over hun wilden
        gaan staan met kunstaas te werpen zijn we doorgereden naar de Ter Apelersluis. Hier wist ik nog een kleine snoek van 30 à 40 cm te vangen.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Amadeus
          Knoeit wat aan het water.
          • 02-09-2007
          • 1626
          • Westerlee

          #5
          En onderstaande ook geprobeert?

          Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
          Probeer eens met een wat statischer methode, dood aas en dat vlak over de bodem laten zweven.
          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            #6
            Ik heb afgelopen zaterdag niet met doodaas geprobeerd aangezien ik alleen sardines heb en als die eenmaal ontdooit zijn dan kun je er niet meer mee werpen.
            Ik zal binnenkort eens zien of ik een aantal voorns kan vangen en zal dan eens daar met de winddober aan de slag gaan. Voorn is wat taaier en is wat langer te werpen.

            Ik heb sardines ook weleens aan fireball geprobeerd te vissen, maar dat was ook geen succes.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Om te korten aan aasvis te voorkomen kan je voorn e.d. ook gewoon in de vriezer mikken.
              Ik verpak ze zelf per tweeën of drieën in, zodat ik atijd afdoende heb om mee te vissen.
              Dan hoef je ze op de dag zelf in ieder geval niet meer te vangen.
              Ontdooien hoeft niet, dat gaat in het water snel genoeg.
              Eventueel geef je ze een likje lever o.i.d. mee.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • hjadolffs
                hier vissie vissie vissie
                • 29-05-2011
                • 65
                • woudsend

                #8
                ik ga morgen een dagje op het pm kanaal te vissen. tussen spannenburg en sneek. volgens de laatste berichten moet het op het moment aardig goed gaan met de roofvis. alleen is wel het nadeel dat je dit het makkelijkst bevist met een boot. ik zal wel even laten weten wat de resultaten zijn.
                vismaat gezocht!!! intresse? stuur bericht

                Reageer

                • Michiel D
                  Newbie
                  • 05-02-2013
                  • 3
                  • Groningen

                  #9
                  Op AGWkanaal zou je prima wat moet kunnen vangen. Probeer anders het verbindingskanaal eens. Heb daar in het verleden best wel wat gevangen.

                  Reageer

                  • Jmuskee
                    Newbie
                    • 12-12-2013
                    • 3
                    • Stadskanaal

                    #10
                    Ik zou die jachthaven in de gaten houden. Bij de eerste steiger vanaf de trailer helling heb je al een diepte van 5.5 meter.
                    Het omliggende water heeft een gem. diepte van 1.50/1.80 meter, dus denk dat daar best best een leuke vis te vangen is.
                    Ook de brug voor het centrum, bij die knik, is het wat dieper, zou ik ook es proberen.

                    Gr Jeroen

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2326
                      • Ter Apel

                      #11
                      Welke jachthaven bedoel je? Ter Apel?

                      In de jachthaven van Ter Apel ben ik dit najaar een paar keer aan het vissen geweest en niet verder gekomen dan een aantal kleine baarzen.

                      Inmiddels ben ik er ook al achter dat in het Mussel Aa kanaal / A.G. Wildervanckkanaal baars zwemt. De grootste die ik gevangen heb was met de feederhengel en als aas een paar maden was 27 cm.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • Jmuskee
                        Newbie
                        • 12-12-2013
                        • 3
                        • Stadskanaal

                        #12
                        Ja, de jachthaven in Ter Apel. Worden aardige vissen gevangen,roofblei, snoek, karper.
                        Verleden jaar ben ik met mijn vismaat trollend door het doorgaande kanaal gekomen, en hadden we 24 snoeken en 2 snoekbaars.
                        Dus zou het niet gelijk te ver van huis zoeken. Ze zitten er echt wel.

                        Gr Jeroen

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎