Nu in nederland betaalwater!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    Nu in nederland betaalwater!

    Net zoals in frankrijk, is nu ook in nederland een betaalwater,in de vorm zoals in frankrijk.(9 hectare groot)
    Met een goede bezetting karper(200 vissen tussen 30-40 ponders zelfs).
    Wat denken jullie slaagt dit programma.

    Is dit het begin of einde?
    Gaan jullie daar wel eens vissen?
    barbeel vissertje
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Kheb er op zich niks op tegen maar ik zal er zelden gaan vissen. Meestal hangt er aan die waters een reukje maar zeker weet ek da nie. Hier en daar worden der op betaalwaters vissen herkend die op openbaar water op misterieuze wijze verdwenen zijn. Op betaalwater moeten immers dikke biggen zitten anders blijft het volk weg en die vissen kosten veel geld. Maar zolang alles legaal gebeurt, zolang de bezettingsgraad nie overdreven groot wordt en als er controle komt zodat er nie van die kinkels komen die de vis nie correct behandelen dan waarom nie?
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Murdock vx66
      Frequent aanwezig
      • 17-10-2004
      • 179

      #3
      Is dat de Blauwe Hoef niet of zo?

      Reageer

      • barbeeltje
        Sportvisser
        • 04-11-2004
        • 592
        • limburg..

        #4
        Ik dacht het wel,het zou onder tilburg liggen.
        Al geweest?
        barbeel vissertje

        Reageer

        • Patrick Kip
          Newbie
          • 22-11-2004
          • 6

          #5
          Ik ben er nog niet geweest en ik zal er ook zeker niet komen, mijn mening is dat die vissen daar zeker niet op een natuurlijke manier terecht zijn gekomen.....

          Groet

          Patrick
          Altijd wachtend op dat ene geluid uit mn delkim

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1496
            • haacht

            #6
            Op openbaar water wordt ook vis gezet zene das dus ook nie op een natuurlijke manier.
            Op zich is daar niks mis mee zolang ze gekweekt zijn en nie van ander openbaar water komen. Wat eigenlijk een klein beetje hypocriet is want de vis die hier in belgie op de vijvers gezet wordt komt ook meestal van grote meren in nederland wat dus eigenlijk hetzelfde is buiten het feit dat dikke karpers gewoon veel zeldzamer zijn alhoewel het met de brasem precies ook erger en erger wordt. toffe zin he
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • Patrick Kip
              Newbie
              • 22-11-2004
              • 6

              #7
              Iedereen mag er natuurlijk het zijne van denken, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die grote vissen gekweekt zijn. En daarmee bedoel ik gekweekt tot op het gewicht dat ze nu zo ongeveer hebben.....

              Groet

              Patrick
              Altijd wachtend op dat ene geluid uit mn delkim

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Artikel staat in de beet van november of december. Tis volgens mij inderdaad de blauwe hoef.
                Er zitten ook een groot aantal forellen. Ik las in het artikel dat er bepaalde perioden worden ingesteld waarin er alleen op karper gevist mag worden. Er mag dan niet op forel gevist worden. Andersom is dit ook het geval.
                Er worden slechts beperkt karpervissers toegelaten (volgens mij 8 tegelijk) en er moet gevist worden vanaf vaste stekken. Je kunt dus niet ff een mooi stekkie in de jungle uithakken.

                Als deze regels consequent worden gehandhaaft, en de vissen zijn 'eerlijk' op het water gekomen, dan vind ik het niet zo'n probleem dat dit betaalwater er nu is.

                Groeten,
                Pierre

                Reageer

                • Murdock vx66
                  Frequent aanwezig
                  • 17-10-2004
                  • 179

                  #9
                  patrick,

                  Dat water ligt er nu ook niet plots he, ik heb gehoord dat het vroeger niet toegankelijk was. Vis die er werd opgestoken heeft n u de tijd gehad om uit te groeien. Ik vind het een mooi initiatief maar wel duur, 125 Euro voor 24 Euro, volgens mij wel voor 2 personen. En er zijn inderdaad maar 4 stekken waar max. twee vissers op mogen.

                  Reageer

                  • Patrick Kip
                    Newbie
                    • 22-11-2004
                    • 6

                    #10
                    Ik begrijp wat je bedoeld, tuurlijk zo`n water ontstaat niet in een keer, maar een bestand waar 200 vissen voorkomen waarvan de meesten tussen de 30 en de 40 pond zijn met enkele uitschieters (op 11 hectare) naar boven lijkt me niet echt meer natuurlijk, en ik word hier dan ook niet echt vrolijk van.....
                    Er zijn veel meer wateren in nederland die jaren met rust worden gelaten (bijv. waterwingebieden) en als er hier dan een keer op word gevist dan worden hier ook niet zulke spectaculaire vangsten gedaan terwijl de bezetting soms nog lager is..

                    Tja en dan over de prijs,,, dat is natuurlijk helemaal belachelijk..(niet dat je me er anders wel was tegen gekomen)...

                    Met vriendelijke groet,

                    Patrick
                    Altijd wachtend op dat ene geluid uit mn delkim

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎