Jerkbait of plug

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • VetteBlei
    Newbie
    • 01-10-2008
    • 20
    • Apeldoorns kanaal

    Jerkbait of plug

    Hallo,

    Met de Sint op komst krijgt mijn zoon (11) een spinner met molentje en zal deze binnenkort aanschaffen.
    Lees me wat in op internet en hobbyen samen om zelf wat kunst aas te maken. Goed voor de vader zoon relatie zal ik maar zeggen haha.


    Kan iemand me uitleggen wat nu het grote verschil is tussen een Jerkbait en een plug, het lijkt veel op elkaar.

    Zelf zat ik te bedenken dat een jerkbait wat groter is en meer voor een reel werphengel?

    ik lees het graag.
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    #2
    jerkbaits zijn er ook in kleiner formaat. Een jerkbait (rukaas, vrij vertaald) vis je dan ook veelal rukkend binnen, met tikken zeg maar. Je hebt ze in zinken en lichtzinkend alswel drijfend. De jerkbait krijgt zijn actie, door de manier van vissen. De plug kan je gewoon binnen draaien en die krijgt dan al zijn actie. Al wil dat niet zeggen, dat je niet hoeft te varieren met inhalen, want dat levert vaak die ene vis op.....
    Jerkbaits vind ik vooral voor de winter leuk, die kan je namelijk ook heel prettig langzaam binnen vissen. Zou zeker ook iets voor het apeldoornkanaal kunnen zijn.
    Hopelijk heb je iets aan mijn info.

    Reageer

    • VetteBlei
      Newbie
      • 01-10-2008
      • 20
      • Apeldoorns kanaal

      #3
      Hallo Polen visser,

      Super bedankt voor je info, ik heb hier wat aan.

      Reageer

      • pikefighter
        Newbie
        • 19-01-2013
        • 10
        • Berlicum

        #4
        een plug is meer voor de beginnende roofvisser. als je eenmaal overweg kunt met pluggen en ander kunstaas zou ik je aanraden om eens wat met jerkbaits te proberen omdat dit net toch dat beetje anders vissen is.

        Reageer

        • carpwillmerpike
          Newbie
          • 19-11-2013
          • 15
          • kamperzeedijk

          #5
          als je lichte goedkope plugjes wil zou ik het eens proberen met de grootste spro powercatcher. Spro powercatcher heeft nu ook goedkope blinkers van 2.50 de plugjes zijn bij mij in de buurt 3.00. ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb.

          m.v.g. carpwillmerpike

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            #6
            Pluggen kun je met spinhengel en molen nog wel vissen, maar voor het vissen met jerkbaits wordt over het algemeen toch al gauw een hengel met reel gebruikt.
            Aan een jerkbait moet je zelf een actie geven en het schijnt dat het nog weleens een krom asje op wilen leveren, vooral bij de goedkopere molens.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Ik denk dat na een klein jaartje verder te zijn dat het jochie dat inmiddels al wel onder de knie heeft gekregen.
              Het is nu al weer Sinterklaas, dus wie weet wat hij nu weer krijgt van die beste man.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • carpwillmerpike
                Newbie
                • 19-11-2013
                • 15
                • kamperzeedijk

                #8
                als je de spro powercatchers koopt en je neemt een kleine dikkere kun je daar de zwemlip afhalen. je kunt dan jerken met een plug dus supperlicht. ik doe het zelf ook en je moet alleen ff proberen. gr. carpwillmerpike

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎