gevlochten-nylon

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

    gevlochten-nylon

    Wat gebruiken jullie? Ik heb tot nu toe altijd nylon gebruikt maar kweet nie goe wat ek op men emblems zou zetten. Kzag net op de dvd dat de vis gemakkelijk de rig kan oppakken en zelfs een stukje verplaatsen zonder dat je ook maar 1 piepke gehoord hebt. Met gevlochten draad krijg je veel sneller een reactie.
    En dat was maar op ne meter of 55. Ik ben van plan meer op meren te gaan vissen dus da zal dan ne meter of 80-90 gaan worden en in sommige gevallen 100 tot 250 en dan zou ek nog graag men beten zien.
    Aan den andere kant moet de vis toch ne volledige run pakken, want op zo'n klein biepekes kunde toch nie aanslagen denk ek maar toch zou ek da graag zien.
    Kheb nu zo af en toe dat ek een paar piepkes hoor en dan denk je lijnzwemmers of zo, maar zwemmers da kan dus nie want da zie je gewoon niet door diene rek. Ze schoven het lood 10 cm naar boven en niks reactie.
    Stel u voor da ge op diene afstand nen brasem haakt, eer de vis de 90 gram ver genoeg verplaatst heeft is em toch al lang uitgeput.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • Murdock vx66
    Frequent aanwezig
    • 17-10-2004
    • 179

    #2
    Ik ken gasten die werken met een voorslag van 25 meter gevlochten draad en de rest nylon, zij vissen al heel lang op karper en volgens hen is dit voldoende. Klopt inderdaad dat ze de aanbeet beter controleren.

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1498
      • haacht

      #3
      25 meter voorslag vind ek ook maar raar zene. Hoe knoopt ge dat dan zodat de vis het lood kan kwijtraken bij lijnbreuk en eventueel ook nog het flying backlead want gevlochten hangt hoger int water dan nylon.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Murdock vx66
        Frequent aanwezig
        • 17-10-2004
        • 179

        #4
        Ik zal het hem es vragen, heb het zelf nog niet toegepast en ik heb er dus geen idee van.

        Reageer

        • barbeeltje
          Sportvisser
          • 04-11-2004
          • 592
          • limburg..

          #5
          Zelf vis ik liever met nylon,maar voor grote afstand is gevlochten veel beter(als beetregistratie en ook voor de vis onder controle te houden i.v.m obstakels)
          Maar als ze kort onder de top zijn drilt nylon lekkerder.(dus nylon voorslag)

          Let op dat je wel hengels hebt met sic. ogen he.

          Succes!
          (zelf gebruik ik dan ongeveer 8 meter voorslag)
          barbeel vissertje

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

            #6
            Gevlochten met nylon voorslag of omgekeerd? Ik heb ma 2 molens dus het gaat het 1 of het ander worden.

            Der staan sic ogen op men daiwas dus das al geen probleem.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • barbeeltje
              Sportvisser
              • 04-11-2004
              • 592
              • limburg..

              #7
              300 m gevlochten en nog die paar meter nylon voorslag.
              barbeel vissertje

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

                #8
                Ook raar, dus ge vist liever me nylon en dan toch gevlochten gebruiken ;-)

                Tis misschien geen slecht gedacht. Whiplash met dan ne nylon voorslag. Hebde toch nog iets gevoel.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • barbeeltje
                  Sportvisser
                  • 04-11-2004
                  • 592
                  • limburg..

                  #9
                  Gevlochten gebruik ik zelden.
                  Alleen op grote afstand.
                  Als ik bijvoorbeeld verder moet gaan als dat ik uitgooi(moet dan uitroeien)

                  Maar ook op de feeder zie je de beten sneller(vooral kleine beetjes)

                  Tevens heeft (door de dunnere doorsnee) gevlochten als voordeel dat je verder uitgooit,en dat (als je stomend water hebt) de stroming minder vat op de snoer!
                  barbeel vissertje

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

                    #10
                    Kzou extra spoelen moeten hebben, daar had ek nieeens aan gedacht. Kan ek beide gebruiken.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    • pole
                      Frequent aanwezig
                      • 27-02-2002
                      • 118
                      • Hamme

                      #11
                      ikzelf gebruik whiplash pro met nylon voorslag van +/- 10 meter.
                      wel oppassen als je de clip gebruikt bij het inwerpen , had op een spoel een braampje aan de clip en bij het inwerpen verdween een 60 meter draad in het water .
                      met de volgende gevangen karper is die 60 meter met de hele montage er terug uit gekomen .
                      gevolg : knippen , was 1 groot kluwen !@#$ !@#$

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door pole

                        met de volgende gevangen karper is die 60 meter met de hele montage er terug uit gekomen .
                        Leo, je moet ervoor zorgen dat de karper altijd het lood kan kwijtraken bij lijnbreuk.
                        Das zo'n beetje het probleem met een voorslag en zeker in combinatie met inline lood. Korda heeft daar shockleader sleeves voor zodat het lood makkelijk weg kan.
                        Ik gebruik nu wartellood met clips, die krijgt de karper makkelijk kwijt.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        • pole
                          Frequent aanwezig
                          • 27-02-2002
                          • 118
                          • Hamme

                          #13
                          lood kwijt raken zou geen probleem geweest zijn .
                          alleen is de hele montage welke ik eerst verspeeld had in de lijn waar ik op dat moment beet had verstrikt geraakt , door het rondzwemmen van de karper heeft mijn gespannen lijn de losse lijn opgepikt , gevolg 2 lijnen uit het water , 1 nylon met een gehaakte karper en 1 gevlochten met alles der nog aan

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

                            #14
                            Ahzo. Nu ik het nalees kan je het ook op die manier interpreteren, ik had het effe verkeerd voor.
                            En hoe drilt da zo, merk je dat je meer contacht hebt met de vis? In de kant vangt de nylon dan weer de schokken op.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • pole
                              Frequent aanwezig
                              • 27-02-2002
                              • 118
                              • Hamme

                              #15
                              aanslaan gaat vlotter maar drillen maakt eigenlijk weinig verschil uit vind ik . eens men met nylon de vis aan het binnenloodsen is , is de draad toch op spanning .
                              gebruik whiplash om 2 redenen : dunnere draad en sterker dan nylon
                              de voorslag 30/00 gorilla , die moet dan de nodige rek geven om de schokken op te vangen , alhoewel er in gorilla op zich geen grote rek in zit vind ik

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎