baitrunner

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    baitrunner

    Kheb een seizoen en half gevist met baitrunners en heb nu dus men emblems. Kheb er nog nie mee kunnen vissen maar ik vraag mij toch al af waarom ik met baitrunners gevist heb. Je moet toch aan de slip draaien dus ja waarom dan een baitrunner? Eens je het onder de knie hebt kan je even makkelijk aanslaan met de hand op de spoel en met dezelfde beweging de slip vaster zetten.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • Murdock vx66
    Frequent aanwezig
    • 17-10-2004
    • 179

    #2
    Tja, Warhead daar zeg je zoiets, ik ben net op de zelfde manier begonnen en zit nu ook met Emblems. Wat je zegt klopt, ik denk dat de "compliciteit" van de baitrunners in eerste instantie aanspreekt. Ik moet ze in elk geval niet meer, geef me maar mijn Emblems, zijn trouwens een stuk goedkoper dan mijn vroegere Baitrunners.

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Ik heb lange tijd gedacht om de 10000XTE van shimano te kopen. Heeft welliswaar 7 ARB rollers maar de slip zit vanachter, is dus slechter en ne kost 120 euro. Das vooral te danken aan den baitrunner en het maakt de molen groter en zwaarder.
      Ben daar nu zowa over na aant denken en eigenlijk betaalt ge veel minder geld voor een onnozel beweging die ge moe maken. Ipv gewoon aan te slaan en op te draaien moet je nu gewoon hand op de spoel leggen en aanslaan. Maja ben ek ook met baitrunner begonnen en heb ek het nen tijd super gemakkelijk gevonden.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Murdock vx66
        Frequent aanwezig
        • 17-10-2004
        • 179

        #4
        Misschien zijn we soms wat te lui, maar na verloop van tijd beginnen we toch de romantiek van het eenvoudige in te zien. Ik vind de Emblem op tal van niveaus stukken leuker. Voor mij is het de Porsche van de molens en ik kan niet wachten om ze nog es te gebruiken. En wat je zegt, net die Frontslip is zo handig, tijdens het drillen kan je snel en probleemloos bijregelen zonder de positie van je hengel te veranderen terwijl je bij die baitrunners vanachter moet zitten foefelen.

        Reageer

        • barbeeltje
          Sportvisser
          • 04-11-2004
          • 592
          • limburg..

          #5
          Zelf heb ik 3 shimano usa baitrunners 4500,en daar ben ik nog steeds blij mee.
          Die gaan pas de deur uit als de veren en schijfjes me om de oren vliegen(mmar ik denk dat dat pas een jaar of 20 duurt).
          Maar zelf heb ik ook geen probleem om zonder baitrunner te vissen op karper
          zet de slip open en tijdens de aanslag houdt ik de spoel vast(zo deden we dat 25 jaar geleden )
          Als de slip maar perfekt is!!!!!!!!
          barbeel vissertje

          Reageer

          • Murdock vx66
            Frequent aanwezig
            • 17-10-2004
            • 179

            #6
            Ik denk dat noch Warhead noch ik willen beweren dat het slechte molens zijn, zeker niet, ik ben er ook heel tevreden van geweest en mijn vismakker vist er nu mee en ook hij is uiterst tevreden. Alleen vind ik dat ze de romantiek van het vissen voor een stuk wegnemen, maar dat is natuurlijk subjectief.

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Het zijn absoluut geen slechte molens, maar slip vanvoor loopt gewoon soepeler omdat de schijven groter zijn.
              De baitrunners die de slip vooraan hebben zouden misschien ideaal zijn maar die kosten een pak.
              Infinity, longcast, sportsmatic, en de power aero zijn daar voordbeelden van.
              Kheb nu gekozen voor de bigpits en ja dan kan ik nie anders dan de baitrunner laten vallen. Maja kheb er nieeens mee gevist en ik lijk ze al gewoon te zijn
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎