help me!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rafman
    Newbie
    • 17-11-2004
    • 14

    help me!!!

    hallo hoeveel kost het standaard visgerief voor op karper te vissen het is op troebel water en het is een vijver
    halo ben rafman 12 jaar en wil ale info over karper en brasem weten
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    #2
    Nou rafman als je uit gaat van rodpod +piepers +hengels+molens+stoel+tas+wat klein matriaal.
    Moet je rekenen op ongeveer(vanaf)250 euro.
    Maar je kan ook eens kijken op marktplaats.nl,of klik hierboven schepnet aan.
    Daar bieden mensen hun matriaal aan tegen vaak goede prijzen.

    Bij diverse hengelsportzaken bieden een kompleet karperuitrusting aan .
    Bijvoorbeeld Vlemmix in tilburg.
    Je kan ook op schepnet vragen of iemand nog iets te koop heeft voor een prikje.

    succes
    barbeel vissertje

    Reageer

    • Maikel
      Frequent aanwezig
      • 27-10-2004
      • 140
      • Roosendaal

      #3
      Toevallig heb ik hier een folder voor me liggen, het betreft 3 karperhengels van 3.60m 3baitrunner molens, 3 peipers, 3 swingers, een rodpod, en een foudraal. Dit alles voor een prijs van 149.99
      Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

      Reageer

      • Murdock vx66
        Frequent aanwezig
        • 17-10-2004
        • 179

        #4
        Is goed om te starten alhoewel je er niet teveel van mag verwachten. Om je een voorbeeld te geven, mijn molens zijn nu niet de duurste maar je kan ze nog niet kopen voor die prijs (wel voor drie stuks he)Nu is het zinloos om er meteen grof geld tegen te gooien wanneer je begint, want je zou de eerste niet zijn die voor een klein fortuin aan materiaal aanschaft en noodgedwongen na een jaar alles weer moet verkopen omdat het niet je ding is.

        Ik ben vijf jaar geleden ook op die manier begonnen en stilletjesaan stuk voor stuk beginnen vervangen en ik ben er nog niet mee klaar.

        Reageer

        • Maikel
          Frequent aanwezig
          • 27-10-2004
          • 140
          • Roosendaal

          #5
          Ik denk dat je nooit helemaal klaar bent.

          Ik had eerst 2 goedkope molens, namelijk 2 yokuma molens iets van 30 euro per stuk. Die zijn dus kapot gegaan en toen ben ik op zoek gegaan naar andere molens, en ben ik uitgekomen bij de shimano aero 8000 gte. Omdat deze over de 100 euro was heb ik er eerst maar 1 gekocht nu heb ik een tweede bijgekocht. Zelfde met rodpot, 1eerst zo een zwak ding waarbij alle buzzerbars krom gingen etc. nu een rodpod van fox, en nog niet helemaal wat ik wilde maar voor die 80 euro wil ik voorlopig niks anders. De hengels die ik nu heb heb ik een aantal jaar geleden van een vriend overgekocht en heb er nog niks over te klagen. Ik gebruik nog een camping tent, zou graag een fox easy dome willen maar die kost aardig wat. Dus het is telkens sparen.

          Wel denk ik dat ik beter gelijk goede piepers had kunnen kopen, ik heb er nu 3 gekocht + soudnerbox en kabels voor 45euro ok leuk voor nu maar het staat niet echt op die rodpod van me, ik zou graag een fox setje hebben draadloos met blue leds, maar die zijn wel heel prijzig.

          Dus zoals je ziet heb ik nog veel nodig, heel veel zelfs.

          Ik heb van de week wat kleine dingetjes besteld zoals een tangensetje,lamp voor in de tent, en pva funweb strings en refill. toch weer 60 euro
          Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

          Reageer

          • Murdock vx66
            Frequent aanwezig
            • 17-10-2004
            • 179

            #6
            Daar zeg je zoiets,

            Ik ben van de Aero 8000 overgeschakeld op de Daiwa Emblem 5000T.Ben er tevreden over. Mijn Ropd Pod had ik tweedehands, nu een Fox maar het wordt uiteindelijk een driepikkel. Eerste wat nu wordt aangepast zijn mijn hengels, zijn aan vervanging toe. Dan nog beepers met soundbox en ik denk dat ik er dan zal in berusten voor een paar jaar.

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Ik ben ook al een aantal keren op duurder gerief overgeschakeld. Klein beginnen en groot eindigen is het best, zeker als je nog maar 12 bent. Kheb nu 2 daiwa whiskers, 2 emblems X5000T, amiaud mini carp'o, ne knucklehead en dan nog ne waterdichte optonic van onbekend merk nl cipri en ik moet ook nog kosten doen.
              Bedchair en tent. Die koop je beter iets duurder maar dan heb je wel kwaliteit. Easy dome zoals al gezegd, maar diene prijs man...

              Rafman, ik zou achterwege laten wat je eigenlijk strikt gezien niet nodig hebt om te beginnen. Rodpod heb je niet nodig, banksticks van 3 euro werken ook, zeker voor aan ne vijver. Optonics heb je ook niet nodig tenzij je gaat nachtvissen. Koop u 2 monkeyklimmers voor 4 euro. Dure bedchair hoeft ook niet. Heb je een groter startbudget voor molens en stokken. Pak dan goedkopere stokken en begin met deftige molens. Desnoods 2de hands. Emblems moet je dan voor euro of 60 kunnen vinden en die zijn toch onverwoestbaar.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • barbeeltje
                Sportvisser
                • 04-11-2004
                • 592
                • limburg..

                #8
                Och je kan het zo duur maken als je wilt
                Zelf heb ik 3 keer terry eustace karper hengels a 3oo euro per stuk
                3 amerikaanse baitrunners,fox piepers 3 mert sounderbox,fox stoel ,fox tas,fox foudraal,stainless steel rodpot,3 fox swingspring,en ook nog vliegenlat en reel
                2 centrepins,1 splitcane barbel rod,2 feeders van shimano,2 vaste stokjes,2 spin hengels en nog een stuk of wat molentjes en veel klein rotzooi.

                Dus in de loop der jaren loopt het toch wel iets op.

                barbeel vissertje

                Reageer

                • rafman
                  Newbie
                  • 17-11-2004
                  • 14

                  #9
                  iedereen heel fel bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  halo ben rafman 12 jaar en wil ale info over karper en brasem weten

                  Reageer

                  • Henso
                    Met enige kennis...
                    • 14-12-2002
                    • 490
                    • Hoogezand

                    #10
                    Moi luitjes,

                    Ik zie wel dat ik niet de eenigste ben welke met goedkoop spul begint.
                    In het begin dacht ik dat ik dom bezig was, maar ik kom er achter dat je eerst moet kijken of je deze manier van vissen leuk vindt, en dan begint met aanschaf van meteriaal.
                    En er is zoveel keuze, dus kun je beter goedkoop beginnen, en als het merk goed is en het bevalt je, over schakelen op duurder spul.
                    En wat warhaed zegt over een rodpod en elektronisch beetverklikkers klopt helemaal, ik ben ook begonnen met banksticks en een eenvoudig belletje.
                    Ik ben vorig jaar overgeschakeld op beetverklikkers en hoop binnenkort een goed setje te kopen waar ik weer enige jaren vooruit mee kan.
                    Een bivvy is leuk maar een tentje kan ook., ik hoop over een jaartje of zo alles kompleet te hebben.
                    Maar we zien wel.
                    Het belangrijkste is, dat de visser zelf tevreden is., hij moet het tenslotte ook zelf betalen.
                    Dus rafman gewoon naar je portemonee luisteren en dan komt het vanzelf goed.

                    Groetjes Henk


                    KANJER KAMPIOEN 2013
                    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                    Reageer

                    • pole
                      Frequent aanwezig
                      • 27-02-2002
                      • 118
                      • Hamme

                      #11
                      nog een optie , mitchell molen aanschaffen , fullrunner electronic .....is ene met ingebouwde beetverklikker
                      kostprijs net onder de 50€

                      Reageer

                      • Slafes
                        Sportvisser
                        • 31-01-2003
                        • 844
                        • Leuven

                        #12
                        Vraag: waarom duurder materiaal kopen, als het met goedkoop materiaal ook kan?

                        Denk je dat je dan meer vangt? Of is het omdat je lekker stoer wil doen, en met de hoop mee wil heulen? (en het materiaal mee moet zeulen?)

                        Heb dit jaar eentje van 13,5 kilo gevangen aan een prutslijn, en heb er al meerdere gevangen aan prutslijnen en stokken. Blijf in de buurt van je lijnen als je op karper vist, en je hoort en ziet je spoel ook aflopen, zonder dat er andere rommel moet bij zijn dat lawaai maakt.

                        Zo kun je goed vissen op karper met maar lijntjes van 30 euro alles samen...
                        http://www.wandelendetakken.be

                        Reageer

                        • barbeeltje
                          Sportvisser
                          • 04-11-2004
                          • 592
                          • limburg..

                          #13
                          Nee slafes.
                          Als je mij bedoelt.
                          Ik zei dit niet om stoer te doen.
                          Ik heb dit in de loop der jaren bij elkaar gekocht,en ik heul dit niet mee.
                          Want het liefste (als ik op karper ga)neem ik mijn penhengeltje met een blikje mais,en zit dan op mijn stoeltje van 10 euro.
                          Ik wilde alleen aangeven wat je (als je gepassionneeerd bent en graag wat uitgeeft aan je hobby)niet zoal in der loop der jaren koopt.
                          En lawaai maken doe ik niet!!!!!!
                          barbeel vissertje

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1496
                            • haacht

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Slafes

                            Zo kun je goed vissen op karper met maar lijntjes van 30 euro alles samen...
                            Gij wel ma ikke nie zene. Die gaan bij mij maximum 1 week mee en dan kan ik ze weggooien.
                            Der is een groot verschil tussen meren en kanalen aan de ene kant en vijvers aan de andere.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • Slafes
                              Sportvisser
                              • 31-01-2003
                              • 844
                              • Leuven

                              #15
                              Heum, als je weet wat die pruts lijntjes van arca al hebben binnengesleurd... Die gaan al jaren mee, en ja, een vijverkarper is "tammer" dan een kanaalskarper, maar wees gerust, die lijntjes zijn enorm stevig.

                              Ze zijn ook nog eens overal inzetbaar, heb er al roofvis mee gevangen, grote karper, wie weet wat nog. Als er iets is wat ik niet wil, is voor elk type vis een andere soort hengel. Dan liever een all roud hengelke van 30 euro met alles op en aan, fatsoenlijke draad en haken bijkopen, en ik denk dat je zeker zo goed af bent als met een lijn van 200 euro, een molen van 200 euro en dan ook maar dezelfde vis kunnen bovenhalen...

                              Ik spreek hier niet van vaste stokken he, daar ben je heel de tijd mee bezig, en is net toch iets belangrijker wat dat gewicht is, maar bij mijn werphengels maakt dat geen zier uit. (ja, er zullen zeker omstandigheden zijn waarin deze kortere hengeltjes niet inzetbaar zullen zijn)

                              Goedkoop wil niet zeggen dat het een slechtkoop is hoor... Ik durf er zelfs geld op zetten dat als ik er een kanaalskarper aan krijg, dat ik die ook kan landen hoor, misschien niet zo snel als u, maar met goede draad, haken, en opstelling zal dit zeker lukken... Ook jij kan je slip met je dure molen immers verkeerd afstellen he,... (ja, kweet wel, er is verschil tussen slip en slip... ) Maar toch.

                              Ik weet het, ze lachen me uit met mijn lijntjes, maar dat materiaal BOVEN water is dikwijls minder belangrijk dan het materiaal ONDER water. Dat zien ze dan ook als ik wel vang, en die met hun dure prullen niet. Dan lachen ze groen!


                              [Gewijzigd door Slafes op 11-20-04 at 12:30 AM]
                              http://www.wandelendetakken.be

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎