waar vissen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rafman
    Newbie
    • 17-11-2004
    • 14

    waar vissen?

    hallo weet iemand als je aan een vijve zit waar je precies moet visssen
    halo ben rafman 12 jaar en wil ale info over karper en brasem weten
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Uitkijken naar bomen die int water liggen, lelievelden, ook overhangende bomen, steigers kortom typische plaatsen waar je karper kan verwachten.
    Je stek zorgvuldig uitpeilen kan ook helpen, ondiepten zoeken voor in het voorjaar en de zomer en diepten voor in de winter.
    Het best zoek je dan ook naar een harde plaat zodat uw rig niet in de modder zakt. Daar neem je het best een lood voor van ongeveer 120 gram en dat sleep je dan voort over de bodem. Als je geen al te stugge stokken hebt kom je zo de bodemgesteldheid te weten. Tikken op de top betekent meestal grind en je voelt het lood ook in de bodem zakken als er modder is.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • barbeeltje
      Sportvisser
      • 04-11-2004
      • 592
      • limburg..

      #3
      weet je wat ik deed toen ik nog 12 was(zeer lang geleden).
      Want dat zoeken naar grindbedden en zo kon ik nog niet.
      Was dat ik in het weekend keek waar de cracks uitgooide en hun karpertjes vingen.
      En door de week moesten die toch werken.
      En ging ik op die plaatsen zitten vissen.
      Tja het is wel stekken afpakken en misbruik ervan maken.
      Maar als jochie van 12.
      Volgens mij werkt dit het snelste en eenvoudigste(als je 12 bent)wel niet zo eerlijk maar alla.
      barbeel vissertje

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Op vijvers met redelijk wat vis maakt da in feite niks uit ( toch in de zomer nie )
        Op de hotspots vang je meer maar op elke andere plek ga je ook vangen.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • henkie
          Banned
          • 22-11-2004
          • 1

          #5
          ik vis meestal in het water van de vijver

          Reageer

          • Maikel
            Frequent aanwezig
            • 27-10-2004
            • 140
            • Roosendaal

            #6
            Tevens is het niet verkeerd om gewoon eens aan aantal plaatsen te proberen, zo kan je zelf ondervinden op welke plekken je goed vangt en op welke plekken je minder vangt. Daarna zou je misschien eens na kunnne gaan waarom je op die ene stek wel goed ving en op de andere niet, misschien had het iets met het weer te maken of gebruikte je een ander soort aas. Als je het zo allemaal bekijkt leer je er ook nog eens van.
            Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

            Reageer

            • Murdock vx66
              Frequent aanwezig
              • 17-10-2004
              • 179

              #7
              De eerste keer dat je ergens gaat vissen vind ik het best om het water zelf zo goed mogelijk te observeren. Je kan aan de beweging op het water vroeg in de morgen goed zien waar de vis uithangt. Wanneer je dit doet zal je zien dat de plaatsen beschreven door Warhead inderdaad de beste plaatsen zijn. Pas op, in theorie kan je ze overal vangen, maar toch zijn er plaatsen waar ze in grote getallen rondhangen en het zijn nu net die plaatsen die je zoekt.

              Hey Barbeeltje, dat van d ie stekken afpakken ben ik niet 100% akkoord. Je kan als visser toch niet verwachten dat je stekje gevrijwaard blijft en dat jij alleen daar kan vissen. Ik heb op mijn vast water ook een stek, maar als daar iemand anders zit werken we altijd wel een oplossing uit. Ik geef je groot gelijk dat je daar zat te vissen.

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1496
                • haacht

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Murdock vx66

                Hey Barbeeltje, dat van d ie stekken afpakken ben ik niet 100% akkoord. Je kan als visser toch niet verwachten dat je stekje gevrijwaard blijft en dat jij alleen daar kan vissen. Ik heb op mijn vast water ook een stek, maar als daar iemand anders zit werken we altijd wel een oplossing uit. Ik geef je groot gelijk dat je daar zat te vissen.
                Akkoord voor meren en vijvers. Maar moest ik zo iemand opt kanaal op mijn stek tegenkomen, ik zou ferm slecht gezind zijn. Op een water met beperkt aantal plaatsen kan je niet anders, daar is het wie eerst komt, eerst maalt. Maar een kanaal is lang genoeg om vlak op iemand zen stek te komen zitten. Uitzondering zijn dan de bruggen, daar kan ek het goe verdragen, iedereen wil daar wel is proberen. Maar ik heb speciaal een plek uitgezocht waar je eerst 10 minuten moet stappen om er te geraken. Kzou het jammer vinden moest ik daar dan iemand zien zitten die van men voercampagnes komt profiteren. Maja das tot nu toe nog nie gebeurd en da zal ook nie gebeuren, tis er lekker rustig. Voor volgend jaar bouw ek 2 stekken op voor zulke gevallen want tis openbaar en ge kunt er toch niks tegen doen buiten vriendelijk vragen om devolgende keer 100 meter op te schuiven.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • Murdock vx66
                  Frequent aanwezig
                  • 17-10-2004
                  • 179

                  #9
                  Tuurlijk bedoel ik ook op meren en vijvers. Vraag is nu op kanalen waar de grens ligt. Ik hoor verhalen dat gasten komen reclameren omdat iemand op 200 meter van zijn stek zit en dat dta te dicht is??? Zowieso probeer ik op kanalen de stekken te respecteren want ik vis er gewoon niet.

                  Reageer

                  • Zappa
                    Banned
                    • 07-03-2003
                    • 324

                    #10
                    Betekent dat dan dat ik als witvisser moet opschuiven als ik nietsvermoedend op een stek aan 't vissen ben waar een karpervisser al de ganse week komt voeren? Ik denk dat die mens pech heeft. Als hij een bordje plaats "ik heb hier gevoerd, gelieve elders te gaan vissen" wil ik dat nog respecteren maar als ik het niet weet vis ik daar, punt, amen, uit. Uiteindelijk betaal ik ook mijn vergunning, nietwaar?

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1496
                      • haacht

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa

                      Betekent dat dan dat ik als witvisser moet opschuiven als ik nietsvermoedend op een stek aan 't vissen ben waar een karpervisser al de ganse week komt voeren?
                      Die kans is zeer klein. Ge gaat als witvisser toch ergens vissen waar ge uwen auto achter uwe rug kunt zetten.
                      Karpervissers zullen ook geen stek kiezen als ze weten dat er elke dag witvissers kunnen zitten. Bovendien is de kans klein dat je voor een karpervisser op zen stek zou uitpakken. Meestal pakken karpervissers 's avonds uit en vissen tot 's morgends en pakken witvissers 's morgends uit, dus dan zijn wij daar al lang zene. Tegen de avond zijn de witvissers dan weer meestal weg.
                      Ik kan mij wel ergeren aan witvissers die op 10-20 meter van u komen zitten aan de bruggen. Sommige begrijpen echt nie dat da nie ver genoeg is. Meestal ligt men lijn al 30 meter verder en als er geen riet in de weg staat zal da zeker meer zijn. Komde 's morgends uit uw tent en moet je vasstellen dat er ene op 5 meter van uwe rig aant vissen is. Maja gelijk gezegd zo'n dingen gebeuren gelukkig nie veel.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • pole
                        Frequent aanwezig
                        • 27-02-2002
                        • 118
                        • Hamme

                        #12
                        kan me soms wel ergeren aan het feit dat sommige karpervissers doen of een heel stuk van het water van hen is . zitten er laatst hier op de oude durme 2 in hun tentje , elk 2 lijnen , de ene 40 m en 20 naar links de andere 40m en 20 m naar rechts . ikke met de spinner op toer . doordat ze in een soort kom zaten achter een een boom , had ik ze ook in eerste instantie niet gezien . toen ik dichter dan een meter of 60 kwam , kwamen er opeens 2 briesend afgestoven , of ik wat poef ( klop ) moet hebben ,want hun lijnen lagen daar . Aangezien ik liever een serieuze confrontatie vermijdt en met rede ze niet te overtuigen waren , heb ik dan maar een stuk van een dikke 100 m overgeslagen .
                        meer dan 100 meter voor 2 man ??? . aangezien ik met mijn spinnner heel het water af ga , zou ik dan ook iedereen mogen weg jagen ???

                        niets persoonlijks hé warhead

                        Reageer

                        • Murdock vx66
                          Frequent aanwezig
                          • 17-10-2004
                          • 179

                          #13
                          Klopt Pole, ik ben zelf een amateur-karpervisser en toch kan ik met deze politiek niet veréénzelvigen. Ik ga ook voorvoeren maar het water is en blijft voor iedereen met een vergunning.

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1496
                            • haacht

                            #14
                            Tsja, als het anders kon zou ik het ook doen. Maar karper is nu eenmaal zeer wantrouwig. Het mag in feite ook nie ma soit. Ik ben natuurlijk wel nen kalme mens en ga genen ambras zoeken. Mijn visie: het kanaal is 42 km lang. Op die 70 meter die ik pak zal het ook nie aankomen. Beetje respect voor mekaars sport kan geen kwaad eh.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • Murdock vx66
                              Frequent aanwezig
                              • 17-10-2004
                              • 179

                              #15
                              Voilade essentie, ik heb er geen probleem mee als het op een normale manier wordt verwoord.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎