Aanschaf werphengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SeaEagle
    Newbie
    • 18-08-2004
    • 12

    Aanschaf werphengel

    Ik sta op punt een werphengel aan te schaffen om af en toe eens een karpertje te vangen. Normaal vis ik meer met de vaste stok...

    Ik moet wel zeggen dat het me lijkt alsof hier karpervissers samenkomen die over een aanzienlijk budget beschikken. Er wordt hier namelijk meest gesproken over de duurdere merken en materialen. Aan de waterkant hoor ik dan weer meerdere geruchten als moet je niet steeds over het dure materiaal beschikken, om regelamtig je karper op het droge te halen.

    In de winkel heb ik reeds een stok gezien die me wel ligt, qua type en qua prijs... het gaat om een stok van Arca, 12ft en 3lbs, voor de prijs van 75€

    Wat de molen betreft ben ik er helemaal niet uit. Ik weet absoluut niet of ik daar moet geld aan spenderen of niet. Er ligt wel een molen die me aanstaat qua groote en instelmogelijkheden. Het is een Convicta 408R met 8 lagers. Ook een iets groter model gezien van Daiwa, volgens de verkoper is dat één vd beste molens van dit moment. Ik weet wel het type niet.

    Wie geeft me een dwingende reden om voor duurder materiaal te gaan?
    Of wie zegt me dat ik met materiaal met een goeie prijs/kwaliteit verhouding evenveel plezier beleef?

    Graag hulp voor een onervaren karpervisser.
    oeps
  • Syslvester
    Newbie
    • 04-07-2004
    • 11

    #2
    ik heb een gloednieuw hengel en een molen gekocht, dit voor 10 euro en daar heb ik al veel vissen mee gevangen , waaronder ook karpers . Wat het belangerijkste is dat je je slip op de molen zo instelt dat het breekpunt van de lijn (en hengel ) niet bereikt wordt .

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Ik veronderstel dat dit 100 euro moet zijn.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Hey SeaEagle,

        Ik weet niet waar je vist maar een hengel van 3 lbs is behoorlijk 'stug'. Kzou voor een 2 tot 2,5 lbs hengel kiezen, die kun je zowel gebruiken om met lood (rodpods, enz,....) te vissen als om te vissen met een pennetje of drijvend aas.

        Groeten,
        Pierre

        Reageer

        • SeaEagle
          Newbie
          • 18-08-2004
          • 12

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

          Hey SeaEagle,

          Ik weet niet waar je vist maar een hengel van 3 lbs is behoorlijk 'stug'. Kzou voor een 2 tot 2,5 lbs hengel kiezen, die kun je zowel gebruiken om met lood (rodpods, enz,....) te vissen als om te vissen met een pennetje of drijvend aas.

          Groeten,
          Pierre
          Bedankt Pierre,

          Ik heb intussen 2 hengels aangeschaft. Eén van 2 1/4 lbs en één van 2 1/2 lbs.
          Molens zijn van Shimano, Super baitrunner 10000 XTE.

          Mvg,
          SeaEagle
          oeps

          Reageer

          • Maikel
            Frequent aanwezig
            • 27-10-2004
            • 140
            • Roosendaal

            #6
            Ik weet niet welke hengels je hebt genomen, maar met je molens ben je toch de goede kant op gegaan dus
            Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

            Reageer

            • SeaEagle
              Newbie
              • 18-08-2004
              • 12

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Maikel

              Ik weet niet welke hengels je hebt genomen, maar met je molens ben je toch de goede kant op gegaan dus
              CB-carp van Arca! Een stok van €86.
              Tot hiertoe mag ik er niet van klagen. 't Zou erg zijn na 3 maand.

              oeps

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎