Is het een degelijke karpermolen?????????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • snoekvisser
    Newbie
    • 02-04-2004
    • 19

    Is het een degelijke karpermolen?????????

    Ik zou graag de mitchel galion kopen om op het kanaal en grote vijvers te vissen! Maar de vraag is, is dit een degelijke molen (dealer arca) hij heeft een front drag, 3 lagers en er kan 300 meter op van 0.30???? Hij kost 25 euro

    alvast bedankt
    work is for people who don\'t know how to fish!
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    #2
    Als je het mij vraagt denk ik niet.(ik ken deze molen niet)
    Ik heb 2 jaar in hengelsport zaak gewerkt en met dit soort molens niet zo`n goede ervaring.
    Deze molens zijn zo goedkoop door de gebruikte matrialen(teflon lagers bijvoorbeeld)
    er is ook minder aandacht besteedt aan een deugdelijke slip.
    (dit wordt vaak ,helaas ,vergeten ,maar zeer belangrijk)
    De beste molens zijn meestal zelfs zonder lagers,denk hierbij aan de oudere penn molens,ik dacht ook door arca.
    Of de oudere abu`s, 33 en aanverwanten.
    Dit zijn molens die na 30 jaar nog steeds trouwe dienst bewijzen.
    Molens met bronze en koperen binnenwerk en geen lagers.
    kijk bijvoorbeels eens op schepnet of e-bay etc.

    Bij dat soort molens waar jij interesse in hebt is het leuk voor 1-2 jaar en dan weg ermee.
    Tevens test de slip eens in de hengelsport zaak.
    wordt vaak niet gedaan,men gaat vaak uit op het uiterlijk van deze.

    groetjes barbeeltje.

    ps dit is mijn mening,maar ieder het zijne.
    barbeel vissertje

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Volledig mee eens. Kzal een vergelijking maken. Ik heb 1 vol seizoen gevist met een ryobi technorunner en met een daiwa regal z. Die ryobi kost iets van een 60 euro de daiwa ietske meer. Beiden 4 lagers en 350 meter 30%. Nu op zich mankeren ze niks maar voor volgend seizoen heb ik nu toch de daiwe emblem X5000T gekocht. ( alle besteld, ze moeten nog geleverd worden ) Ze hebben 3 lagers en er kan 400 meter 35% op.
      Minder lagers dus maar wel ARB : edelstalen rollers.
      Waarom schakel ik nu al meteen over? Wel toen ik mijn pb aant drillen was zette ik de slip van men daiwa iets vaster om de vis te blokkeren. Resultaat die begon in schokken draad af te geven. Niets hatelijkers dan dat. De haak kan uit zen bek schokken en zoals je kan zien was het niet bepaald een vis die je kwijt wilt.
      Zoals Barbeeltje zegt een goei slip is enorm belangrijk en hoe je het ook draait of keer dat vind je niet op een molen van 25 euro.
      Maja ik ben ook met goedkope molens begonnen en heb mij daar ook mee geamuseerd hoor. Ik kon ook niet direct de duur speeltjes aanschaffen die ik nu ga kopen, maar als je intensief op karper gaat vissen moet je er rekening mee houden dat die molens het zeer snel kunnen begeven.
      De technorunner heeft trouwens nog een slechter slip :?
      Allemaal deftige beginnermolens dat wel natuurlijk.

      [Gewijzigd door warhead op 11-12-04 at 09:39 PM]
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Murdock vx66
        Frequent aanwezig
        • 17-10-2004
        • 179

        #4
        Ik zou ook niet onmiddellijk voor een dergelijke molen kiezen. Voorheen viste ik met Schimano 8000 Baitrunners, nu vis ik met de Daiwa Emblem5000 en ik ben er enorm tevreden van. Ik betaalde 66 Euro per stuk en nik ben enorm tevreden over het gedrag van de molen tijdens de dril. Het probleem van Warhead heb ik nog niet gehad, alleen moet je bij het uitgooien opletten wanneer je de molen dichtklapt. Doe het manueel anders bestaat de kans dat de lijn achter de speol terecht komt, met alle gevolgen van dien.

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Het probleem dat ik had zal jij nooit voorhebben. Moet je eerst ne slechtere molen kopen De slip van de emblems werken daarvoor veel te goed.
          66 euro zegde voor de emblem? Is dat dan de S of de X? Ik betaal de X nu 85.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Murdock vx66
            Frequent aanwezig
            • 17-10-2004
            • 179

            #6
            Het is de S-reeks beste Warhead

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Dacht al dan betaal ik de mijn net ietsje te duur
              Spijtig dat ze niet meer gemaakt worden. Gelukkig waren er nog 6 van de X reeks te vinden in Roeselaere.
              Nu hopen dat alles goed aankomt met de post. Zal ek over een week wel weten.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • Murdock vx66
                Frequent aanwezig
                • 17-10-2004
                • 179

                #8
                Yep inderdaad jammer, ik heb de mijne in het verlof nog kunnen kopen bij Purple en geloof me dat ik er enorm content van ben.

                Reageer

                • warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1496
                  • haacht

                  #9
                  Tot nu toe heb ik enkel maar positieve reacties gehoord over de emblems. Maat van mij heeft de X pas gekocht en is er meteen weg van. Die schakelde ook over van de aero GTE. Andere maat vist al 4 jaar met de X-en en daar zit nog niks slijt op. Geen speling op de slinger of niks, hij heeft ze zelfs nog niet moeten smeren.
                  Kheb de X vastgehad woensdag en die smijt als een droom en jongens wat een slip zeg. Daar ga ik volgend jaar zeker plezier aan beleven.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                  Reageer

                  • Murdock vx66
                    Frequent aanwezig
                    • 17-10-2004
                    • 179

                    #10
                    Hoe dat ge weet beste Warhead, wrijf maar uw kuiten because the pleasure is coming!!

                    Reageer

                    • Jo
                      Newbie
                      • 09-11-2004
                      • 42

                      #11
                      4 jaar vissen met ne molen zonder in te vetten??
                      Dan zult ge er lang plezier aan hebben me dunkt.
                      Ik had toen ik nog op karper vistte ook emblems zowel op mijn kanaalstokken als op mijn frankrijkstokken en moet zeggen dat ze idd hun geld meer dan waard zijn.
                      Ik daarentegen heb ze toch elk jaar gesmeerd daar je met zulke dingen nooit voorzichtig genog kunt zijn daar het materiaal dikwijls serieuze opdoffers krijgt en dan is een goede smering van belang.

                      Mvg Jo
                      TIPS FOR TIPS


                      GRT TUURKE
                      Http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1496
                        • haacht

                        #12
                        Kga da me de mijn ook wel doen. Beter voorkomen dan genezen.

                        Maar ge ziet, Snoekvisser, enkel goei reacties over de Emblems. Beke sparen en gaan voor die handel.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎