vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • barbeeltje
    Sportvisser
    • 04-11-2004
    • 592
    • limburg..

    vraagje

    tot op een paar jaar geleden was ik een karper visser in hart en nieren.
    maae heden ten dagen erger ik me vaker aan de mede karper vissers bij mij op de cultuurwatertjes in de buurt.
    omdat ik de hele dag (doordeweeks)moet werkenga je in het weekend voor je rust.
    maar wat is nou aan de handt?
    de jongere ''karpervissers''zijn eigenlijk meer aan het spelen dan echt vissen,ze gooien om de 15 minuten uit,en de hele dag door boilies erin gooien(vijvertjes van 1 hectare) en als ze de hengels op de rodpod leggen en ze daana pas de lijn strak trekken voor in de swingers te zetten,zetten ze de piepers niet uit .
    hoor je dus de hele tijd piepers af gaan.
    zeer storend en niet leuk.

    storen jullie je ook hieraan?
    hoe lossen we dat dan op?

    of ben ik gewoon een oude zeur aan het worden

    groetjes barbeeltje(aan de serieuze karpervissers) :heavy:
    barbeel vissertje
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Niks aan te doen. Ik vis zelden op zo'n waters, wel op openbare kanalen en meren en daar zit ik lekker rustig.
    Persoonlijk heb ik een hekel aan zulke waters: veel te veel vis op een te kleine oppervlakte, al die drukte gelijk ge zegt en de meeste vissen zijn er niet gaaf meer en de verassing is er voor mij ook af.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • barbeeltje
      Sportvisser
      • 04-11-2004
      • 592
      • limburg..

      #3
      klopt warhead
      daarom ga ik ,als ik ga vissen op karper ,ook naar de kanalen toe.
      maar in de zomer pakte ik nog wel eens de pen hengel,een deegje en dan nog een paar uurtjes op de vijver,maar dit is niet meer mogelijk.
      je moet ook begrijpen dat wij in zuid limburg beperkt zijn met de keuze van ons viswater.
      en voor ff 30 km te rijden voor ff 2 uur te vissen kan niet.

      bedankt voor je reactie.
      barbeel vissertje

      Reageer

      • Maikel
        Frequent aanwezig
        • 27-10-2004
        • 140
        • Roosendaal

        #4
        Ik vind het idd ook storend als ik hoor dat ze telkens maar weer in gooien om de 15 minuten, nu kan het natuurlijk wel zo zijn dat ze met iets vissen wat er snel af zou kunnen zijn, maar dan nog ik heb teneerste mijn piepers nooit hard staan altijd op stand 1 of 2 zo hebben ze dus geen last zelf niet als ik een run zou krijgen. Vaak als ik na het opnieuw ingooien de hengel in de steunen leg doe ik de piepers van tevoren uit.
        Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

        Reageer

        • Murdock vx66
          Frequent aanwezig
          • 17-10-2004
          • 179

          #5
          Ik ben zelf nog een relatief jonge karpervisser, maar ik kan me terugvinden in het probleem van barbeeltje. Ook ik vind dit enorm storend. Ook de ruzies die volgen omdat je te dicht bij ieman zijn voerstek zit te vissen ben ik beu. Nu heb ik een rustig watertje gevonden waar die miserie weg is, maar nu zie ik dat er nogal wat reclame wordt mee gemaakt op verschillende forums. Hoelang zal het duren tegen dat ze gaan beginnen kilo's en kilo's te voeren...

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎