welke dikte??????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • snoekvisser
    Newbie
    • 02-04-2004
    • 19

    welke dikte??????

    Ik zou mij de draad van barkley big game willen kopen mr ik twijfel tussen de dikte 0.30=6.2 kilo of 0.35=8.1 kilo ????? Ik zou deze willen gebruiken voor op karper te vissen in het kanaal of op een hele grote vijver waar er een paar 40 ponders zitten!
    OH JA en hoeveel draad moet er minimum op je spoel staan ????

    alvast bedankt
    work is for people who don\'t know how to fish!
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Beetje raar vragen. De 30% is zwaar genoeg. Ikzelf vis ook niet zwaarder. Zeker als je molens niet al te groot zijn pak je beter de 30% want in afstand is dat een groot verschil. Mijne maat vist met big game en is daar zeer tevreden over.

    Hoeveel draad moet er minimaal op uw spoel: ja totdat ze vol is he, zo simpel is da. Kan er maar 200 meter op uw molens en ge vindt da nie genoeg dan moet je uitijken naar molens met grotere spoelen. Opt kanaal speelt da nie echt een rol maar wil je toch een redelijke afstand werpen dan begint het bij 350 meter 30%.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Jo
      Newbie
      • 09-11-2004
      • 42

      #3
      hallo,

      Kanaalvisserij is toch meestal langs de kanten of in de vaargeul te doen en je moet ook rekening houden met mosselen en stenen dus raad ik je aan om de 0.35 % te nemen.
      Ik viste dan ook nog es met een voorslag van gevlochten materiaal in dezelfde maat een kleine 10 meter.
      Dit alles wel met een safetysysteem zodat de vis moest de lijn knappen niet met de lood hoeft rondte zwemmen.
      Ik moet wel zeggen heb nooit een lijn gehad die knapte met die systeem wel veel lood verloren

      Mvg Jo
      TIPS FOR TIPS


      GRT TUURKE
      Http://tuurkesvissite.skynetblogs.be

      Reageer

      • Maikel
        Frequent aanwezig
        • 27-10-2004
        • 140
        • Roosendaal

        #4
        Zoals al is gezegt zou 30% voldoende zijn, je kan dan zoals jo zegt altijd nog een voorslag gebruiken. Zelf heb ik mijn lijn altijd van technium deze is wel redelijk duur maar ben er zeer tevreden over.
        Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎