dood aas drijvend of tegen de bodem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    dood aas drijvend of tegen de bodem

    Hallo

    een vraagje

    wat is voor de snoekbaars aanterkelijk drijvend aas of stil tegen de bodem

    of met regelmaat een stukje verslepen

    ik ga dan uit van vissen vanaf de kant
    gr Gerard
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    #2
    Ik zou zeggen, met twee hengels vissen en beiden eens uitproberen. Leg er 1 gewoon lekker op de bodem en laat die daar liggen. Ik doe dat meestal gewoon door een wartellood op de lijn te zetten en die te stuitten en met een lengte van ongeveer 30-40 cm onder de wartellood.
    Het andere dode visje, kan je voorzien van bijv. een kurkje, waardoor die wat gaat drijven en dan met regelmaat een kleinstukje verplaatsen. Zo zie je wat er het beste werkt. Hoewel ik hetvolgende zelf niet doe, mijn hengels zijn daar niet echt geschikt voor, zou ikzelf voor lichtjes slepen met dood aas, kiezen voor een dobber. Je kan dan die diepte bepalen waarop de aasvis moet zweven (of liggen) en makkelijker de vis in beweging brengen, door de dobber te laten drijven en/of binnen te halen.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes, maar vooral veel plezier!!!

    Reageer

    • tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

      #3
      Hallo Polenvisser

      ik ben al aan het uitproberen maandag nog 6 uur aan de Waal met twee hengels drijvend en aan de bodem maar ze beten niet

      genoten van de natuur en wel zeer ruime water heb ik wel ik vind dat altijd dagen met een goude randje
      gr Gerard

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎