speciale boillies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • bullfrog
    Newbie
    • 30-07-2004
    • 8

    speciale boillies

    In Maarsen zit een winkel die adverteerd dat zij een klasse boillie hebben ontwikkeld,
    en dat er altijd mee te vangen is ondanks dressuur. Kan iemand vertellen hoe goed deze zijn,
    ik moet namelijk best wel een eind rijden naar Maarsen om ze daar te halen. Ik hoop dan dus ook dat deze het halen
    waard zijn.
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Als ge diene "klasse" boilie in een dikke laag modder of zo smijt of in een gat weer gene karper komt zulde er ook nieveel mee vangen, of overdag wanneer het 30° is.
    Mijn advies : maak ze zelf en geloof da allemaal nie. Ik maak de mijn nu zelf en vang ook maar daar zitten blanks tussen ook. Das bij iedereen zo en dat zal altijd zo zijn. De perfecte boilie bestaat gewoon niet.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Henso
      Met enige kennis...
      • 14-12-2002
      • 490
      • Hoogezand

      #3
      !@#$ Moi,

      Wat Warhead zegt is een waarheid als een koe, ik koop (zelden) kant en klare boillies, eigen fabrikaat is misschien niet beter ., maar je weet wat er in zit., wel altijd alles opschrijven.
      Trouwens volgens mij heeft Warhead ook wel een paar goede recepten voor een goeie boellie mix.

      Groetjes Henk


      KANJER KAMPIOEN 2013
      2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Momenteel heb ik ne vismeelmix overgekocht van iemand en ik weet dus ook niet wat er allemaal in zit.
        Gebaseerd op haring en sardinemeel. Het enige wat ik zeker weet is dat er robin red inzit want dat heb ik er nog zelf bijgedaan. Nu als die op is ga ik volgende mix gebruiken:

        200 gram maisbloem
        200 gram soya
        200 gram griesmeel
        200 gram vismeel ( maakt niet uit welk, mogen ook gemalen korrels zijn )
        100 gram trouvit of OOO ( das van carp company )
        100 gram robin red
        geen flavours nodig maar als je toch 1 wil monstercrab of zo.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • Henso
          Met enige kennis...
          • 14-12-2002
          • 490
          • Hoogezand

          #5
          Moi Warhead,

          Is 100 gr. Robin Red niet wat veel?? er is mij altijd verteld nooit meer dan 10% van het totale gewicht aan Robin Red toe te voegen.
          Ik heb zelf vorige week een mix gemaakt met 5 % Robin Red en ik vond dat dat al aardig kleurde.
          Verder lijkt het mij een merakels goede mix toe., als je hem hebt gebruikt hoor ik graag het resultaat.
          Trouwens hoe veel eieren voeg je toe, of gebruik je eier-poeder?

          Groetjes Henk


          KANJER KAMPIOEN 2013
          2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1496
            • haacht

            #6
            Er mag tot 10% robin red in maar 5% is idd al genoeg hoor. Ik voer max 1 kg boilies per keer dus echt veel gebruik ik niet. Moest ik meer voeren zou ik het ook bij 5% houden, anders wordt het wel erg duur.
            Belangrijkst is dat het donkerrood en kruimelig is. Die van Carp Company bv is droog en trekt nergens op heb ik mij laten vertellen.

            Ik gebruik gewone eieren. Kweet nie hoeveel er in ne kilo zullen gaan maar ik neem er gewoonlijk 6 en voeg dan droge mix bij tot het deeg in orde is.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎