Karpervissen tussen de lelies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Breamhunter
    Newbie
    • 27-04-2004
    • 38

    Karpervissen tussen de lelies

    Hallo collega's,

    In de Beet van deze maand stond een artikel over het karpervissen tussen lelies. Iedereen weet dat de karpers zich daar voornamelijk begeven. Maar vissen jullie er eigenlijk wel eens tussen? Is de kans niet erg groot dat de karper zich muurvast zwemt in de lelies? Hiernaast ook nog het probleem dat de haak meteen in een wortel of stengel hangt. Wat zijn jullie ervaringen over deze visserij?

    :? :?
    :heavy: Dé Visvangstsite van Nederland!! :heavy:

    Beter een vis in de hand, dan 10 in het water!
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Echt tussen de lelies vissen is vragen om moeilijkheden. Misschien in de buurt maar dan zet je de slip beter wat strakker want wees maar zeker dat ze er direct in zullen duiken.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • fisscherman
      Met enige kennis...
      • 23-03-2013
      • 381
      • apeldoorn

      #3
      ik vis hier in apeldoorn in een sloot op karper,vlak tegen de lelies aan,je moet een wat dikkere lijk gebruiken en de slip niet te los,gewoon met een pendobber,je moet hem inderdaad voor hij de lelies induikt strak hebben,het is een kwestie van een beetje geluk,maar je trekt er wel mooie knapen tussen uit.
      jean.

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Als je geen fatsoenlijke mogelijkheid hebt om de vis uit te drillen moet je het niet eens proberen. Zelf vis ik ook wel tussen de lelies, vooral drijvend met de korst. Ik zit dan in mijn zwembroek en ga de gehaakte vis achterna. Er staan op dit forum nog wel wat foto's hiervan.

        Reageer

        • fisscherman
          Met enige kennis...
          • 23-03-2013
          • 381
          • apeldoorn

          #5
          ik zie het al gebeuren.je zit met een stelletje ergens te vissen,en er springt steeds iemand het water in om zijn vis eruit te halen,denk niet dat veel mensen dat leuk zullen vinden,en als je gewoon je gezonde verstand gebruikt weet jezelf wel waar je wel en niet kan vissen,de moeilijkste plekken zijn vaak de betere visplekken,zeker in het geval van karper.
          jean.

          Reageer

          • *thomas*
            Newbie
            • 31-05-2009
            • 38
            • Vilvoorde

            #6
            Hoi,

            Ik vis op een lokale poldervijver die vol ligt met takken/stronken en waar waterpest en aanverwanten het vissen behoorlijk kunnen bemoeilijken. Normaal gezien kan je er op dit moment niet fatsoenlijk meer vissen omdat de vijver normaliter overwoekerd wordt door de waterplanten. Vanwege de lange koude echter is het nu nog net doenbaar.

            Sessie vrijdag leverde eerst 3 losschieters en 2 keer lijnbreuk (1 van die vissen ving ik later op de avond wel) op omdat mijn slip veel te los stond. Ze duiken meteen de takken. Daarna de slip heel wat vaster gezet en op runs 2 schubjes (2 en 5 pond). Gisteren zelfde methode, 2 runs, maar ook twee vissen in het net. Ga dus gerust wat zwaarder vissen. Ik verwacht geen enkele vis boven de 7 pond en vis met 28/00 nylon onderlijn, 24/00 was echt te zwak. Hoofdlijn 30/00 nylon.

            Groeten en goede vangst!

            Reageer

            • carpwillmerpike
              Newbie
              • 19-11-2013
              • 15
              • kamperzeedijk

              #7
              ik vis ook vaak drijvend tussen de lelies. vooral met de korst. als je drijvend vist zakt de korst niet tussen de lelies in de stengel. als je anders toch nog vast komt te zitten is het niet zo erg want het enige wat er aan zit is een haak. als je de slip wat vaster zet en met een gevlochten lijntje vist haal je de meeste karpers er wel uit. het enige waar je dan op moet letten is dat je je lijn strak houd. als de karper zich vast zwemt leg dan de lijn slap en wacht tot de karper weer gaat zwemmen. als die dan zwemt doe je je lijn strak. zo komt die er dan vaak wel weer uit.

              m.v.g. carpwillmerpike

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎