Wanneer kun je het beste op karper vissen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • abramusbrama
    Komt net kijken
    • 24-04-2003
    • 93

    Wanneer kun je het beste op karper vissen?

    Wanneer kun je het beste op karper vissen? Bij welke temperatuur, veel wind, weinig wind?
    En als je met een boilie vist is het dan mogelijk dat je ook andere vissen vangt of eten alleen karpers boillies?

    Mvg,

    Abramusbrama
  • The Hunter
    Banned
    • 30-04-2004
    • 15

    #2
    karpers kun je in principe heel het jaar door vangen...de beste tijd is naar mij mening het begin van het voorjaar en het begin van de herst, in de zomer blijft de slechtste tijd.

    een karper vreet alles.

    Met een boilie kun je ook brasems vangen, maar meestal als je er een vis op heb dan is het een karper.

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Beste vangtijden : net na de paai, maw afgelopen 2 weken en nu ook nog en de late herfst wanneer ze reserves aanleggen voor de winter. In de winter azen ze niet. In de zomer zijn ze ook goed te vangen zolang het maar geen 30° is en dan gaat het 's nachts wel. Ideaal om in te vissen alst zo 's nachts ne graad of 16 is.

      Je gaat ander vissen vangen op bollen ook. Brasems op fruitbollen en zelfs paling op vismeelbollen bv.
      Enkel krijgen die vissen de boilies niet gekraakt, ze gaan er enkel op zuigen of gewoon proberen te slikken.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Vissport
        Sportvisser
        • 07-01-2004
        • 756
        • Maasbracht

        #4
        De beste vangtijden voor karper...de warme zomermaanden, en vissen met een drijvend pluimtje wit brood, je weet wel het binnensten van een vers broodje.Wij noemde het een parapluitje. Dus niet met een korst.
        Als je ze ziet zonnen, werp dan je pluimtje met wit brood er maar tussen, wel moet je soms geduld hebben. Toch lees ik hier dat de zomer de slechtste tijd is...dat zou ik niet zeggen met 36 karpers op 1 dag in de zomermaand. Alle van dezelfde grote ongeveer 30 cm groot. Dat was mijn persoonlijk record op een vijver in Zaventem, Belgie. Heb toen de dag van mijn leven gehad, en enorm veel plezier. Kwam die ene dag maar weer, ik tekende er direct voor. Dus de zomermaande zijn bijlange zo slecht nog niet.
        www.pa3gju.nl
        Beste groeten.

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Op ne vijver ist nooit slecht. Verschil met een kanaal of een meer is enorm. Die vissen hebben daar allemaal een diploma. Veel moeilijker te vangen. Hoe het komt weet ik nie maar het is gewoon zo. Als je hier op het kanaal uw parapluitje dropt zal het er nog lang liggen vrees ik. Zeker als ze zonnen. Beweegt ge uw pluim en ze zien het, jups en weg zijn ze.
          Daarmee da de periodes na de paai en net voor de winter opmerkelijk beter zijn. Dan denken ze enkel aan eten en letten niet echt op de gevaren door hun honger. Na de paai hebbe ze namelijk bijna 2 weken zo goed als niks meer gegeten. Voor de winter bouwen ze dan hun reserves op.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Jorn
            Newbie
            • 20-10-2002
            • 13

            #6
            hoi,

            Ik noteer al mijn karpervangsten en daaruit is gebleken dat je bij een temperatuur rond de 20 graden het beste vangt. Als de wind lange tijd hard op je stek staat is dat het beste. De windrichting zuidwest is het beste. En tenslotte je kunt met boilies inderdaad ook brasem vangen, maar ook zeelt. Het hangt trouwens wel af van de grootte van de boilie. Is de boilie 12 of 14mm dan zul je erg veel brasem vangen, als er veel brasem zit. Maar vis je met boilies van 24 mm ofzow, dan heb je minder kans op brasem. Alleen op rivieren of hele grote meren vang je dan nog wel (grote) brasem.

            Ik hoop dat je iets aan deze informatie zult hebben.

            visgroeten,

            Jorn
            Een dag niet gevist is een dag niet geleefd.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎