Grote karpers zijn DOMME vissen die makkelijk te vangen zijn.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RednajT

    Grote karpers zijn DOMME vissen die makkelijk te vangen zijn.

    Mijn mening, dat natuurlijk weer door het gros van de karpervissers weer niet gedeeld zal worden, is dat grote karpers veel makkelijk te vangen zijn dan hun kleinere soortgenoten......

    Redenen
    Grote karpers kunnen alleen groot worden doordat ze alles vreten wat ze tegen komen, hierdoor groeien ze sneller dan hun soortgenoten die altijd klein blijven

    Waarom wordt de ene karper groot terwijl de andere altijd klein blijft??? Vissen die qua ras en alle genen precies hetzelfde zijn waarvan de Eén 24 pond wordt en de ander 50….hoe kan dit….

    Karpers die klein blijven zijn naar mening meestal veel kieskeurig in hun voedselopname dan hun grotere broertjes die alles opvreten wat ze tegenkomen….

    Bovendien ontstaat er na verloop van tijd een bepaalde hiërarchie in het water waarbij de grotere vissen altijd de beste plekken in het water innemen waar zich de meeste natuurlijke voedselbronnen zich bevinden.

    Vandaar ook mij stelling dat de grotere karpers in principe makkelijker te vangen zouden moeten zijn. De praktijk bewijst ook altijd mijn stelling, Na de meeste voercampagnes, meestal de langere, worden meestal de grootste vissen altijd het eerst gevangen waarna het een tijdje stil blijft op het water…..de grootste hebben zoals gebruikelijk de plekken met de meeste voedsel ingenomen en verjagen de kleinere soortgenoten…..

    Eigenlijk zijn de grootste vissen in het water meestal de domste……….het enige wat je zou moeten doen is ze lokaliseren en op je aas moeten krijgen en klaar is kees….. en dat is meestal ook de praktijk.
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    #2
    groot gelijk Tjander, de meeste (grote) karpers zijn makkelijk te vangen als men ze kan lokaliseren en dan vist met de juiste aasaanbieding, sommige karpers zijn zo dom dat ze zelfs meerdere malen per dag gevangen worden
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be

    Reageer

    • CarpKing
      Newbie
      • 15-12-2002
      • 33

      #3
      Wel eens van afromen gehoord meneertje Tjander? :zwaai:
      Forza Carp

      Reageer

      • pastoor
        ...
        • 02-02-2003
        • 1112
        • Drongelen

        #4
        Interresante gedachtegang.

        Misschien zou die conclussie bij de karper kunnen kloppen, ik weet het niet.
        Maar bij andere vissen zo als de snoek gaat het niet op.
        Als de snoek er een 30 jaar op heeft zitten kan ie ontzettend slim zijn. Vooral op stille wateren zijn die jongens van een meter of groter dan zeer moeilijk te vangen. Een van mijn ervaringen hier in is dat een snoek die we wisten waar hij zat maar door niemand te vangen was, als ie een keer beet altijd direct om een paar paaltjes zwom. Resultaat altijd je lijn kwijt.

        Bij karper kan het misschien anders zijn, maar je kunt de stelling misschien ook anders zien. De grote karper is zo slim dat ie altijd de beste aasplekjes voor zich zelf weet te bemachtigen.

        Reageer

        • RednajT

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pastoor
          Interresante gedachtegang.

          Misschien zou die conclussie bij de karper kunnen kloppen, ik weet het niet.
          Maar bij andere vissen zo als de snoek gaat het niet op.
          Als de snoek er een 30 jaar op heeft zitten kan ie ontzettend slim zijn. Vooral op stille wateren zijn die jongens van een meter of groter dan zeer moeilijk te vangen. Een van mijn ervaringen hier in is dat een snoek die we wisten waar hij zat maar door niemand te vangen was, als ie een keer beet altijd direct om een paar paaltjes zwom. Resultaat altijd je lijn kwijt.

          Bij karper kan het misschien anders zijn, maar je kunt de stelling misschien ook anders zien. De grote karper is zo slim dat ie altijd de beste aasplekjes voor zich zelf weet te bemachtigen.

          Ik weet niet of dat iets met slimheid te maken heeft...ik denk met gewoon de recht van de sterkste en de grootste net zoals de rest van de dierenwereld.....de sterkste krijgt altijd het vrouwtje....en ook het voedsel dus...

          Reageer

          • RednajT

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door CarpKing
            Wel eens van afromen gehoord meneertje Tjander? :zwaai:

            afromen...daar heb je onze Aalten adapt weer....

            er klopt geen ene bal van die theorie...EA theorie gaat van korte termijn strategie...ik praat over lange termijn strategie

            op korte termijn kan je nooit de allergrootste van het water gelijk op je voer krijgen of je moet heel veel dom geluk hebben dat ie wel heel toevallig langs je voerplek zwemt op heel korte termijn.... in EA theorie binnen drie dagen...dat lijkt me wel heel sterk op hele grote wateren....



            [Gewijzigd door RednajT op dinsdag 17 juni 2003 @ 18:11]

            Reageer

            • CarpKing
              Newbie
              • 15-12-2002
              • 33

              #7
              Ik EA adept? Ik denk het niet Tjander.
              Alleen zijn verhalen zijn heel wat beter onderbouwd dan die van jou.

              En hoezo korte termijn? Laat ik nu altijd gedacht en gelezen hebben dat het over langere termijn zou gaan?
              Zie je wel... ik ben geen EA-adept ha ha ha...

              Forza Carp

              Reageer

              • RednajT

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door CarpKing
                Ik EA adept? Ik denk het niet Tjander.
                Alleen zijn verhalen zijn heel wat beter onderbouwd dan die van jou.

                En hoezo korte termijn? Laat ik nu altijd gedacht en gelezen hebben dat het over langere termijn zou gaan?
                Zie je wel... ik ben geen EA-adept ha ha ha...

                Ja alleen voor karpervissers die in sprookjes geloven zijn de verhalen van EA beter onderbouwd....jij dus..je bent nogal goedgelovig vriend

                Reageer

                • jos
                  Frequent aanwezig
                  • 23-08-2003
                  • 123

                  #9
                  hoe ouder de karper wordt neemt ook zijn groei toe als hij goed te eten krijgt.
                  maar het ligt ook aan hoe deze kanjer spiegels en schubbies worden uitgezet en welke maat hebben ze als ze worden uitgezet.
                  las laatst een kollum van iemand die kweekte spiegeltjes en bij een groot formaat zette hij ze uit in een kanaaltje.

                  ik ben niet tegen uitzetten maar ik vind dat ze jarige tot 2-jarige moeten uitzetten, de jonge vissen leren dan overleven en ja er zullen er veel zijn die niet ouder worden maar je houdt een vechter over.

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1496
                    • haacht

                    #10
                    Ik heb hier toch mijn twijfels over. Zie maar naar de Leuvense vaart. Kanaal ongeveer 25 meter breed. Je ziet de karper aan de overkant zitten. Moesten die beesten nu alles eten dan had ik er al lang meer gevangen. Tot nu toe dus nog maar eentje. Een kanaal is nu eenmaal moeilijk te bevissen. Lijkt raar, maar op de beurs kreeg ik van ervaren karpervissers hetzelfde te horen. Misschien daarom dat er zo weinig karpervissers zitten.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    • jos
                      Frequent aanwezig
                      • 23-08-2003
                      • 123

                      #11
                      karpervissers zoeken liever de anomiteit op waar zij hun tenten kunnen neerzetten tussen het riet en hoge gras, karpers hebben een goed gezichtvermogen dus kort erop zitten helpt niet.
                      de bolliemannen hebben meer kansen.

                      als een karper visser een stek heeft dan geeft hij m niet graag prijs dat is vorvele kaperaars ook een feit!!, maar een karper mits een tijdje voorvoeren om het voer te leren kennen is vangbaar, maar de karper moet het eerst leren erkennen als eten, kent hij//zij het eenmaal dan kan je gaan vissen.
                      de karper eet alles en dat weet ik omdat ik eens ben gaan kijken op zo een karperkweekstation en daar lieten ze zien dat een karper voor geen voer terug deinst en die vissen komen door middels van vele projecten in het water waar wij onze hengels uitgooien.
                      maar een schuwe karper door wijsheid slim geworden is gewoon moeilijk te vangen.

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1496
                        • haacht

                        #12
                        en dat zijn die vissen boven 10 kilo allemaal als je het mij vraagt
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        • Maximilian
                          Met enige kennis...
                          • 12-02-2003
                          • 352

                          #13
                          ...het lijkt mij ook dat juist de grote exemplaren voorzichtiger/schuwer zijn omdat ze 1. anders nooit zo groot waren geworden (opgevreten door snoek of fuut) en 2. zij het meest geleerd hebben. Maarja van de andere kant heb je natuurlijk wel een punt als je zegt dat de grote exemplaren niet meer zo op hun tellen hoeven te passen voor natuurlijke vijanden juist omdat ze zo groot zijn. Het gedrag zou dus kunnen veranderen naarmate de vis ouder wordt. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een persoonlijke eigenschap zijn, je hebt hele grote mensen die heel verlegen zijn en je hebt kleine mensen met een grote bek. Hoe zou je deze theorie in de praktijk kunnen testen?
                          g\'day to y\'all folks,

                          :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

                          Reageer

                          • pastoor
                            ...
                            • 02-02-2003
                            • 1112
                            • Drongelen

                            #14
                            op het forum hahahahaha

                            Reageer

                            • Maximilian
                              Met enige kennis...
                              • 12-02-2003
                              • 352

                              #15
                              het forum is voor jou de keiharde realiteit he Jos? hahahaha
                              g\'day to y\'all folks,

                              :fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎