kanaalvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    kanaalvissen

    Ik ben al een aantal keren gaan vissen op de Leuvense vaart, maar kheb er nog maar ene kunnen vangen die dan nog slecht gehaakt was. (wel ne prachtige spiegel van 13 kilo )Kheb ook al pop-ups gebruikt maar zonder resultaat. Het ergste is dat je de vissen overdag met tientallen kan zien zwemmen in de kant ! Hebben die genoeg natuurlijk eten of ben ik gewoon verkeerd bezig?
    !@#$
    Tips altijd welkom
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

    #2
    De Leuvense vaart is niet zo gekend als viswater voor karper, al weet ik zeer goed dat hier karper op zit van meer dan 40 pond.... (heb al foto's gezien van een 34 ponder)

    Ik heb ook al een actie gezien van iemand die in de zomer met brood op het water aan het vissen was, en die ook prijs had, wel brak net zijn molen af, en de vis was weg...

    Je zal weinig karper vangen als je gaat vissen op de Leuvense vaart, maar het zullen we serieuze kleppers zijn die je er vangt!

    Gewoon verder vangen met boilies, en wat uitproberen, want op de vaart is er amper dressuur, en eventueel iets meer in de kant vissen.... Aanbeten op vaste stok komen ook zelden voor, vandaar...

    Kant tildonk sas naar Leuven toe zie je ook veel Karper zwemmen!
    http://www.wandelendetakken.be

    Reageer

    • Hyperke
      Frequent aanwezig
      • 24-09-2003
      • 126

      #3
      gisteren op een karper lijkende vis van een halve meter gezien net onder het oppervlak ~0 in de leuvense vaart hé
      maar ging telkens weg als hij mij zag
      wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

      -een lantaarnpaal want een koe eet gras

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Ik ga in Tildonk aan de brug, daar zitten ze tussen de lelies. Gisteren zelfs ne goudkarper gezien. Vanaf het sas naar Wijgmaal toe zitten ze inderdaad ook. In mei tijdens de paaitijd zaten er daar rond de 100 :~ bij elkaar
        ( zonder overdrijven!) Karpervissers zie je daar toch niet. Ik vis meestal vlak in de kant tegen de rietkragen. Misschien zal het volgend jaar beteren wanneer het nachtvissen is goedgekeurd.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • kantvisser
          Bart Van Peborgh
          • 24-12-2002
          • 837
          • Koningskooikt

          #5
          Op de Leuvense vaart zit inderdaad veel en grote karper vooral tussen Battelbrug en het Zennegat, als je daar met de fiets voorbij rijdt zie er altijd wel enkele grote karpers zwemmen net onder het wateroppervlak, maar het is tot hiertoe voor de meeste karpervissers nog altijd ondekend gebied raar of zelden kom je er eentje tegen.
          Groeten van Kantvisser

          Bart Van Peborgh
          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
          Koning 2004

          http://mokabe.be

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1496
            • haacht

            #6
            Toch raar dat iedereen over de gehele lengte van de vaart karper ziet zitten, maar dat er niemand op vist.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • Hyperke
              Frequent aanwezig
              • 24-09-2003
              • 126

              #7
              dilemma : vissen op roofvis of karper --> Roofvis ze zijn allebei te vinden in de leuvense vaart

              Kantvisser , waarom sommigen daar niet gaan vissen is omdat er niet echt plaats is om u voertuig te zetten en de weg is smal

              [Gewijzigd door Hyperke op 09-29-03 at 04:49 PM]
              wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

              -een lantaarnpaal want een koe eet gras

              Reageer

              • kantvisser
                Bart Van Peborgh
                • 24-12-2002
                • 837
                • Koningskooikt

                #8
                De reden dat er zo weinig karpersvissers komen op de Leuvense vaart weet ik niet, maar het feit dat je overal niet met de auto kunt komen zal er wel iets mee te maken hebben
                Groeten van Kantvisser

                Bart Van Peborgh
                Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                Koning 2004

                http://mokabe.be

                Reageer

                • Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

                  #9
                  Zal ik eens een reden geven?

                  Ik ken een karpervisser naar de kant van Leuven toe, en 1 karper op 3 keer een sessie vissen is niet veel, ze zitten meestal ook op het wateroppervlak, want je kan ze zien, en waar moet die normaal zitten wil je ze met boilies vangen?

                  Er is echt niet veel karper te vangen volgens bepaalde mensen, en vraag maar eens aan de witvissers en brasemvissers hoeveel aanbeten ze krijgen van karper als ze aan het witvissen zijn.... In mijn totaal: slechts 1 keertje, en naar ik weet bij mijn opa ook nog maar 1 keertje... Hoe je weet dat het karper is? De vis haken, en de vis zwemt op zijn dooi gemak verder, en trekt dan alles stuk... Typerend voor zware karper...
                  http://www.wandelendetakken.be

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1496
                    • haacht

                    #10
                    Ik vraag mij dan toch af wat die karpers eten en wanneer. Tis echt frustrerend om die beesten daar zien rond te zwemmen boven je voerplek zonder dan ook maar een beet te zien. 1 karper op 3 sessies vind ik al redelijk veel zeker als je weet dat het allemaal prachtvissen zijn.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    • Hyperke
                      Frequent aanwezig
                      • 24-09-2003
                      • 126

                      #11
                      ik vis niet op karper , maar ik weet wel enkele goede stekken, kwestie van beroepsgeheim

                      nu ja... ik bedoel maar ...anders zal het daar binnen een maand vol zitten van vissers


                      [Gewijzigd door Hyperke op 09-30-03 at 07:59 PM]
                      wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

                      -een lantaarnpaal want een koe eet gras

                      Reageer

                      • danny
                        Newbie
                        • 01-10-2003
                        • 7

                        #12
                        als het er de leuvensevaart niet goed te karperen is waar is het wel goed in de omgeving?

                        Reageer

                        • Slafes
                          Sportvisser
                          • 31-01-2003
                          • 844
                          • Leuven

                          #13
                          De Blauwmolen in Korbeek-Dutsel.... Eender met wat je daar op karper vist, prijs zal je wel hebben,... Op simpele broodvlok ONDER het wateroppervlak bvb, 10 runs op een paar uur, en 6 stuks ervan ook daadwerkelijk boven halen,...

                          Nadeel is de kostprijs,...

                          Wat betreft beroepsgeheim, op de ganse vaart zit er vis, dus,...
                          http://www.wandelendetakken.be

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1496
                            • haacht

                            #14
                            Groot gelijk. Als je goed uit je doppen kijkt zie je ze overal zwemmen. Zeker waar er lelies liggen.
                            In Vossem is der ook ne karpervijver. Volgend jaar wordt deze staatswater dus als de manne van de Centrale de vis laten zitten hebben we der een prachtig karperwater bij.
                            Tis natuurlijk plezant om 20 karpers op nen dag te vangen maar is dit nog wel vissen? De vissen zijn trouwens allemaal beschadigd en trekken nauwelijks. Dan liever een week op de vaart afzien voor ne schone gave vis van 15 kilo.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • warhead
                              Specimen Hunter
                              • 27-09-2003
                              • 1496
                              • haacht

                              #15
                              Dit jaar zal het aantal karpervissers op de vaart gevoelig gaan steigen denk ik. Het is zowat het enige water in de buurt waar je nu ook 's nachts en tijdens de paaitijd mag vissen.
                              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎