waarom?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • stokvisser
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 52

    waarom?

    waarom haak niet in de boilie? ik zie alrijd rigs met haak achter de boilie.
  • meuntje
    Komt net kijken
    • 01-01-2006
    • 59

    #2
    #) Hoi,

    Ik ben dan wel geen echte karpervisser, maar dat de haak volgens mij niet in de boilie zit is volgens mij om het volgende: Probeer maar eens een haak in een boilie te krijgen. Het zijn vrij harde/taaie knikkers waar je denk ik de haak niet eens inkrijgt. En al zou je de haak er wel inkrijgen, dan zou je bij een aanbeet heel erg hard moeten aanslaan om de haak uit de boilie te krijgen om de vis te kunnen haken.

    Een karper zuigt de boilie met vrij grote kracht naar binnen. De haak erachter zal hij niet eens vernemen, pas op het moment dat de haak gezet word. Het grote voordeel van een rig is, dat de haak vaak keurig voorin de bek zit op het moment dat de vis gehaakt word.

    Nogmaals, ben geen echte karpervisser, dus ik kan het mis hebben.

    Groet,

    Gert


    [Gewijzigd door meuntje op 10-10-03 at 07:02 PM]

    Reageer

    • TJander
      Banned
      • 15-08-2003
      • 105

      #3
      ik denk dat de theorie van meneer meuntje wel klopt op weinig beviste wateren en waar de dressuur niet zo groot is......op zwaar gedresseerde wateren is het aasgedrag van karpers anders geworden en zuigen ze de boilie niet meer als vroeger in 1 keer blind naar binnen...

      Bij het penvissen vis ik weles met een haak die helemaal verborgen is in de boilie.....het riscico is dan altijd wel groot dat je misslaat. Je kunt een sneetje in de boilie maken en de haak zo in de boilie proberen te krijgen.....

      Op zwaar gedresseerde wateren vis ik altijd bijna nog maar met boilies waar de haak verborgen is in de boilie......als je boilies maakt dan moet je een gedeelte van je deeg apart houden....Je neemt een gewone harde boilie en je snijdt die doormidden. door de halve boilie doe je de haak in het bovenste gedeelte van de steel.....dan pak je het deeg en doe je die om de rest van de haak in het gedeelte van de haakbocht en de haakpunt.

      zo heb je dus een hard gedeelte en een zacht gedeelte. Het zachte gedeelte moet dienen om de haak in de bek van de karper te slaan en dit lukt in de meeste gevallen ......

      het deeg vries ik ook altijd in in stukjes wat ik denk nodig te hebben is wel een plakkerig shit tijdens het ontdooien. je kunt een beetje deegpoeder uit pak meenemen en die gebruiken om het weer een mooie deegsubstantie te krijgen
      van wat je aan het ontdooien bent aan de waterkant

      Op zwaar beviste wateren waar bijna niets meer werd gevangen door andere karpervissers heb ik op deze manier bijna elke karpervisser eruit gevist...en zij vroegen zich maar af waarom ik ze wel aan het vangen was en zij niet......probeer het wel geheim te houden natuurlijk

      Reageer

      • jos
        Frequent aanwezig
        • 23-08-2003
        • 123

        #4
        je hebt tegenwoordig zachte bollies en de haak plaats je dan zoals je het doet als met de bekendste aassoort de aardappel.
        je kunt ook je haak volzetten met mais dat scheelt een hoop in de portomoniks.

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Je kan kleinere boilies ook op de haakbocht zetten. Wordt wel eens gedaan bij dressuur.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Swingtip
            Frequent aanwezig
            • 18-02-2004
            • 142

            #6
            Wat ik wel doe is de boillie door midden snijden en dan de halve boillie op de haak
            Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎