Inzenden Karperfoto`s

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Meuntje
    Komt net kijken
    • 01-01-2006
    • 59

    Inzenden Karperfoto`s

    #) Gegroet karpervissers,

    Via onze website http://www.hsvhetmeuntje.nl voeren wij al een paar jaar onze zogenaamde Kanjercompetitie. Door het insturen van een vangst (gevangen in Nederland of België) met bijbehorende gegevens (lengte, gewicht en gebruikt aas) kan men aan het eind van het jaar een waardebon winnen van € 45,- mits men dan bovenaan de ranglijst staat met de zwaarste vis.

    Maar....nu sturen alleen maar jeugdige vissers hun vangsten op en blijft het angstvallig stil rondom de vangsten van ons volwassenen. Kan iemand mij vertellen waarom dat is? Is het nu werkelijk zo dat volwassen karpervissers zo geheimzinnig doen omtrent hun vangsten en bovenal de vangplaats. Zijn ze bang dat iemand anders aan de hand van een foto kan achterhalen waar hun favourite plek is en deze dan "ingenomen"kan worden of dat hun "geheimen" op deze manier ontfutseld worden.

    Foto`s kunnen toch zo gemaakt worden dat de omgeving niet in beeld komt, of als het nodig is dat de omgeving enigszins met een fotoprogramma onherkenbaar wordt gemaakt. Het vermelden van de vangplaats hoeft op aangeven van de inzender niet vermeld te worden.

    Een kanjer van een karper vangen is natuurlijk altijd leuk. Daarbovenop ook nog een prijs winnen is nog beter....tenminste, dat lijkt mij. En als ik op dit forum kijk, wordt er toch heel veel gedeeld (behalve dan de visstekken)

    Wie verteld mij dat ik het mis heb...of juist niet.

    Sportieve groet,

    Gert
  • meuntje
    Komt net kijken
    • 01-01-2006
    • 59

    #2
    #) In bovenstaand artikel heb ik mijn URL vermeld NIET om reclame te maken voor mijn website, maar enkel zodat men zich ervan kan overtuigen dat alleen jeugdige vissers hun vangsten opsturen. Ik hoop ook dat dit zo word opgevat. Het gaat mij erom waarom het zo is dat juist alleen maar jeugdige vissers hun vangst opsturen en niet de volwassen vissers.

    Groet,

    Gert

    Reageer

    • Henso
      Met enige kennis...
      • 14-12-2002
      • 490
      • Hoogezand

      #3
      !@#$ !@#$ !@#$ Moi Meuntje,

      Wat het niet insturen van foto's is het wat mij betreft eigenlijk heel simpel, wat ik dit jaar heb gevangen aan karper mag pnt. 1 geen (record)naam hebben en pnt.2 het was donker of te donker toen ik deze vissen ving.
      De plaatsen waar ik vis staan niet bepaald bekend om giganten, maar als ik er dan wel een beste vis uit zou weten te halen zou ik dat best vermelden,
      want als ik al een dikke karper vang moet een echte karpervisser er zeker 1 vangen.
      Helaas heb ik nogal eens de neiging om mijn fototoestel te vergeten, zo ook met mijn tot nu toe enigste spiegelkarper die ik heb gevangen.
      Maar mocht ik een karper vangen van 20 pond of meer stuur ik zeker een foto(indien gemaakt)
      Dus 50++ onder ons vang karper en stuur foto's.

      Groetjes Henk


      KANJER KAMPIOEN 2013
      2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

      Reageer

      • meuntje
        Komt net kijken
        • 01-01-2006
        • 59

        #4
        #) Thanx Henso,

        In ieder geval alvast een positief bericht.

        50++ is nu ook wel weer een beetje overdreven. Ik zou het al heel wat vinden als niet jeugdige karpervissers hun vangst in zouden sturen. Tja, en als je geen fototoestel bij je hebt, houd het natuurlijk op. Daarom heb ik altijd zo`n handig weggooi toestelletje bij me met ingebouwd flitsertje. Kan zo in je viskist o.i.d. Vang je dan (onverwachts) een mooie vis, kun je deze in ieder geval op de gevoelige plaat vastleggen.

        Groet,

        Gert

        Reageer

        • Henri van der wal
          Komt net kijken
          • 19-02-2002
          • 97

          #5
          Je moest eens weten wat er gebeurd als je vertelt dat je ergens een dikke vis gevangen hebt. Ik houd me alle enige jaren wijzelijk stil....ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik pioneer graag op "nieuwe" wateren en vis graag alleen op een water, dus stilhouden is de enigste remedie....als anderen dat nu ook eens deden.
          Zie op de bekende karperputten zijn de bestanden wel bekend maar dan nog is het "gevaarlijk" om er mee te koop te lopen dat je er een 30-er hebt gevangen..... bijna iedereen wil grote karper vangen en als je dan van een watertje hoort waar er 1 rondzwemt dan moeten ze daar gelijk gaan vissen....
          Ik persoonlijk ga er dan juist niet heen want ik houd niet van het jagen op een bepaalde vis.....als ik zo wil vissen dan doe ik dat wel in mijn aquarium..:-)
          Succes met je lijst.
          www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

          Reageer

          • meuntje
            Komt net kijken
            • 01-01-2006
            • 59

            #6
            #) Hoi Henri,

            Dat wat jij verteld begrijp ik heel goed. Als men dat om dit soort redenen je visstek geheimhoud is dat heel goed voor te stellen. Maar waar het mij omgaat is dat je best wel je vangst kan tonen zonder daarbij je stek prijs te geven. Een foto kun je zodanig maken, dat er niets van de omgeving herkend kan worden.

            Groet,

            Gert

            Reageer

            • Henri van der wal
              Komt net kijken
              • 19-02-2002
              • 97

              #7
              1 en 1 = 2.......ergens een foto plaatsen met een dikke vis en iemand heeft je ergens zien voeren of vissen. En dan begint de ellende...nee dank je....ik vis voor mijn rust en heb geen zin om me te ergeren.
              Jammer dat het zo moet...
              www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

              Reageer

              • jos
                Frequent aanwezig
                • 23-08-2003
                • 123

                #8
                houden jullie een registratie bij per jaar over de visvangsten op karpers dat zou ik zeer toejuichen hoor, ik hou voor mijzelf al jaren de visvangsten uit de delft (assendelft) bij dit ten meer omdat ik vooral hier mijn eigen project heb op gestart m.b.t. de karperstand en elk jaar financier ik eigen zak en bemachtig ik jaarse cq tweejaarse schubjes om deze uit te zetten in dit water.
                deze kunnen, als ze het overleven, lekker in t wild uitgroeien tot vechters die ik zo graag heb.
                ik hou dus meer van de wilde boerenkarper en tja die blijven immers klein ook al zijn ze op leeftijd maar reken maar dat die iets meer tegengas geven dan een uitgezette karper.

                Reageer

                • warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1498
                  • haacht

                  #9
                  Hebben dezelfde bouw als graskarpers die ook zeer sterk zijn.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎