voerplekken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • itsmike
    Newbie
    • 29-07-2003
    • 4

    voerplekken

    Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste een voerplek kan creeren ik bedoel moet ik elke dag voer neergooien of juist niet :notsure:
    >-,^)))*>

    Roach
  • Jeepee
    Komt net kijken
    • 18-07-2003
    • 74

    #2
    Het beste is een voederplek aan te leggen zodat de karper weet dat hij op die bepaalde plaats eten vindt.
    Viva Bomma ........................................

    Reageer

    • itsmike
      Newbie
      • 29-07-2003
      • 4

      #3
      maakt het niet uit hoeveel en hoe vaak ik voer neergooi
      >-,^)))*>

      Roach

      Reageer

      • Jeepee
        Komt net kijken
        • 18-07-2003
        • 74

        #4
        Een dagelijkse portie is goed genoeg. Zeker niet overdrijven.
        Viva Bomma ........................................

        Reageer

        • itsmike
          Newbie
          • 29-07-2003
          • 4

          #5
          en dan moet ik denken aan hoeveel boilies ongeveer?
          ik dacht zelf aan een stuk of 10/15
          is dat een redelijk aantal of zeg je doe maar meer :notsure:
          >-,^)))*>

          Roach

          Reageer

          • RednajT

            #6
            ik denk dat 10 of 15 boilies misschien te weinig kan zijn....maar het ligt er ook aan waar je vist...

            is het water waar heel veel karpervissers zitten en dus heel veel gevist wordt? of zie je daar weinig vissers?

            Als daar heel veel gevist wordt hoef je in principe helemaal niet te voeren en kan je in de meeste gevallen je boilie aan je haak doen en een stuk of 10 boillies of meer om je haak gooien en dan zal die boillies heus wel gevonden worden door de karper en dan is het maar hopen dat je vangt....

            Je kan natuurlijk ook een voerplekkie maken maar dit is nog geen garantie dat je ook daadwerkelijk karper zal vangen....

            Ligt er ook aan hoeveel boillies je heb en wat je erin wil gooien ...ik heb zelf wel es succes gehad met 10 boilleis ergens neer te gooien maar de kans is dan ook groot dat er 1 karper voorbij zwemt en zijn eentje al die boilies opvreet..

            als je niet zoveel boilies heb dan kan je combineren door met bijvoorbeeld een goedkoop partikel zoals mais een voerplekkie te maken...

            bijvoorbeeld een paar handjes mais en dan ook wat boilies erbij gooien kan je leuke voerplekjes van maken.. of aardappel kan natuurlijk ook, beetje kruimig maar je heb altijd kans dat die zo door brasems weggevreten worden vandaar ook een paar boillies erbij gooien stuk of 10 ...ligt er maar net aan hoeveel jij heb... en of jij die boiles koopt of zelf maakt....

            het kan best een dure inves****** zijn zeker als je die boilies koopt...en ik heb geen idee of jij van plan bent om veel of weinig te voeren..want ik krijg het idee jij een beginner bent...



            [Gewijzigd door RednajT op vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:01]

            Reageer

            • itsmike
              Newbie
              • 29-07-2003
              • 4

              #7
              ben inderdaad een beginnende karpervisser en wil op zich wel vaker gaan vissen met boilies mar zoals jij zegt dan word het een dure aangelegenheid.
              Maar ik kan dus ook met mais een voerplek maken of andere middelen

              misschienb dat jij me een goed recept kan geven om zelf boileis te maken

              ik vis trouwens op een rustige plek waar weinig vissers komen dus ben bang dat ik dan meer neer moet gooien.

              en is het ook een idee om lokvoer te gebruiken tijdens het vissen of werkt dat niet bij karpers.?

              in ieder geval bedankt voor de tips
              kaner nu in ieder geval wat mee enhoop dat ik je vaker om tips kan vragen

              >-,^)))*>

              Roach

              Reageer

              • RednajT

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door itsmike
                ben inderdaad een beginnende karpervisser en wil op zich wel vaker gaan vissen met boilies mar zoals jij zegt dan word het een dure aangelegenheid.
                Maar ik kan dus ook met mais een voerplek maken of andere middelen

                misschienb dat jij me een goed recept kan geven om zelf boileis te maken

                ik vis trouwens op een rustige plek waar weinig vissers komen dus ben bang dat ik dan meer neer moet gooien.

                en is het ook een idee om lokvoer te gebruiken tijdens het vissen of werkt dat niet bij karpers.?

                in ieder geval bedankt voor de tips
                kaner nu in ieder geval wat mee enhoop dat ik je vaker om tips kan vragen

                ik adviseer je om maar op mij site te gaan kijken en dank dat je daar een hoop informatie kan opdoen... kijk op boilieingriendienten en voerstrategieen...ik denk dat jij mij url niet kent...helaas kan ik hier geen persoonlijke berichten versturen dus vandaar maar gewoon mij url....moeten de beheerders maar een keer die optie hier instellen anders weet ik het ook niet hoe ik hier beginners verder moet helpen...

                neem dus een kijkje op mij site
                http://members.rott.chello.nl/tmarapengopie/wereldrecord.htm

                over lokvoer gesproken...
                ik denk jij maar es THE METHOD moet gaan proberen...
                dat is een systeem met een voerveer waarmee je probeert door middel activiteit van de kleinere vissen die aan het azen zijn de karper te lokken ...ik vis zelf ook met dit systeem en haal verassende goede resultaten mee....het schijnt overal een succes te zijn

                http://home.planet.nl/~marap001/artikelen2.htm
                http://members.rott.chello.nl/tmarapengopie/themethod.htm

                ik denk dat je bovenstaande even moet doorlezen en gewoon naar een goede hengelsportzaak moet gaan die je er vast wel meer over kunnen vertellen en zo method feeder(inline feeder) kunnen bezorgen... kost een paar euro. je hoeft dan eigelijk ook helemaal niet veel te voeren, er komt bijna altijd vis op.

                je kan er allerlei deegsoorten voor gebruiken zoals maismeel, pannekoekmeel, fijngemalen pindas als je maar zorgt dat je een goede deegbal ervan kan maken...ik zelf gooi er alles doorheen wat ik maar tegenkom in het keukenkastje gewoon een goed deegje...deze doe je on om die inlinefeeder met nog een paar boilies in het deeg en je eigen boilie of je kan gewoon een stukje mais ook nemen en die in die inline feeder stoppen tusssen het deeg....

                De bedoeling van het systeem is dat kleinere vissen op de deegbal afkomen en zodoende een zodanige activiteit vormen rond de deegbal dat de karper ook even komt kijken en het deeg gaat zitten knabbelen met alle gevolgen van dien....probeer de deegbal zo hard mogelijk te krijgen anders valt het snel uit elkaar en de vissen moeten moeite doen in het binnenste gedeelte te komen.....

                in engeland was dit systeem zo succesvol dat het tijdens wedstrijden zelfs verboden is op sommige wateren om het nog te te gebruiken....


                [Gewijzigd door RednajT op zaterdag 2 augustus 2003 @ 01:03]

                Reageer

                • docowebmasters
                  Banned
                  • 31-08-2003
                  • 6

                  #9
                  Je kunt in plaats van met boilies te vissen
                  en te voeren ook gebruik maken van
                  hondenbrokken van het merk Frolic,
                  je krijgt er veel voor een lage prijs.
                  Dus kun je wat meer voeren en
                  er ook mee vissen.
                  Hetzelfde bevestigen als de boilie
                  Succes verzekerd
                  Veel succes ermee

                  Reageer

                  • jos
                    Frequent aanwezig
                    • 23-08-2003
                    • 123

                    #10
                    natuurlijk kun je goedkoper te werk gaan maar als je met bollies vist moet in dat grondvoertje altijd wat van jouw bollies toevoegen.

                    maak een grondvoertje met aardappelen, kikkererwten, mais, hennep, tijgernoten, duivenvoer en met kanariezaad.

                    de tijgernoten en de erwten eerst een weekje weken dan tesamen koken met de hennep, kanariezaad en het duivenvoer.
                    alles leker een dagje laten staan en binden met maismeel of havermout en wat van jouw bollie's toevoegen en twee tot vier dagen achtereen iedere avond wat voeren in de vorm van 1 a 2 voerballen te grootte van een tennisbal en uiteraard op de ochtend dat je gaat vissen.

                    je haalt van alles 1 zak en weet je dosseer het zo dat je iedere week kan vissen en dan zeker een kwartaal lang het is dan relatief goedkoper, sommige halen alleen duivenvoer van 25 kg en platsten dit in een grote bak aangevuld met water zo dat alles lekker kan weken tot dat alles weer op is en er een nieuwe zak gehaald kan worden.
                    een zak van 25kg kost zo ongeveer 9 euro, voeg daar kikkererwten aan toe van 3 eurie en vermeng alles goed, dan een steeds er wat van nemen om te koken en per tennisbal zo een 2 tot 4 bollies (toch gauw ook al 9 eurie's) dit is goedkoper dan een karrevracht aan bollie's in t water gooien.
                    en er zit eigelijk alles in wat een karper echt wel lust hoor.
                    maar het goedje altijd binden met maismeel en of havermout je krijgt dan compacte ballen die zich meteen ontbinden bij de eerste 20 cm in het water zo dat er een klein stukje gebied onder water als voederplek gemarkeerd is en dat is gauw bekend daar beneden bij de karper die elke dag zijn bestek pakt om naar dat plekje te gaan.
                    en mocht de karper de bollie gaan mijden dan kun je overgaan op de particles die op die plek ook gestrooid zijn zoals mais, erwten, kikker erwten etc.......
                    en in elke tak van sport is het zo je maakt hetzo duur als jezelf wilt.

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1496
                      • haacht

                      #11
                      Ik kreeg op de beurs de raad om toch meer met bollen dan met partikels te voeren. Zeker als je met bollen vist.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎