hair in de weg?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • loconero
    Newbie
    • 17-06-2003
    • 17

    hair in de weg?

    Ik vis op karper met mais op de haak, maar met een standaard onderlijn en daar zit dus ook een hair op, nou vraag ik me af bijt de karper wel als er een hair in de weg zit?
    Wie het kleine niet eert is het grote niet weert
  • RednajT

    #2
    ik denk dat er heus wel karpers erin zullen trappen en de hair van je niet opmerken...

    ik zou die hair er af knippen als je hem toch niet gebruikt....

    je kan er altijd wel weer een hair op zetten door middel van bijvoorbeeld tandflosh bijvoorbeeld of gewone zwarte naaigaren.

    Reageer

    • Slafes
      Sportvisser
      • 31-01-2003
      • 844
      • Leuven

      #3
      Hoe zet je die er dan aan op je haak?
      http://www.wandelendetakken.be

      Reageer

      • RednajT

        #4
        neem een kijkje op

        http://members.rott.chello.nl/tmarapengopie/karperrigs.htm

        hier zie je allerlei voorbeelden van rigs

        (als ze dit tenminste niet verwijderen want ze zijn weer bezig hiero om berichten te verwijderen.... :notsure: )

        Reageer

        • loconero
          Newbie
          • 17-06-2003
          • 17

          #5
          Ik prik de mais er gewoon op. Zitten blijven doet het wel met werpen, inmiddels hair weggeknipt, geen beter resultaat (welliswaar maar 3 uur gevist). Ik doe ongeveer 5 tot 8 maiskorrels op de haak.
          Wie het kleine niet eert is het grote niet weert

          Reageer

          • RednajT

            #6
            op sommige wateren valt er werkelijk geen karper meer te vangen met mais....dit aas is erg dressuurgevoelig.

            Je zou het nog kunnen proberen met een kleine stukje kurk of piepschuim tussen de mais zodat het een zwevend effect krijgt op de bodem...

            Het lijkt me beter dat je overstapt naar andere partikels zoals zwarte oog bonen of redkidneybeans, of boterbonen er zijn ontelbare soorten, stap es een chinese toko binnen en je kan keus genoeg maken tegen hele lage prijzen.

            Ook kan je een mix maken met diverse partikels door elkaar heen dit werkt vaak super.



            [Gewijzigd door RednajT op maandag 23 juni 2003 @ 18:37]

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Het zou ook zo kunnen zijn dat de karper iets niet helemaal vertrouwt.
              Als er namelijk op de voerstek allemaal enkele maiskorrels liggen, en aan je haak hangen er 5 tot 8 dan wijkt dit wel heel erg af van de voermais.

              Groeten,
              Pierre

              Reageer

              • carpie
                Newbie
                • 03-07-2003
                • 15

                #8
                loconero, probeer het volgende eens : maak een rig met hair en let op het volgende, nl dat de hair zo lang is dat er nog een halve centimeter tussen de haakbocht en de bovenkant van de korrel is en steek niet 5 tot 8 mais op een hair maar eentje, durf maar eens goed voeren een 200 gram verspreid op een vierkante meter rond je rig en wedden dat je vangt?
                dit jaargetijde is volgens mij heel zwak om op karper te vissen dus moeten we nu onze val zo goed mogelijk opzetten om vriend karper te verleiden!
                groeten en denk bij de volgende waskolk boven je stek maar eens aan mij bart(jarjar) www.hrcteam.be bekijken die handel !
                Mukkie

                Reageer

                • jos
                  Frequent aanwezig
                  • 23-08-2003
                  • 123

                  #9
                  snap het niet ik vis altijd met mais en weet je nog nooit last gehad van hetgeen jullie het over hebben en dressuur welnee een karper eet altijd wel mais, maar je had ook op je hair mais kunnen rijgen dan ligt er een groot bolletje gele of rode mais.

                  echter als je kaal met mais voert een handje off zo dan moet je gewoon meerdere voerplekken maken.
                  wat ik gewoon bemerk is dat het grondvoer niet voldoende is om de karper te lokken en ja soms zit je dan uren te wachten oftewel te blanken.

                  kijk eens bij topic lokvoer daar vind je veel nuttige tips.

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1496
                    • haacht

                    #10
                    Na een tijdje kan de karper schrik gaan krijgen van de felle gele kleur.
                    Karper blaast soms ook op de korrels. Korrels dwarrelen dan naar beneden. Die met een haak aan trager en die laat de karper dan liggen.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎