winter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    winter

    Wie van jullie vist er eigenlijk de winter door op karper? Hoe ga je dan te werk?
    Ik vis meestal op de leuvense vaart en ben er in september mee gestopt. Maar nu heb ik een zwaaikom ontdekt
    waar het tot 12 meter diep is. Veel dieper dan de gemiddelde diepte van de vaart. Maak ik hier nog een goede kans?
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • TJander
    Banned
    • 15-08-2003
    • 105

    #2
    het zou best kunnen dat je op deze diepere plek karpers zou kunnen aantreffen als het tenminste een rustige plek is waar weinig scheepvaart of dergelijke heerst...ik ken de leuvense vaart niet. De diepere plekken wil niet altijd zeggen dat karpers deze plekken als hun overwin******slocatie gebruiken.....
    In de winter wil de karper zo weinig mogelijk energie verbruiken omdat het heel weinig eet dan zitten ze meestal niet op plekken waar er veel drukte in de omgeving is...

    diep en rustige beschutte plekken maak je altijd goede kans

    Reageer

    • kevin-g
      Newbie
      • 04-10-2003
      • 31

      #3
      Ik denk wel degelijk dat je hier een goede kans maakt, mits het er rustig is.
      Ik ben zaterdag nog wezen vissen op karper en heb er toch nog drie gevangen.

      Waar ik al wel snel achterkwam is dat ze inderdaad allemaal wat dieper zaten.
      Ik begon langs mijn favoriete bosjes in te werpen, na 1,5 uur maar verlegd naar het midden en daar 3 runs gehad, mijn conclusie dus.... in de winter zitten ze toch wat dieper.

      mocht jij toevallig weten of er in het diepe stuk ook nog taluds zijn, dan maak je daar zeer veel kans.

      Succes.

      Kevin.
      Beweegt je top, let dan op!!

      Reageer

      • jos
        Frequent aanwezig
        • 23-08-2003
        • 123

        #4
        ~z~ de meeste van ons karpervissers gaan diep in ruste, het hart slaapt en pas bij de eerste zonne stralen gaan de ogen pas open.
        goed ik vis het het hele jaar door en wel met de pen en af en toe statisch met 1 hengeltje waar ik wacht op t eerste licht dat ik mijn pen weer in t water kan laten.
        maar t mooiste is rondom het wak vissen op karper, de karper hapt niet graag maar laat de vispellets en hennep echt niet liggen en met de mais er door heen een ideaal maaltje en dan 5 of 6 op de haak vast spiezen en kassa maar kleed je goed je zal de eerste niet zijn die frostbite oploopt.

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Iemand al zo gek geweest van te gaan vissen? En met succes?
          Als het weer wat betert plan ik een sessie bij ons op de vijver om makkelijk te beginnen.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎