slapen jullie tesamen met jullie hengels?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jos
    Frequent aanwezig
    • 23-08-2003
    • 123

    slapen jullie tesamen met jullie hengels?

    ik weet dat de wintertijd begint en dat vele kaperaars hun hengels in de foudralen doen en langzaam in slaap sussen tot de eerste zonnestralen van het voorjaar, maar dat je jouw kennis teniet laat doen dat hoeft toch niet je kunt hier op deze site gewoon lekker relaxen en mee praten over van alles en nog wat en zo leren wij weer van elkaar dus kom op, pak je bivy en chair en ipv je hengel kun jij je vingers ritmisch op het toetsenbord laten bewegen ipv op je molen tijdens de dril.

  • robson
    Banned
    • 30-12-2002
    • 289

    #2
    ik krijg mijn bivy en mijn chair ni achter mijn pc

    Reageer

    • jos
      Frequent aanwezig
      • 23-08-2003
      • 123

      #3
      nee toch niet? , tja vandaar dat het wat stiller werd hahahaahahhaahah ik zie het al voor mij dat gefruttel en het in elkaar zetten van je bivy in de woonkamer of studeerkamer.

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Er zijn plaatsen waar warm water van de industrie er voor zorgt dat de karper gans de winter door bijt.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • jos
          Frequent aanwezig
          • 23-08-2003
          • 123

          #5
          war, ik vis het hele jaar door ik heb geen winterstop de slootjes zitten weleenswaar dicht maar bij de bruggen waar de karper graag vertoefd omdat daar altijd wel wat zoetwatermosseltjes zitten en wat meer zuurstof is het bij een brug goed toeven.
          maar hoeveel zijn er niet die bij de eerste koude hun hengels alweer opbergen? zijn er veel heel veel.

          Reageer

          • kevin-g
            Newbie
            • 04-10-2003
            • 31

            #6
            Ik niet, ik ga de hele winter door!!!
            Alle kledingstukken keer 2 aantrekken, thermoskan met thee/koffie, pluutje voor de wind en aaaahhhhhh, genieten.

            Aanbeten zijn schaarser, maar degene die bijten zijn vaak groter.

            Kevin.
            Beweegt je top, let dan op!!

            Reageer

            • jos
              Frequent aanwezig
              • 23-08-2003
              • 123

              #7
              ja kevin ze zijn doorgaans echt wel wat groter.
              hoe dit komt zou ik niet weten er wordt naar allerlei vissen onderzoek gedaan maar nogthans over karper is relatief daarover weinig bekend, jammer genoeg.

              maar hoeveel bergen hun spulletjes niet op engaan dan pas denken over vissen alshet voorjaar weer begint?, het zijn er echt een hoop.

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1496
                • haacht

                #8
                Onderzoek genoeg. Karpers eten hun buikje in de herfst vol. Eens de temperatuur van het water onder 8° daalt azen ze nog nauwelijks. Het is daarmee dat velen er mee stoppen. Ik heb op mijn eerste kanaalkarper lang moeten wachten en het zal ook de enige zijn die ik dit jaar vang. Het is al zo moeilijk in de zomer, waarom dan in de winter proberen? Aan de andere kant, de karpers die je nu vangt zitten op hun maximum gewicht en zullen nooit hetzelfde gewicht halen in de zomer.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • jos
                  Frequent aanwezig
                  • 23-08-2003
                  • 123

                  #9
                  war, daarin heb je wel gelijk dat als het beneden een X-graden komt dat de aanbeet op zich blijft wachten, maar qua het vangen niet echt, merendeels vis ik bij brugpeilers en vooral in de maanden oktober en november vang ik daar het meeste.
                  zodra het het kouder wordt gebruik ik als grondvoer meer beender- en vismeel en een mulsie op visbasis, maar dan moet er toch echt wel ijs liggen en zoals je weet blijft het water lekker open onder de bruggetjes.
                  en als ik een keer blank omdat het zo koud is dat de kaper denkt tsjoe bekijk het maar tja heb ik ook pech, ja toch en dan heb ik heerlijk genoten van het buiten zijn en lekker blanken is niet erg hoor doet je geest een beetje rusten

                  Reageer

                  • kevin-g
                    Newbie
                    • 04-10-2003
                    • 31

                    #10
                    Van de herfst heb je gelijk War, dit is DE periode als je veel wilt vangen, ik ving in september alleen al 32 karpers!!

                    Wat betreft de schaarsere aanbeten waarbij de karper vaker groter is, zit 'em volgens mij in hetvolgende(uiteraard speculeer ik alleen maar).
                    Ik denk dat de grote karper wel veel eet in de herfst maar in de winter toch met regelmaat een "re-fuel" nodig heeft.
                    Ik denk namelijk dat deze karper veel verbrand en daarom in de winter doorgaat(ook al is het minder dan in de herfst).

                    Tja....... onderzoek heb ik nooit gedaan

                    Kevin.
                    Beweegt je top, let dan op!!

                    Reageer

                    • Henso
                      Met enige kennis...
                      • 14-12-2002
                      • 490
                      • Hoogezand

                      #11
                      !@#$ Moi,

                      Ik vind kou ook niet erg, echter als ik een dag vissen moet bezuren met 14 dagen op de stoel zitten omdat ik van de pijn niet kan lopen of fietsen, is de keuze gauw gemaakt.
                      Ik bezit nu eenmaal (nog) geen warmtepak dat min. 10 graden aan kan.
                      Mijn lichaam kan het echter niet aan, helaas pindakaas.
                      Dus ik begin volgend voorjaar weer te karperen, nu alleen nog wat snoeken en dan als het te koud wordt de boel opbergen en schoon maken etc., is ook leuk werk.

                      Groetjes Henk


                      KANJER KAMPIOEN 2013
                      2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                      Reageer

                      • jos
                        Frequent aanwezig
                        • 23-08-2003
                        • 123

                        #12
                        Henso, je kan toch ook peuteren in de winter, dus gewoon lekker struinen?.

                        Reageer

                        • warhead
                          Specimen Hunter
                          • 27-09-2003
                          • 1496
                          • haacht

                          #13
                          Jos vist gij toevallig in zo van die polders. Beekskes van 5 meter breed en ne meter en half diep. In da geval zou ik ook doorvissen, maar hier op een kanaal? Verschil tussen openbare waters in België en Nederland is groot. Bij jullie: mooie kanten met rietkragen biezen enz. Bij ons steile kanten uit beton of tralies met stenen der in. Als ge der in flikkert verzuipte. (dramatisering)
                          Ik zie mij daar in de winter nog niet rondgaan met een lancé in mijn poten.
                          Ma tis wel een goe gedacht van opt forum zowa door te gaan. Ik heb op den expo alles gekocht wa ik nodig heb om volgend jaar der is serieus aan te beginnen en me het nachtvissen moet het wel lukken.
                          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                          Reageer

                          • kevin-g
                            Newbie
                            • 04-10-2003
                            • 31

                            #14
                            Pffffffff, ik ging afgelopen zaterdag nacht rond middernacht weg, samen met mijn vismaat.
                            Het was een graad of 2, we hebben ongeveer tot 04:00 gezeten(en gelopen, namelijk rondjes) en niet gevangen!!

                            En Warhead, ik weet niet of je ook op roofvissen vist, maar die kanaaltjes met stenen aan de zijkant zijn in de winter zeer goede plekken om een snoek of baars te vangen!!

                            Groetjes Kevin.


                            [Gewijzigd door kevin-g op 12-04-03 at 01:45 PM]
                            Beweegt je top, let dan op!!

                            Reageer

                            • jos
                              Frequent aanwezig
                              • 23-08-2003
                              • 123

                              #15
                              warhead inderdaad in de polder, heb je het boek van jan b. de winter? ik woon daar waar hij over schrijft en inderdaad je kunt hier leker struinen, maar ook wij hebben kanalen en daar vis ik ook t liefste bij brugpeilers waar de karper aast op zoetwatermosseltjes.

                              en zo een warmtepak heb ik niet en zoek je er een henso er staat een mooi pak op www.marktplaats.nl tik in zoeken : hengels en je ziet waar je moet zijn in welke rubriek.

                              kevin je hebt gelijk aan de kanaaltjes zit veel baars en bij de bruggen en uitmondingen huizen de snoeken.
                              de karper is wind gevoelig vooral koude de karper zoekt nu zo veel als mogelijk dieper gelegen rustplaatsen die hij//zij vind bij de bruggen.
                              hier krijgt hij//zij te samen met de overige vissen het afval van brood die de mensen strooien voor de eenden.
                              bezoek een een stek waar de eenden eten krijgen en gooi daar je pen eens uit merendeels is dit bij een bruggetje of niet?

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎