Karpervissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jeepee
    Komt net kijken
    • 18-07-2003
    • 74

    Karpervissen

    Over het vissen op karper is al zoveel gezegd en geschreven. Toch is er 1 iets wat ik nog steeds niet goed weet. Bij een karpervisserij op een relatief ondiepe vijver (+/- 1,5 m), met de vaste stok, hoever ligt het aangeboden aas op de grond? Graag enkele goede tips.


    [Gewijzigd door Jeepee op dinsdag 22 juli 2003 @ 12:31]
    Viva Bomma ........................................
  • RednajT

    #2
    karpers azen van nature öp de bodem...dus ik zou als ik jou was altijd op de bodem gaan vissen....maar ze zijn ook vangbaar aan de oppervlakte.

    Met een Popup kan je iets boven de bodem je aas aanbieden. Popup is een drijvende boilie die je uitlood zodat ie boven de bodem gaat zweven.

    Reageer

    • Jeepee
      Komt net kijken
      • 18-07-2003
      • 74

      #3
      Krijg je dan niet te veel inzwemmers als je met een pop-up vist? Het is eigelijk de bedoeling om te weten te komen hoeveel cm het haakaas op de grond moet liggen voor een goede aanbeet.
      Viva Bomma ........................................

      Reageer

      • RednajT

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jeepee
        Krijg je dan niet te veel inzwemmers als je met een pop-up vist? Het is eigelijk de bedoeling om te weten te komen hoeveel cm het haakaas op de grond moet liggen voor een goede aanbeet.
        popups worden meestal gebruikt op heel gedresseerd water waar de karper soms heel goed weet wat het aas met de haak is en wat een losliggende boilie is. Door met een popup te vissen probeer je het effect van een losliggende boilie te creeren, meestal vis je dan 2 of 3 cm van de bodem af.

        In de meeste situaties hoef je dit eigenlijk niet te doen. Gewoon ervoor zorgen dat je aas plat op de bodem ligt op een stukje bodem dat hard is...je heb van die bodems waar je aas helemaal in wegzakt zoals een modderbodem waarbij het aas eigenlijk onzichtbaar wordt voor de vis..hier kan een popup ook goed werken.

        Reageer

        • Jeepee
          Komt net kijken
          • 18-07-2003
          • 74

          #5
          Bedankt. Ga het eens proberen dit weekend.
          Viva Bomma ........................................

          Reageer

          • jos
            Frequent aanwezig
            • 23-08-2003
            • 123

            #6
            als je op de grond wil vissen lood je tuig uit zonder haak en zo ongeveer op 10 cmvan de haak je grondloodje daarna werk je vanaf de pen met het lood gebruik zo min mogelijk lood.
            plaats daarna de haak en bevestig je hetvoer waar je mee wilt gaan vissen.
            staand vissen kan ook maar de kans is groter dat de karper tegen je draad aan zwemt en de benen neemt.
            je kunt ook natuurlijk een onderlijk nemen zoals velen nu doen maar het is niet echt nodig.

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1496
              • haacht

              #7
              Beetje een late reactie, maar het is winter en ik heb toch niks beters te doen.
              Ik vis redelijk wat wedstrijden met de vaste stok op zulke vijvertjes. Bij ons op de club noemen ze dat geen vijvers meer maar badkuipen. Mais of pier net op grond aanbieden en op het kleinste tikje aanslaan. Voeren met mais en kemp. Maden zijn op zulke vijvers overbodig tenzij je wilt bovenop vissen. Ik noem dat geen vissen meer maar stropen. 30/00, bosje maden aan de haak en nog geen 10 cm diep. Voor de rest haat ik deze "vijvers" omdat je er meer gaten in de lucht slaat dan vis vangt.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎