meer van rotselaar

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • stokvisser
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 52

    meer van rotselaar

    is daar iets te vangen?
    prijzen?
    beste plaatsen?
    uitrusting?
    veel volk?
  • Slafes
    Sportvisser
    • 31-01-2003
    • 844
    • Leuven

    #2
    Ik wou die vraag hier ook eens stellen voor volgend seizoen....

    Ik zie daar heel weinig volk zitten, maar je moet ver uit de kant vissen ook, karpervissers heb ik er wel al gezien, naar ik weet is dat een openbaar water, en mag je daar vissen met je vergunning van het Vlaams gewest.

    Karpervissers vissen er met bootjes die boillies en haak ettelijke meters ver wegvoeren.

    Nu ga ik veel volk lokken... Naar het schijnt zou er vorig jaar (2002) een 60+ ponder gevangen zijn.....
    http://www.wandelendetakken.be

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Het meer van Rotselaar ( domein ter heide ) is een openbaar water van ong. 23 ha en gaat tot 12 meter diep. Er is een aparte ingang voor vissers. Je kan er ook zwemmen en surfen. Roekeloze zwemmers kunnen voor problemen zorgen, maar ze zijn zelden opgewassen tegen 80gr lood.
      Het visbestand bestaat uit: karper, brasem, voorn, winde, baars, snoek, en paling. Er zouden zo rond de 300 karpers rondzwemmen.
      Karpervissen loont zeker de moeite mits je er volledig voor wilt gaan. Als je eentje aan de haak slaat, is het een grote. Kans op blanken is echter groot. Kenners vangen er echter regelmatig. :?
      Er zijn waterlelies aangeplant om het de snoek wat aangenamer te maken.
      Twee jaar geleden ving ik er uitstekend met de vaste stok of met het korfje. Mooie brasem en voorn. Heb er zelf al een karper gevangen maar dat was puur toeval.
      Het probleem is dat je op een dag moet gaan waarop de vis rondgaat en wie kan dat op voorhand voorspellen?
      De vis ligt regelmatig in het reservaat, waar je niet mag vissen. Als je over een voerbootje beschikt en je kan je lijn 300 meter uitvaren naar de overkant is het echter kinderspel om een karper te vangen.
      Dit is wel ten strengste verboden! Ver vissen is absoluut niet nodig. Dit jaar heb ik er een graskarper zien vangen van 14 kilo op nog geen 30 meter.
      Mooi water, maar er zou toch wat meer vis mogen gezet worden.

      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • robson
        Banned
        • 30-12-2002
        • 289

        #4
        de zwaarste die er is gevangen naar mijn weten is 18.700kg ...

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Ik dacht er dit jaar op karper te vissen, maar ik had de moed niet. 's avonds kwamen er bijna elke dag vissers hopen boillies in schieten en ik kon daar niet tegen op. Het is wel een feit dat deze vissers vangen. Nu heb ik echter weer de moed teruggevonden om volgend jaar nog eens te proberen. Laat tege dan nog wel iets weten als er mensen zijn die eens mee willen. Kan ik direct is zien hoe het moet.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎