mais

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Hylkefisherman
    Newbie
    • 30-07-2003
    • 40

    mais

    Hallo allemaal,

    ik weet niet of jullie het weten en of jullie er ervaringen mee hebben. In een vijver bij mij in de buurt zitten aardig wat karpers van rond 50cm zelfs 1 of 2 van 80 cm met maden zijn ze niet te vangen en met boilies nog minder. Iedereen die daar ook viste was er al mee opgehouden toen ik met een blikje zoete mais (ong. 0,40 euro bij de supermarkt) aankwam en ik had binnen een half uur een karper van 45 cm en 1 van 56 cm dus mais is soms net zo goed of beter als boilies en ik denk dat mais ontzettend onderschat wordt.Heeft er verder nog iemand ervaringen met mais deel ze dan met de rest.

    GRTz Hylke :bunny: :bunny: :bunny: :bunny: :bunny:
    The Wagglers
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    #2
    Mais is volgens mij nog altijd het betse aas om op karper te vissen.
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be

    Reageer

    • Hylkefisherman
      Newbie
      • 30-07-2003
      • 40

      #3
      Ja volgens mij ook maar toch worden boilies beschoud als HET karper aas terwijl ik soms met mais meer vang dan mensen met boilie.

      GRTz Hylke
      The Wagglers

      Reageer

      • karpi
        Newbie
        • 14-08-2003
        • 1

        #4
        overdag in de zomer met warm weer hebben boillies weinig resultaat . dan eten ze liever mais :smikkel: :smikkel: :smikkel: :smikkel:
        Webmaster De Lustige Vissers

        Reageer

        • RednajT

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hylkefisherman
          Ja volgens mij ook maar toch worden boilies beschoud als HET karper aas terwijl ik soms met mais meer vang dan mensen met boilie.

          GRTz Hylke
          boilies worden als het karperaas beschouwd omdat je alle andere vissoorten uitschakeld. Je heb geen last van brasem en andere vissoorten.

          In principe is boillies als aas op zich helemaal geen superaas...zacht deeg en andere aassoorten zijn in principe beter en atractiever maar witvis vreet deze aas al op voordat de karper het gevonden heeft. vandaar dus boilies.

          mais is een goed aas maar als er eenmaal een aantal karpers op gevangen zijn gaan ze dit aas als snel als gevaarlijk zien door hun kenmerkende geur en kleur.



          [Gewijzigd door RednajT op donderdag 14 augustus 2003 @ 18:15]

          Reageer

          • Hylkefisherman
            Newbie
            • 30-07-2003
            • 40

            #6
            Daar heb je gelijk in tjander want de echte karpervissers willen echt karper vangen. En als ik echt gericht op karpervis heb ik het lieftst karper en zo mooi en groot mogelijk als het kan maar kleinen ben ik dan ook dik tevreden mee en ik vindt het ook helemaal niet erg om een keer een dikke brasem te vangen of een dikke voorn(kleine voorns happen niet vaak toe op mais). Maar inderdaad zul je op boilies geen andere vis dan karper vangen hoewel ik er ook een keer een 45 cm Zeelt mee heb gevangen.

            Grtz Hylke
            The Wagglers

            Reageer

            • TJander
              Banned
              • 15-08-2003
              • 105

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hylkefisherman

              Daar heb je gelijk in tjander want de echte karpervissers willen echt karper vangen. En als ik echt gericht op karpervis heb ik het lieftst karper en zo mooi en groot mogelijk als het kan maar kleinen ben ik dan ook dik tevreden mee en ik vindt het ook helemaal niet erg om een keer een dikke brasem te vangen of een dikke voorn(kleine voorns happen niet vaak toe op mais). Maar inderdaad zul je op boilies geen andere vis dan karper vangen hoewel ik er ook een keer een 45 cm Zeelt mee heb gevangen.

              Grtz Hylke
              dat is wel een leuke vis zeelt, heb er maar eentje in me leven gevangen ...ook met boilie trouwens



              [Gewijzigd door TJander op 08-15-03 at 11:37 PM]

              Reageer

              • Hylkefisherman
                Newbie
                • 30-07-2003
                • 40

                #8
                Ik heb al aardig wat zeelt gevangen maar ik vis er soms ook gericht op en dan met maden en wormen (het lievelings eten van de zeelt). Alleen met zeelt raad ik wel aan een doek te gebruiken want de slijmlaag is net als die van de paling.

                GRTz Hylke
                The Wagglers

                Reageer

                • lefreak
                  Newbie
                  • 27-08-2003
                  • 1

                  #9
                  Ik denk niet dat wanneer er elke dag met boillies gevist word,dat er dan nog grote karper gevangen wordt met mais..
                  Het kan altijd natuurlijk, maar de kans is klein denk ik.

                  Reageer

                  • TJander
                    Banned
                    • 15-08-2003
                    • 105

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door lefreak

                    Ik denk niet dat wanneer er elke dag met boillies gevist word,dat er dan nog grote karper gevangen wordt met mais..
                    Het kan altijd natuurlijk, maar de kans is klein denk ik.
                    ik zou niet weten waarom niet...... mais blijft altijd wel vangen. op sommige wateren wordt helemaal niet meer mais gevist dan is het de moeite waard om met gezoete mais te proberen


                    [Gewijzigd door TJander op 08-27-03 at 09:33 PM]

                    Reageer

                    • Slafes
                      Sportvisser
                      • 31-01-2003
                      • 844
                      • Leuven

                      #11
                      Wat het soms ook durft goed te doen, maar is best wel prijzig, wormflavour op je mais kieperen, 10 min intrekken, geregeld eens ronddraaien.
                      http://www.wandelendetakken.be

                      Reageer

                      • docowebmasters
                        Banned
                        • 31-08-2003
                        • 6

                        #12
                        Beste Sportvisser,
                        als je nu echt grote karpers wil vangen
                        gebruik dan in plaats van een boilie een
                        Hondenbrokken van het merk Frolic
                        bevestig deze net zoals de boilie
                        even een paar brokken voeren en gaan met de banaan[ frolic!!]
                        Een vis-kennis van mij had gevist met boilies en geen succes
                        Maar tijdens dezelfde sessie gebruik gemaakt van Frolic
                        en het resultaat was 16 runs met daarnaast een
                        vangst van maar liefst 37 pond
                        heel veel succes
                        docowebmasters

                        Reageer

                        • jos
                          Frequent aanwezig
                          • 23-08-2003
                          • 123

                          #13
                          mais vermengd met hennep dat is voor iedere vissoort onweerstaanbaar, in het begin zalje voorns en brasems treffen maar ookin t water heersteen hierarchie dus komt de karper zie geen voorn of brasems meer in de buurt dan is t ook tijd om van tijd tot tijd in kleine porties bijvoeren.
                          de grote karper kan hier ook niet van wegblijven dus neem wel de tijd ervoor in een uurtje lukt het niet. :~

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎