recordvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    recordvissen

    !@#$ Moi,

    In Beet van deze maand staat een mooi stuk over over karpers.
    Vooral de grafieken vindt ik interresant, mooi foto,s ook trouwens.
    Helaas voordat ik dit soort vissen aan de schubben kom zit ik denk ik al in het verzorgingstehuis.
    Maar ach een karper van 20 pond is ook leuk.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
  • jos
    Frequent aanwezig
    • 23-08-2003
    • 123

    #2
    henso als je echt grote wil vangen ga dan eens langs zo een betalende karperput want de meeste komen hier wel heel erg vaak en ja die grote in de gewone plassen en kanalen die worden daar meestal weg gevist om hun verdere leven in zo een betaal water hun oude dag te slijten.
    maar vertellen die rakkers hoe zij ze vangen in de kanalen en in de vele sloten? nee dat doen ze niet het enige wat jij ziet is die enorme karper en je leest dat ze op bollies gevangen zijn.
    wat ze normalite doen is bollies uitwerpen een goede visstek maken en daar telkens wat bijvoeren in kleine beetjes daar komt dus ineens het voedselnijd gedrag van de meeste vissen boven water maar dat zijn de kleintjes de grote wachten aan de randen zo een meter er vandaan, dus wat je kunt proberen een voedselstek te maken van vispellets, hennep, kleine bollies en mais.
    doe dit wel op 1 plek.
    vervolgens neem je de richting van je voerplek en wijk zo rond de meter er vanaf dan heb je meer kans om een grote aan de haak te slaan dan een verdwaalde kleine.
    zorg ervoor dat je voerstekkie wel gevuld blijft met kleine beetjes om de karpers (de kleine) daar te houden dan blijven de grote schichtige karpers altijd in de buurt rond hangen.

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎