slideren met elastiek.......

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • henkus
    Met enige kennis...
    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    slideren met elastiek.......

    mijn laatste probeersel, resultaten vallen tot nu toe niet tegen,





    los elastiek ergens tussen slider en haak is me altijd tegengevallen (knopen bij het leven)
    dus nu een stapje geavanceerder.

    het elastiek loopt door het staafje en kogellood heen,
    metalen buisjes bij de hobbyshop vandaan, krimpkous (elektra) er om heen, een fractie langer dan het buisje, om eventueele scherpe kantjes af te werken.
    een rvs draadje gebogen en bij het buisje in het gat in het kogellood gelijmd.
    elastiek door het buisje, en aan het rvs geknoopt.
    aan het uiteinde van het elastiek knoop ik een warteltje (elastiek conectoer werkt ook)

    tijdens het werpen zit het elastiek lekker in het buisje, en kan dus niet voor knopen zorgen )

    een beetje bladlood rond het staaje voor het finetunen en ik ben er.


    tot nu to zijn de resultaten goed,
    ik zet de haak vaker goed (het elastiek vangt de mogelijk te harde haakzetting op)
    ik vis met meer vertrouwen met dunnere onderlijnen en kleinere haken,


    henk jan
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Mooi systeem Henk Jan. WK in portugal gebruikten ze ook elastiek, maar dan voor de standaard waggler visserij. Jouw systeem is mooi wanneer je met een dyneema hoofdlijn zou kunnen vissen, dat geeft je net een beetje meer rek.
    Carpe Diem

    Reageer

    • T3RR0R
      Dacht dat ik beet had
      • 15-09-2007
      • 980
      • Heerlen

      #3
      Ziet er goed uit,

      Hoe zit het met het zetten van de haak?
      Hoe ver laat je het elastiek uitsteken en wat is je ideale lengte voor het buisje.
      Met andere woorden hoe lang is het stuk elastiek wat je gebruikt.
      Voor welke visserij gebruik je het dan, karpertjes, brasem of kleine vis?
      Zou je eens een foto van het complete systeem kunnen plaatsen, vindt het wel interessant.

      Groet,

      Marco
      Lid Team Sensas Punt NL
      marco@breamteam.nl
      http://www.teamsensas.nl/

      Reageer

      • feederboy
        Met enige kennis...
        • 06-11-2009
        • 271
        • West-Vlaanderen

        #4
        Dacht dat je dit kan vinden in witvis totaal ...

        Reageer

        • henkus
          Met enige kennis...
          • 23-12-2008
          • 457
          • hoogmade

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door T3RR0R
          Hoe zit het met het zetten van de haak?
          je mag de haak steviger zetten, het elastiek zal rekken als je de haak zet, (wat bij mij te hart aanslaan voorkomt)
          eigenlijk het zelfde als bij een vaste stok, de hengel mag ook stugger lijn, en de hoofdlijn harder.

          Oorspronkelijk geplaatst door T3RR0R
          Hoe ver laat je het elastiek uitsteken en wat is je ideale lengte voor het buisje.
          het warteltje of connectoer wordt tegen het buisje aan getrokken door het elastiek, spanning en dikte probeer ik aan te passen naar de maat vis, maar meestal gebruik ik 0,8mm op brasem, c.a. 2cm uitgerekt op waar ik de wartel knoop.
          het buisje hou ik zelf 12cm lang, maar wat langer zou volgens mij geen probleem zijn.

          Oorspronkelijk geplaatst door T3RR0R
          Voor welke visserij gebruik je het dan, karpertjes, brasem of kleine vis?
          tot nog toe brasem en kleine vis, karpertjes heb ik nog niet gehaakt hiermee (er ook nog niet op gevist) maar zie daar geen probleem in, het elastiek kan immers dikker.

          Oorspronkelijk geplaatst door T3RR0R
          Zou je eens een foto van het complete systeem kunnen plaatsen, vindt het wel interessant.
          het ziet er het zelfde uit als een normale "slideren met een staafje" montage, in dit geval is mijn buije aan de hoofdlijn geknoopt, de slider hangt tijdens de worp dus gewoon op de bulk, een onderlijn simpelweg aan het warteltje of conectortje.


          sorry voor het late reageren, ik was op vakantie



          met vriendelijke groet,


          henk jan

          Reageer

          • T3RR0R
            Dacht dat ik beet had
            • 15-09-2007
            • 980
            • Heerlen

            #6
            Bedankt voor de info, ik ga me er deze vakantie eens mee bezig houden.

            Groet,

            Marco
            Lid Team Sensas Punt NL
            marco@breamteam.nl
            http://www.teamsensas.nl/

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎