Vollemaan???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spiegeltje
    Newbie
    • 12-10-2003
    • 1

    Vollemaan???

    V :? LLEMAAN hoe zit dat nu toch?
    vroeger hoorde ik er al weleens mensen over praten dat het weer niks word met de vangst want het is weer v :? llemaan.
    ik was toen meer met palingvissen bezig en lette er toen nooit op nu de laatste 8 jaar ben ik een fanatieke karpervisser en ik moet zeggen dat het me toch wel opvalt dat wanneer het v :? llemaan is dat het weer een vangloze dag/nacht gaat worden zelfs al een paar keer een heel weekend voor niks gezeten en verder ving er niemand iets die ik sprak wat me ook opviel is dat er minder visser te vinden waren op v :? llemaan dagen tja m,n vismaat dacht nog zo we hebben geluk onze favorieten stek is vrij ik kon hem er niet van overtuigen dat het met ja daar kom ik weer met v :? llemaan te maken heeft je zou denken waarom ga je dan toch vissen hihihihihi ik vind het ook wel gezellig beetje kokkerellen langs de waterkant je bent als het ware aan het kamperen .
    Maar nu mijn vraag zijn er meer (karper)vissers die deze ervaring hebben ?
  • kevin-g
    Newbie
    • 04-10-2003
    • 31

    #2
    Euhmm ja en nee spiegeltje.
    Ik moet zeggen ik ging vorige maand vissen toen het volle maan was, ik kwam aan bij de put, de maan was nog niet volledig zichtbaar en ik hoorde van alles springen in het water, later werd het helderder en was de volle maan zichtbaar, ik hoorde toen maar weinig springen.

    Uiteindelijk heb ik er 3 uur gezeten en toch nog 2 karpers gevangen(53 en 77 cm) dus toch nog een dikzak op het eind.

    Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.

    Kevin.
    Beweegt je top, let dan op!!

    Reageer

    • pastoor
      ...
      • 02-02-2003
      • 1112
      • Drongelen

      #3
      Klopt spiegeltje.

      Toen wij vroeger gingen peuren kon je gerust thuis blijven bij volle maan.
      Dit was op de Maas beneden Lith.

      Maar sinds ze de Haringvlietsluizen hebben gesloten is zijn er geen natuurlijke getijden meer op de Maas.
      Persoonlijk is sindsdien vind ik alles in de war.
      Vroeger beet de paling met peuren bijna uitsluitend bij opkomend water en geen maan.
      Tegenwoordig weet je het nooit van te voren.

      Reageer

      • warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1496
        • haacht

        #4
        Maancyclus bestaat uit 28 dagen. 2 dagen voor en 2 dagen na volle maan merk je eigenlijk weinig verschil met de volle maan. Zou dit dan betekenen dat de vis 5 dagen van de 28 niet eet. En dan zijn er nog van die dagen dat de wind verkeerd zou staan. :? Ik geloof daar niet zo in. Het is niet omdat ze niet te vangen zijn dat ze niet eten.
        In mijn geval zou de karper dan zelden eten.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

        Reageer

        • kevin-g
          Newbie
          • 04-10-2003
          • 31

          #5
          Hahaha warhead......

          nog wel even een toevoeging, de stand van de wind maakt niet uit of ze eten of niet eten.
          Wat wel uitmaakt is waar je dan je karper wilt vangen, de karper heeft het instinct om te gaan azen waar de wind naartoe gaat(dus een zuiden wind, leg je voer op het noorden).

          Dit is omdat daar het voedsel naartoe drijft, gooi je niet ver in, dan is het dus het beste om pal in de wind te gaan zitten met je gezicht.

          Kevin.
          Beweegt je top, let dan op!!

          Reageer

          • jos
            Frequent aanwezig
            • 23-08-2003
            • 123

            #6
            weet je als je de tijd hebt kun je voorvoeren dus een echte stek maken, in t geval dat je bij volle maan gaat vissen heb je inderdaad meer geduld nodig heeft ook te maken met het eb en vloedsysteem en het is gebleken dat de karpers en trouwens elke vis wat wispelturig is zoals sommige mensen dat ook hebben.
            maar weerwolf of niet je kan gewoon vissen en met voorvoeren maak jij jouw kansen om het vissen op onze geliefde knokker 2 tot 3 maal groter.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎