verbaasd!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Blackhawk
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 77

    verbaasd!

    wel ik ben gisteren met een paar maten gaan vissen,

    en voor de lol ging men maat proberen met brood te vissen, (we vissen normaal op witvis) en toen ie wou binnenhalen voeldie ie plots een geweldige tegenkracht, met als resultaat een karpertje

    nooit geweten dat je met brood karper kan vangen ?

    hebben jullie al met brood op karper gevist of was het puur geluk ,
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1496
    • haacht

    #2
    Op vijvers kan je in de zomer karper vangen met een drijvende korst brood. Met de vlok of met deeg gaat ook goed.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      Brood is al jaren de methode om karper te vangen, gewoon met de korst boven op het wateroppervlak vissen, als er karper in de buurt zit is de vangst verzekerd
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • Pieter Stam
        Tinca Tinca
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Behalve als ze je lijn zien of voelen....kantvisser.

        In wateren waar veel met drijvend aas wordt gevist zal de karper heel erg argwanend worden. Het is dan moeilijk om ze ook daadwerkelijk aan de haak te krijgen.
        Ik had al vaker gelezen dat het wel gebeurt dat de karpers al de voerkorsten (of hondenbrokjes) opeten om vervolgens de jouwe te laten liggen. Tot deze zomer geloofde ik hier niet zo in. Deze zomer heb ik echter verschillende keren meegemaakt dat dit gebeurde.
        Vaak kreeg ik de karpers nog wel aan de haak door eerst veel te voeren, en zo langzaam het vertrouwen van de vissen te winnen. Een ervaren karper die alleen op voedseltocht is zal je aas vaak voorzichtig benaderen. Als er meerdere zijn wil er nog wel eens voedselnijd onstaan en dan is succes bijna verzekerd.

        Groeten,
        Pierre

        Reageer

        • Hyperke
          Frequent aanwezig
          • 24-09-2003
          • 126

          #5
          WTF ?? had ik als 2de post hier geen link gezet naar een lijst met alle azen die een karper kan lokken ??? :@
          wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

          -een lantaarnpaal want een koe eet gras

          Reageer

          • Henso
            Met enige kennis...
            • 14-12-2002
            • 490
            • Hoogezand

            #6

            Moi,
            Mijn 1e gevangen karper was aan een drijvende broodkorst, nooit geweten dat dit zo mooi is, je ziet de karper naar de korst zwemmen en het aas opslurpen.,fantastisch.
            dit jaar ook een aantal keren geprobeerd, helaas ze zwommen naar de korst toe maar opslurpen ho maar.
            nee als het echt volop zomer is, en de karper bovenin zwemt probeer ik altijd de oude trouwe broodkorst.

            Groetjes Henk


            KANJER KAMPIOEN 2013
            2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

            Reageer

            • TJander
              Banned
              • 15-08-2003
              • 105

              #7
              hmmzzz vroeger in de oude tijd werd er bijna alleen maar met de brood op karper gevist.....een platgeknepen vlokje met een wat pluimmige hoekje.....karper pakt alles dus zelfs brood......

              Reageer

              • kantvisser
                Bart Van Peborgh
                • 24-12-2002
                • 837
                • Koningskooikt

                #8
                Inderdaad Pierre maar dan is aan de visser om zijn kunsten te laten zien en er toch nog karpers mee vangen, het vraagt gewoon wat techniek en kennis.
                Groeten van Kantvisser

                Bart Van Peborgh
                Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                Koning 2004

                http://mokabe.be

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎