boilies kleuren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RUBINO
    Newbie
    • 24-07-2003
    • 25
    • Vlaanderen

    boilies kleuren

    hoi beste forumvrienden,

    Ik heb ergens op internet gelezen dat men om boilies rood te kleuren gebruik maakt van ROBIN RED. Kan er mij iemand meer uitleg geven over dit product. Ik zou ook graag te weten komen waar dit product te koop is ( liefst in België ), of het naast een kleurstof ook een smaakstof is, hoeveel men er mag van gebruiken enz... en of er iemand is die er de kostprijs van kent want naar het schijnt zou het de kleurstof carophyl bevatten en als men van carophyl spreekt, spreekt men toch al over 200 à 250 € per kilogram.

    Alvast bedankt voor een reactie,:? :? :? :?

    groetjes.
  • TJander
    Banned
    • 15-08-2003
    • 105

    #2
    robin red is een product dat oorspronkelijk uit de vogelkweek komt om vogels te kleuren. Het schijnt een van de beste toevoegingen aan een boiliemix te zijn...ik heb het zelf nooit gebruikt...ik geloof er niet zo in....maar het kan misschien wel kloppen...Alle voeders die voor vogels, katten, honden zijn meestal de beste toevoegingen aan karperaas

    hier kun je dat spul bestellen
    http://www.passioncarp.nl/mixen.htm

    ik heb hier nooit besteld dus op eigen risico ..ik vertrouw die online winkels nooit zo erg

    Om boilies te kleuren is dit wel een hele dure grap en tamelijk overbodig....je kan een potje kleurstof al voor een paar euro kopen in een hengelsportzaak.

    Overigens het kleuren van boilies heeft volgens mij alleen zin in heel helder water...

    De meeste wateren zijn vrij donker en daar valt kleur helemaal weg en zeker op op een bepaalde diepte waar het licht niet meer in komt denk ik dat de vis deze kleuren zoals rood helemaal niet meer kan zien....Zeker snacht wat meestal toch de beste tijd is dat karpers azen.

    Kleuren vangen geen karpers naar mij mening.....karpervissers worden wel door kleuren gevangen.......

    als ik een boilie toch zou kleuren dan zou ik de kleur wit nemen.....deze zou in donker water nog het best zichtbaar kunnen zijn tegen een donkere achtergrond van de bodem

    Reageer

    • kantvisser
      Bart Van Peborgh
      • 24-12-2002
      • 837
      • Koningskooikt

      #3
      Hoy RUBINO

      Ik heb Robin Red gekocht bij Mega Fish in Merksem (bij onze goede vriend Robson) het is van het merk Carp Company en kost 8,5€ voor een pakje van 450 gram
      je kunt het inderdaad gebruiken om je boilies te kleuren, zelf ben ik geen karpervisser maar ik gebruik het om mijn gekookte macaroni een rood kleurtje te geven, je kan het ook gebruiken als aditief bij het voeder maar zeker niet teveel gebruiken (max 50 gram op een kilo voeder)
      Groeten van Kantvisser

      Bart Van Peborgh
      Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
      Koning 2004

      http://mokabe.be

      Reageer

      • RUBINO
        Newbie
        • 24-07-2003
        • 25
        • Vlaanderen

        #4
        Bedankt Kantvisser en Tjander voor jullie reacties ik weet ondertussen waar ik Robin Red kan kopen. Dat het een product is afkomstig uit de vogelkweek daar stel ik mij vragen bij omdat ik toch al om en bij de 20 jaar roodfactorige kanaries kweek maar van dit product had ik nog nooit eerder gehoord en Kantvisser mijn bedoelingen met dit product zijn dezelfde als die van U. Nogmaals hartelijk bedankt voor de reacties.

        groetjes.

        Reageer

        • Henso
          Met enige kennis...
          • 14-12-2002
          • 490
          • Hoogezand

          #5
          ~z~ !@#$ ~z~

          Moi Rubino,

          Denk er wel aan dat als je Robin Red gebruikt, je niet teveel gebruikt.
          Zelf gebruik ik het ook om boillies te kleuren, en om voer een beetje te kleuren,
          maximaal 5 % toevoegen aan de boilliemix of het voer.
          Dus 1 kg. mix/voer 50 gram Robin Red.

          Groetjes Henk


          KANJER KAMPIOEN 2013
          2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎