oppervlaktevissen met hondebrokken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • carpie
    Newbie
    • 03-07-2003
    • 15

    oppervlaktevissen met hondebrokken

    hoi allemaal heeft er iemand ervaring met het vissen aan de oppervlakte met hondebrokken ?
    Ik ben dit seizoen bezig op een water met nogal wat dressuur. Met de boilies lukt het zeker naar behoren maar ik vang ook graag mijn vis aan de oppervlakte ! Met de korst lukt het maar ik krijg geen vis boven de 16 pond aan de haak ! Nochthans herbergt het water enkele mooie spiegels tussen 20 en 32 pond . Ze komen ook op de korst af maar nemen ze niet. Mijn draaddikte is 28/100 .
    Dus 2 vragen 1) veranderen jullie je montage als je met hondebrokken vist in plaats van de korst ?
    2)Welke merken zijn er zoalgoed geschikt ?
    Greetz to ya all !!!!!!!!!!!
    Mukkie
  • RednajT

    #2
    er bestaat al een topic over dit onderwerp op dit forum, als je naar pagina 2 gaat van sectie karpervissen kun je hoop lezen over hondebrokken.HIer kopieer ik mij mening nog even:

    de beste ervaringen heb ik met Felix kattebrokken. beste smaak was kabeljauw...maar ik weet niet of ze die nog maken. vroeger zat er nog een gat in het midden waardoor je haak een paar keer door heen kon halen, maat dat gaatje is verwijderd en dicht gemaakt de laaste keer dat ik gebruikte
    de beste methode is om een handvol brokken gewoon even te bevochtigen, dus niet helemaal nat maken, zodat deze zacht worden en deze gebruik je om gewoon op de haak te plaatsen liefst zodat de haak niet zichtbaar meer is...

    met de andere brokken voer je en liefst zoveel mogelijk

    ga niet gelijk vissen nadat je een karper heb zien azen op de brokken maar wacht rustig af totdat er meerder karpers op het aas afgekomen zijn...negen van die tien keer kun je zo een hoop karpers op je brokken krijgen en heb je meer kans

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Ik heb behoorlijk wat ervaring met het vissen met hondenbrokken. Ik gebruik zelf harde hondenbrokken. Meestal fiets ik een rondje langs de vijvers waar karper zit. Op de plekken waar het er veelbelovend uitziet strooi ik een paar handjes brokken. Vaak zijn deze stekken overhangende takken, kroos (ook er middenin), drijfvuil, enz..
      Nadat ik gevoerd heb wacht ik meestal een half uurtje, daarna ga ik kijken of de karper actief is. Als dat zo is ga ik natuurlijk meteen vissen.
      Zelf vis ik nooit met hondenbrokken. Ik voer er alleen mee. Ik vis het liefst met een broodkorst(je) tussen de brokken. Ik heb nog nooit gemerkt dat karpers een korst links lieten liggen.
      Waarom ik dit doe: met broodkorsten kun je verder ingooien, en je ziet een witte broodkorst een stuk beter in het schemerdonker.

      Succes
      Pierre

      Reageer

      • huh
        Newbie
        • 30-07-2003
        • 7

        #4
        Uhh..was oppervlaktevissen(broodkorst e.d)
        niet verboden ??

        huh...

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Ik weet geen enkel water waar dat verboden is, maar ze zijn er ongetwijfeld wel.

          Groeten,
          Pierre

          Reageer

          • huh
            Newbie
            • 30-07-2003
            • 7

            #6
            Het staat in m'n visvergunning, maar het lijkt erop dat het van plaats to plaats(streek) verschilt(zie google verboden, broodkorst).Ik heb dus pech zo lijkt het..

            Groeten,

            huh
            huh...

            Reageer

            • RednajT

              #7
              het lijkt mij erg sterk dat oppervlakte vissen ergens in Nederland verboden is ...ik heb er nog nooit van gehoord...

              dan zou vliegvissen ook verboden zijn op dat water en dat lijkt me erg sterk

              Reageer

              • huh
                Newbie
                • 30-07-2003
                • 7

                #8
                Tja als je de moeite had genomen om te zoeken......

                Ik citeer onder de kop:

                "bevissingsvoorwaarden"

                Bla bla bla, Vissen met drijvend aas is verboden. << lijkt me duidelijk..

                Tja, ik vind het ook wat overdreven maar ik denk dat het iets te vaak is voor gekomen dat er een watervogel aan de haak is geslagen...Okee ik vis ook met drijvend aas (broodkorst) en let echt wel goed op.En dan het commentaar wat je krijgt van mede"sport-vissers":Het is verboden hooor...H'mmmmm sommige vissers moeten zich oook overal mee bemoeien... GrrrX?! Maar goed zoals ik al eerder zij:
                In de ene plaats is het dus wel toegestaan en de andere niet.... .

                Huh.

                huh...

                Reageer

                • RednajT

                  #9
                  ik zou me er niet eens iets van aantrekken...gewoon drijvend vissen...welke idioot gaat dat nog controleren..en als je iemand aan ziet komen sla je gewoon het broodkorstje eraf

                  Reageer

                  • Slafes
                    Sportvisser
                    • 31-01-2003
                    • 844
                    • Leuven

                    #10
                    Is dat nu typisch karpervissers?

                    Kijk, als je een vergunning neemt waarin staat dat het niet mag, en je bent daar niet mee akkoord, ga dan op een andere vijver vissen.

                    Neem je de vergunning, dan kan je ook accepteren dat het niet mag, en is de commentaar van de andere medevissers wel terrecht. Zij houden hun misschien uit respect en dicipline wel aan de regels, en dan komt daar zo één of andere kloefkarpervisser de vis onder hun neus weghalen.

                    Beetje respect mag altijd wel, het is immers het respect ten overstaan van de medevisser, en dat staat niet altijd centraal bij karpervissers heb ik al gemerkt...
                    http://www.wandelendetakken.be

                    Reageer

                    • carpie
                      Newbie
                      • 03-07-2003
                      • 15

                      #11
                      slafes inderdaad prutser !
                      wat kan het nu kwaad om aan de oppervlakte te vissen als je er niets mee schaadt ?
                      natuurlijk geen watervogels vangen hé da spreekt voor zich
                      greetz to ya all!!!!!
                      Mukkie

                      Reageer

                      • RednajT

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Slafes
                        Is dat nu typisch karpervissers?

                        Kijk, als je een vergunning neemt waarin staat dat het niet mag, en je bent daar niet mee akkoord, ga dan op een andere vijver vissen.

                        Neem je de vergunning, dan kan je ook accepteren dat het niet mag, en is de commentaar van de andere medevissers wel terrecht. Zij houden hun misschien uit respect en dicipline wel aan de regels, en dan komt daar zo één of andere kloefkarpervisser de vis onder hun neus weghalen.

                        Beetje respect mag altijd wel, het is immers het respect ten overstaan van de medevisser, en dat staat niet altijd centraal bij karpervissers heb ik al gemerkt...
                        ten eerste moet je maar es afvragen waarom het oppervlakte niet is toegestaan....dat is gewoon door zo een gemeentelijke eikel ingesteld die waarschijnlijk helemaal niks van vissen snapt(waar komen we dat nog meer tegen...)en denkt maar een leuk regeltje te bedenken dan heeft hij dat ook op zijn CV staan....want geef mij 1 goede reden waarom op sloot A niet aan de oppervlakte gevist mag worden en op sloot B 100 meter verder wel??? rara hoe zit dat...dat is gewoon door 1 of andere idioot die bij de gemeente zo ingesteld en hij zal zelf niet eens weten waarom niet als je dat aan de gemeente gaat navragen....

                        Reageer

                        • huh
                          Newbie
                          • 30-07-2003
                          • 7

                          #13
                          In een andere vijver?????

                          HALLO ik praat hier over een heel gebied JA..,Dat is ook het kromme:in de ene plaats wel en de andere niet.En het lijkt me duidelijk dat in het eende-vijvertje het niet erg opschiet om hier met broodkorst te gaan vissen zowel voor de eenden als de ergenis voor jezelf....Pfff .

                          RednajT, ik ben het helemaal met je eens,
                          altijd dat typische Geouwehoer, van de zgn.de "echte sportvissers".. .
                          Van zo'n 90% is het allemaal haat en nijd..(ja als ik bij zo'n karper ingooi heb ik hem meestal wel, een stuk sneller dan de beproefde bolies met alarm uitrusting, hoewel daar natuurlijk niets mee mis is).
                          Het gaat om de vraag of je verantwoord bezig bent toch ?
                          En we steken allemaal regelmatig schuin over(mag niet hoor !)Tja zo zijn er wel tig overtredingen die wel echt allemaal wel maken.
                          Kijk naar de politie:beboeten voor door rood lopen??? tja als je de veiligheid van jezelf of andere in gevaar brengt.
                          Tuurlijk kan ik het me voorstellen dat er een paar lavelozen tussen lopen die het niet zo erg vinden om een meeuw/fuut of reiger aan de haak te slaan,..hardstikke erg ja maar ga liever achter die broodvissers aan die de snoek-(baars) aan de ca****** bedrijven verkopen!
                          Okee, over dit soort onderwerpen kun je eindeloos discussieren, maar de bemoeizucht van sommigen die het allemaal zo goed weten..tja.

                          Garoeten,

                          huh

                          Wees SliMMer Vang nog meer VIs.....



                          [Gewijzigd door huh op zondag 3 augustus 2003 @ 20:58]
                          huh...

                          Reageer

                          • RednajT

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door huh
                            In een andere vijver?????

                            HALLO ik praat hier over een heel gebied JA..,Dat is ook het kromme:in de ene plaats wel en de andere niet.En het lijkt me duidelijk dat in het eende-vijvertje het niet erg opschiet om hier met broodkorst te gaan vissen zowel voor de eenden als de ergenis voor jezelf....Pfff .

                            RednajT, ik ben het helemaal met je eens,
                            altijd dat typische Geouwehoer, van de zgn.de "echte sportvissers".. .
                            Van zo'n 90% is het allemaal haat en nijd..(ja als ik bij zo'n karper ingooi heb ik hem meestal wel, een stuk sneller dan de beproefde bolies met alarm uitrusting, hoewel daar natuurlijk niets mee mis is).
                            Het gaat om de vraag of je verantwoord bezig bent toch ?
                            En we steken allemaal regelmatig schuin over(mag niet hoor !)Tja zo zijn er wel tig overtredingen die wel echt allemaal wel maken.
                            Kijk naar de politie:beboeten voor door rood lopen??? tja als je de veiligheid van jezelf of andere in gevaar brengt.
                            Tuurlijk kan ik het me voorstellen dat er een paar lavelozen tussen lopen die het niet zo erg vinden om een meeuw/fuut of reiger aan de haak te slaan,..hardstikke erg ja maar ga liever achter die broodvissers aan die de snoek-(baars) aan de ca****** bedrijven verkopen!
                            Okee, over dit soort onderwerpen kun je eindeloos discussieren, maar de bemoeizucht van sommigen die het allemaal zo goed weten..tja.

                            Garoeten,

                            huh

                            Wees SliMMer Vang nog meer VIs.....



                            [Gewijzigd door huh op zondag 3 augustus 2003 @ 20:58]

                            ik ben het ook met jou eens...

                            Ik kom nergens meer vijvers tegen waar geen eenden en fuiten rondzwemmen in europa.....dus ik kan volgens sommige nergens meer met oppervlakte aas vissen als ik Meneer Slafe mag geloven....



                            [Gewijzigd door RednajT op zondag 3 augustus 2003 @ 23:43]

                            Reageer

                            • Slafes
                              Sportvisser
                              • 31-01-2003
                              • 844
                              • Leuven

                              #15
                              Deze reacties laten eens te meer zien hoe een karpervisser denkt blijkbaar,...

                              Inderdaad, de kans is zeer groot dat je met oppervlaktevissen watervogels vangt, en het zou inderdaad volledig mogen verboden mogen worden. Deze dieren sterven door het inslikken van een haak, en ik heb er al meerdere zien vangen, en er dagen nadien al meerdere zien in het water dooddrijven ook!

                              Feit is dat je hier met dierenlevens speelt, en dat je iets doet wat verboden is, en dan sta je er paf van dat je medevissers er een reactie op geven! Je geeft immers zelf toe dat je op deze manier meer vis kan vangen dan een andere karpervisser, en dit terwijl zij zich wel aan de regels houden!

                              Als jullie aan het water zo reageren zoals jullie hier doen, meteen beginnen beledigen en woorden gebruiken als, " ja prutser" en "wees nog slimmer" dan wil ik jullie echt niet tegenkomen aan de waterkant, daar ben ik zeer zeker van.

                              Dit is niet de eerste keer dat ik opmerk dat een aantal jongere karpervissers enorm onverdraagzaam kunnen zijn. Blijkbaar een ras appart!

                              BTW: ik ben geen sportvisser, voor jullie daar weer over beginnen te roepen. Ik ben recratievisser, en durf ook wel eens op karper te vissen, maar zal me toch grotendeels aan de regels proberen te houden, en het respect opbrengen om zeker andere vissers niet tegen me op te zetten!


                              [Gewijzigd door Slafes op maandag 4 augustus 2003 @ 09:55]
                              http://www.wandelendetakken.be

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎