Weer een grote karper dood in Belgie na vangst.........Kunnen grote karpers...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RednajT

    Weer een grote karper dood in Belgie na vangst.........Kunnen grote karpers...

    Ergens op dit forum is er de topic:
    Is dit de vis van Joop Butselaar uit nieuwkoop??

    Helaas kwam deze week het slechte nieuws naar buiten dat deze monster deze week dood is aangetroffen na voor het laast gevangen te zijn op 29 april 2003 in Belgie op het land van GHow

    In 1995 stierf ook de beneluxrecordkarper na een paar maanden nadat deze was gevangen in belgie.

    Is het toeval dat deze zeer uitzonderlijke karpers na vangst een paar maanden later dood worden aangetroffen of zijn ze verkeerd behandeld of kunnen deze grote vissen het niet aan om gevangen te worden....ze zijn natuurlijk al heel oud....

    Zou de gigant uit Nieuwkoop nog wel leven……nadat deze 2 keer in korte tijd was gevangen?



    [Gewijzigd door RednajT op zondag 22 juni 2003 @ 12:28]


    fotoos van deze belgisch karper tijdelijk te zien op
    http://members.rott.chello.nl/tmarapengopie/wereldrecord.htm



    [Gewijzigd door RednajT op maandag 23 juni 2003 @ 06:56]
  • Braakdraak
    Banned
    • 23-02-2003
    • 325

    #2
    Tja. Dat is natuurlijk moeilijk te bewijzen. Vaak is het gewoon toeval. Ik geloof er niet in dat een (grote) karper dood gaat, nadat hij gevangen is. Ik lees vaak verhalen over grote karpers die wel eens 3 keer op een dag werden gevangen.

    Als de karper direct na de vangst gewoon rustig in zijn milieu wordt terug gebracht, dan zal hem waarschijnlijk niet overkomen. Wel denk ik dat het gebruik van bewaarzakken of leefnetten een negatief gevolg zullen hebben.

    Bewijzen of het waar is zal moeilijk zijn.

    Reageer

    • Ramon
      Newbie
      • 25-04-2003
      • 45

      #3
      Ik denk gewoon dat het puur toeval is.Ze gaan MAANDEN later dood.Als de vissers wat verkeerd doen zouden ze na een week/ 2 weken sterven.Denk ik.

      visgroeten, Ramon
      ik zeg maar zo, ik zeg niks

      Reageer

      • CarpKing
        Newbie
        • 15-12-2002
        • 33

        #4
        Dit verhaal hoor ik al ruim een jaar!
        Er is niemand die dat met zekerheid kan bevestigen of de record nog in leven is.

        Het lijkt me raadzaam in deze om geen domme suggesties of uitsprake te doen als je het verhaal niet zeker weet!

        gr. Carpking
        Forza Carp

        Reageer

        • RednajT

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door CarpKing
          Dit verhaal hoor ik al ruim een jaar!
          Er is niemand die dat met zekerheid kan bevestigen of de record nog in leven is.

          Het lijkt me raadzaam in deze om geen domme suggesties of uitsprake te doen als je het verhaal niet zeker weet!

          gr. Carpking

          carpking over welk verhaal heb jij het???? ik heb het in eerste instantie over de grootste belgische schub die vorige week dood is aangetroffen......

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Ik denk dat karpers inderdaad vrij snel na de vangst dood zullen gaan als ze slecht zijn behandeld. En niet maanden later.

            Over de Nieuwkoopse Recordkarper: Ik vraag me altijd af waar moeilijk over wordt gedaan. Hoe groot zijn de Nieuwkoopse plassen wel niet...??? Waarom zou ie niet gevangen zijn door iemand die slim is en zijn mond heeft gehouden. Misschien wordt hij over weet ik veel hoeveel jaar gevangen op 70 pond.
            Misschien is ie inderdaad wel een natuurlijke dood gestorven. Maar wat dan nog... Ook een karper gaat een keer dood.

            Op records beluste targetvissers mag ik niet zo! Veel wijzer en misschien ook wel sportiever vind ik de vissers die iets voor zichzelf kunnen houden. Diegenen, die als ze een grote vis vangen (op een onbekend water), de vis snel meten wegen foto's maken en terugzetten.
            Deze foto's komen dan niet te hangen in de hengelsportzaak of in het album dat elke medevisser mag inzien, maar in bijvoorbeeld een apart album, wat niemand maar dan ook echt niemand anders inziet. Op een paar écht betrouwbare visvrienden na, misschien.

            Ik snap dat een record altijd verleidelijk maar toch... Is het leuk als jouw record elk jaar met 1 of 2 pond word verbroken...??? Het lijkt mij niet.

            Groeten,
            Pierre

            Reageer

            • CarpKing
              Newbie
              • 15-12-2002
              • 33

              #7
              Pierre,

              Hoelang denk jij je mond te kunnen houden na het vangen van de record karper? Wat wil je dan geheim houden? Heel europa weet waar de Ned. record karper gevangen is.
              Ik zou het knap vinden, maar erg realistisch is het niet.
              Bovendien zou je er spijt van kunnen krijgen om je ervaringen met niemand te hebben kunnen delen

              Enne… Een paar vrienden?
              Bedenk wel een geheim heb je met z'n tweeën en nooit met zijn drieën! :sneaky:

              Met tipgevende groet
              Carpking : ipe:


              [Gewijzigd door CarpKing op zaterdag 28 juni 2003 @ 01:35]
              Forza Carp

              Reageer

              • pastoor
                ...
                • 02-02-2003
                • 1112
                • Drongelen

                #8
                Ik vind het allemaal maar een beetje wazig wat hier wordt omschreven.
                Er is te veel misschien / misschien / misschien.
                Daarom blijft het ook leuk omdat de een de ander niet gelooft en je nooit weet wat er nu werkelijk is.

                Weten jullie trouwens wel dat er in Nederland wateren zijn waar nooit wordt gevist op Karper en er zitten van 1,3 meter en groter???

                Die worden heel goed beschermd tenminste als je daar een poging waagt loop je kans op een schot hagel in je r.....

                Reageer

                • Slafes
                  Sportvisser
                  • 31-01-2003
                  • 844
                  • Leuven

                  #9
                  Jep, in mijn zoektocht een all-round werphengel voo rmijn vriendin te versieren waar ze woonde zochten we enkele winkeltjes in de gouden gids op... We kwamen uit op een winkel niet ver van haar, en we springen eens binnen. In eerste instantie kwam die winkel raar over, want deze verkocht enkel grasmachines, maar inderdaad, er was ook een gedeelte viswinkel aanwezig, op het eerste moment al zo van, merde, enkel een karperwinkel, en die mens vroeg zelf al aan ons wat we kwamen doen. Hengels van 2500 euro en meer verkocht die, en die zijn heel winkel stond vol met karperfoto's... Je kwam daar pas op een foto als je een karper van meer dan 30 pond had en hij ging diezelfde maand nog zijn foto's van onder de 40 pond er af halen, omdat die te veel gevangen werden, en 40 pond het minimum was om omhoog te hangen... Omdat ik dan zo de stomme vraag durfde te stellen of hij ook geen goedkope karperhengel had, lachtte die eens even!

                  Hij verkocht enkel handgemaakte hengels, en hij heeft er zo eentje laten zien, knappe dingen, met bijna een zeemolen op. Die gingen inderdaad vissen bij een graaf waar er karper op die mens zijn vijver zat van ver over de 60 pond wist hij me te vertellen, die graaf verhuurde max 4x per jaar een weekend zijn vijver, en de deelnemers betaalden 250 euro per persoon, per dag!!!! Dan had je niet eens de garantie om karper te vangen!

                  Die mens vertelde me ook dat ze dikwijls gingen vissen op plaatsen die enkel gekend waren bij een 10 man, en waar ze dan een lang weekend gingen vissen, en karper van meer dan 40 konden vangen...

                  Denk dat veel karpervissers hiervan enkel kunnen dromen, en ben er zeker van dat die mannen grotere karper weten te vangen dan de Belgische, of Nederlandse recordkarper, maar dat die zwijgen als vermoord!
                  http://www.wandelendetakken.be

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Beste pastoor.

                    Schub of spiegelkarper van 130+ cm???
                    Heb ik mijn twijfels bij.
                    Gras of zilverkarper zou nog kunnen.

                    Groeten
                    Pierre

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎