Flavours

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kaledwaas

    Flavours

    een tip voor de boilliekoks onder ons!!

    nu is het alweer een paar jaar geleden dat ik op de karper viste met boillies,wat mij indertijd al opviel is dat de flavours om zelf die knikkers te maken enorm duur waren..daar heb ik toen het volgende op gevonden...

    ga naar een groothandel in horecaproducten en dan met name de afdeling ijsbereiding, daar waar de ijscoboer zijn grondstoffen haald om schepijs te maken.

    daar zal je een ruime sor****** smaakstoffen vinden die hij gebruikt voor in het ijs welke net zo goed zijn ( zo niet,dan wel beter!!!!)om als flavour te gebruiken in je knikkers. het voordeel hiervan is dat je er literflessen van kunt kopen en dit qua prijs zeer aantrekkelijk is in vergelijking met de standaard fabrieksflavours.

    ik zelf kookte mijn knikkers naturel en deed een boilliesoak (na afkoelen in de flavour laten rollen en laten intrekken voor een uurtje)

    het heeft 1 nadeel..je kan dit alleen voor de zomerknikker gebruiken...omdat het op alcoholbasis is.

    laat eens weten of jullie hier wat aan hebben en of het bij jullie net zo werkt alsdat het bij mij heeft gedaan.
  • RednajT

    #2
    alles wat je voor de menselijk consumptie gebruikt wordt is altijd beter dan de chemische troep die hengelsporfabrieken in de potjes gooien en waarvan niemand weet of het schadelijk is of niet

    ik zelf gebruik bijna nooit flavours...de smaak van het aas vind ik daarentegen belangrijker

    Reageer

    • HPE
      Newbie
      • 14-12-2002
      • 44

      #3
      Heren

      Nu werk ik zelf in een proteine-fabriek en wij maken o.a. basismixen voor soft-ijs.
      Voordat deze mixen geschikt zijn voor de levensmidelen-markt worden deze weldegelijk onderworpen aan een chemisch proces om bacterien te bestrijden.

      Nu hebben wij natuurlijk ook een laboratorim waar onze produkten worden getest op PH, zware metalen en andere schadelijke stoffen.
      Zo heb ik verschillende flavours uit de hengelsportbranche laten testen of deze schadelijk zijn.
      Geen van allen bleken schadelijk te zijn wat op zich heel logisch is natuurlijk.
      Een hengelsportfirma die iets op de markt brengt waardoor karpers eventueel zouden sterven gooit natuurlijk zijn eigen glazen in.

      Ook heb ik verschillende ready-made boilies laten testen en in dit soort produkten komen weldegelijk te veel schadelijke stoffen voor.
      Nu werkt het spijsver******sproces bij een karper natuurlijk heel anders dan bij een mens daar een karper geen maag bezit.

      In sommige winkels ziet men wel eens van die zakken boilies liggen waar alle kleuren van de regenboog in voorkomen.
      Zou een mens van deze boilies er een vijftigtal nuttigen dan is de kans best groot dat de dood er op kan volgen.

      met levendige groet

      HPE
      HPE

      Reageer

      • RednajT

        #4
        Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar deze chemische processen waarover je het heb sluiten bacteriën toch niet helemaal niet uit….

        Ik heb welles van onderzoeken gehoord naar softijs waarbij bleek dat heleboel van de winkels en van die ijswagens die softijs verkopen het softijs niet bacterie vrij bleek te zijn, maar dit zal dan wel meer met de hygiënisch toestanden te maken van de bakken waarin dit ijs zich bevindt waarbij de bacteriën waarschijnlijk overslaan naar het ijs.

        Ook snap ik niet waarbij winkeliers wel het risico nemen om gekleurde boilies te verkopen waarbij als je een groot aantal neemt volgens jou wel de pijp uitkan gaan maar op flavours en andere potjes geen enkel risico’s nemen om te verkopen….Laten we maar tot de conclusie komen dat de meeste hengelsportverkopers gewoon niet weten wat ze verkopen.

        En als ik weer hoor dat een van de grootste Belgische karpers een paar weken geleden dood is aangetroffen dan vraag ik me altijd af of dit niet te maken met die chemische troep die waarvan die karper flink heeft lopen vreten……

        De karper werd op 29 april 2003 op een gewicht van bijna 28 kilo gevangen.
        Op 18 juni wordt deze karper dood teruggevonden op een gewicht van 17 kilogram..de vis is zes weken bijna 10 kilo of meer kwijt…..niemand hoeft mij wijs te maken dat deze vis NIET van Eén of ander chemische balletje heeft gegeten met de dood tot gevolg……Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat een grote karper kort na het vangen dood wordt teruggevonden.

        Reageer

        • Slafes
          Sportvisser
          • 31-01-2003
          • 844
          • Leuven

          #5
          Onze hond was 11 jaar,...

          Kreeg een gezwel in zijn maag, viel van 30 kilo af naar enkel wat botten en vel, en viel dan dood neer,...

          Denk eens een beetje realistisch na. Elk dier sterft hoor, of het nu vis, reptiel of zoogdier is, het maakt niet uit of die karper nu 28 kilo woog, of 500gr, de leeftijd speelt een belangrijke rol, en dan nog, lees de overlijdensberichten eens na, ook jonge mensen kunnen op een natuurlijke manier vroeg sterven. Waarom moet er achter elke dode vis nu iets gezocht worden? Het is niet omdat dit een recordkarper was dat die daarom niet kan sterven he?
          http://www.wandelendetakken.be

          Reageer

          • RednajT

            #6
            volgens mij snap jij het niet zo goed....

            jou hond ging niet dood door invloeden van buitenaf of jij moet dat beest heel slecht voedsel hebben gegeven...... heleboel vissen/karpers gaan wel dood door de schuld van de visser.....dat wordt altijd door de vissers zelf ontkent want de vissers kan nooit iets fouts doen met het aas of behandeling als ze een karper aan de kant hebben zogenaamd....dream on

            Reageer

            • Slafes
              Sportvisser
              • 31-01-2003
              • 844
              • Leuven

              #7
              Ik denk dat jij overbeschermend bent, dan ben je misschien best dat je zeker niet meer gaat vissen, immers, met elke vis die jij vangt, loopt die de kans dat die sterft!

              Onze hond had niets verkeerd gegeten, een gezwel kan je niet voeren. Maar we weten niet wat die bvb eet als we met hem gaan wandelen! Idem met deze karper!

              Ik denk dat je nog steeds niet snapt wat iedereen hier bedoelt in het bijzonder, en je hebt ook alleen maar oog voor wat jij denkt dat de sterfte veroorzaakte! Ja, die vis kan iets verkeerd hebben gegeten, ja, dat kan een visser zijn schuld zijn, maar jij wil geen andere reden zien! Er zijn nog tientallen andere, natuurlijke redenen waarom een vis sterft, kijk maar naar andere topics over karpersterfte.

              Ik blijf er bij dat een vis niet eeuwig leeft, en een recordkarper is meetal een vis met een gezegende leeftijd, want een karper van een jaar haalt zeker de 28 kilo niet. Dan maakt het nog niets uit, want er zijn dieren die hun einde voelen komen, en dan bvb niet meer gaan eten, of een gezwel krijgen waardoor voedselopname moeilijk gaat, en toch nog weken of maanden kunnen leven... Ik kan blijven doorgaan!

              Als er echt met iets verkeerd gevist is, dan zouden andere dieren ook sterven in dezelfde tijdspanne, de normale boilie visser gooit meerdere boilies in, en die zullen ook opgegeten zijn! Feit is, ik heb niet meer info, jij hebt niet meer info, en enkel een onderzoek op dat beest kan perfect de doodsoorzaak vaststellen, daarom dat ik er ook bij blijf dat je niet de visser alleen mag viseren.


              [Gewijzigd door Slafes op zondag 29 juni 2003 @ 18:18]
              http://www.wandelendetakken.be

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎