Eenden voeren........eenden *** beesten??? ik dacht het niet.....

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RednajT

    Eenden voeren........eenden *** beesten??? ik dacht het niet.....

    gisteren met de pen wezen vissen.....en het was helemaal niks....

    Gelukkig had ik nog een sneetjes brood bij me en deed ik weer het normale ritueel wat ik altijd doe als ik bijna naar huis ga.....als laaste redmiddel om nog wat te vangen..

    Ik gooide de sneetjes brood in het water waar de eenden zaten en gooide me hengel uit met een enkele boilie eraan precies bij de eenden...

    1 minuut later is het raak....me pen schiet weg en niet weer door een eend die door me draad wegzwemt, maar door een karper want me lijn staat gelijk strak......

    De zoveelste karper gevangen op deze manier....

    toeval of geluk??? na zoveel keer kan het geen geluk of toeval meer zijn in al die jaren......
    en sommige vissers vinden die fuiten en die eenden maar *** beesten.... die zijn helemaal niet goed wijs


    [Gewijzigd door RednajT op vrijdag 25 april 2003 @ 20:28]
  • jos.holl

    #2
    Geen toeval of geluk.
    Die karper is gewoon veeeeeeeeeeeel slimmer.
    Op veel plaatsen worden de eenden regelmatig gevoerd.
    Aangezien de eenden niet netjes met mes en vork eten en een hoop knoeien weet de karper precies dat er meestal bij die eenden wel iets te snoepen valt.
    Gewoon denkwerk, proberen slimmer te zijn dan de karper.



    Jos

    Reageer

    • RednajT

      #3
      Er zijn ook karpervissers die niet met mes en vork eten....

      als je dit es mocht uitproberen kijk dan uit dat je geen eend of fuut haakt tijdens het ingooien die *** beesten hebben wel es de neiging om achter je boilie of andere aas aan te duiken...

      Reageer

      • HPE
        Newbie
        • 14-12-2002
        • 44

        #4
        Hereen

        Tja...wanneer men alle manieren van sportvissen beheerst dan is het geen nieuwtje dat watervogels en vissen elkaar attenderen op eetbare zaken.

        met vliegende groet

        HPE
        HPE

        Reageer

        • RednajT

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door HPE
          Hereen

          Tja...wanneer men alle manieren van sportvissen beheerst dan is het geen nieuwtje dat watervogels en vissen elkaar attenderen op eetbare zaken.

          met vliegende groet

          HPE
          huh????? meestal zijn die watervogels een gevaar voor vissen met uizondering van de hele grote vissen......en op welke voedselbronnen attenderen vissen vogels dan als ze zelf meestal het prooi zijn???op zichzelf? dat lijkt me een beetje sterk.....

          met stijgende verbazing groet
          tjander

          Reageer

          • jos.holl

            #6
            Ik denk dat HPE het iets anders bedoelt.

            bv Op een vijver waar veel eenden worden gevoerd valt op die plaatsen altijd wel een boel eten naar de bodem. De karper leert snel en zal regelmatig daar is een kijkje nemen.

            Op open water kun je aan het gedrag van Meeuwen / Aalschovers en Duikers(ben ff naam kwijt) dikwijls zien waar scholen klijne vis zich op houden. Dit kan weer het sinjaal zijn om juist op die plekken is te kijken voor snoekbaars en andere roofvissen.

            Daarnaast om ze te vangen moet je onder water zijn en niet er op of er boven.

            Jos

            Reageer

            • HPE
              Newbie
              • 14-12-2002
              • 44

              #7
              Jos

              Precies, daar doelde ik op, vooral snoekbaarsvissers letten op waar meeuwen actief zijn in het jagen op kleine vis.

              In de winter vis ik vaak daar waar duikeendjes en waterkippen duiken.
              Vaak blijkt dan ook dat de karper zich daar bevindt op zoek naar vreten.

              met uitvogelende groet

              HPE
              HPE

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Wat jullie allemaal van eenden vinden maakt me niet uit. Ik heb er vorige week een gevangen, en was daar niet zo blij mee...

                Reageer

                • Braakdraak
                  Banned
                  • 23-02-2003
                  • 325

                  #9
                  Het amateurisme van sommige vissers (mensen die eenden vangen) zorgt er voor dat milieugezinden veel kritiek kunnen uiten over de sportvisserij.

                  Reageer

                  • antje
                    Frequent aanwezig
                    • 01-03-2003
                    • 120

                    #10
                    en weer 1 naar de haaien.............

                    groetjes Antje
                    Vandaag is morgen alweer gisteren. SHIT, alweer achter het net gevist dus !!

                    Reageer

                    • RednajT

                      #11
                      natuurlijk hoop ik niet dat iedereen massaal de eenden gaat voeren om karper te gaan vangen..

                      het is altijd goed opletten geblazen als men deze truc uithaalt, zeker als je met de pen vist...zorg ervoor dag je lijn gezonken is door je top even onder water te houden zodat de lijn zinkt...anders is de kans groot dat de eend door de lijn zwemt....en zo vastraakt,...mij is het nooit overkomen, het is gewoon een kwestie van goed opletten en af en toe met je top zwaaien zodat de eenden weer een beetje dimme....

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎