hoi allemaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • wimv
    Newbie
    • 25-04-2003
    • 2

    hoi allemaal

    Ik ga morgen voor het eerst op kraper vissen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten.En
    wat voor dikte moet me draad zijn.
    alvast bedankt

    groetjes wim
  • Joost
    Komt net kijken
    • 25-04-2003
    • 54

    #2
    Veel rust meenemen.
    Draad dikte tussen de 0.20 & 0.25 lijkt mij voldoende.
    Aas kan verschillend zijn. Zelf vind ik mais en bolies goed werken maar omdat de karper nu aan het paaien is werkt een broodkorst ook erg goed.
    Succes
    Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

    Reageer

    • wimv
      Newbie
      • 25-04-2003
      • 2

      #3
      Dankje joost ik zal het laten weten hoe het is gegaan.

      ik heb nog 1 vraagje, moet ik hier ook lokvoer gebruiken.Zo ja wat moet ik gebruiken of maken.

      groetjes wim

      Reageer

      • Joost
        Komt net kijken
        • 25-04-2003
        • 54

        #4
        Ja ik gebruik altijd lokvoer.
        Ik strooi altijd het aas waarmee ik vis rond de haak.
        Dus als je met mais vist strooi ik een paar handjes mais rond de dobber. Op deze manier komen de karpers op het aas af.

        Succes en laat je niet kennen als het niet lukt. Karpers zijn erg gevoelig voor geluid dus wees stil en stamp niet te veel op de grond. Hier schrikken karpers heel erg van. Gebruik ook niet een te zware dobber (als je een dobber gebruikt).

        Goede vangst. Ga het zelf vanavond ook proberen. Gisteren een run misgeslagen.
        Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

        Reageer

        • RednajT

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Joost
          Ja ik gebruik altijd lokvoer.
          Ik strooi altijd het aas waarmee ik vis rond de haak.
          Dus als je met mais vist strooi ik een paar handjes mais rond de dobber. Op deze manier komen de karpers op het aas af.

          Succes en laat je niet kennen als het niet lukt. Karpers zijn erg gevoelig voor geluid dus wees stil en stamp niet te veel op de grond. Hier schrikken karpers heel erg van. Gebruik ook niet een te zware dobber (als je een dobber gebruikt).

          Goede vangst. Ga het zelf vanavond ook proberen. Gisteren een run misgeslagen.
          stamp niet op de grond??????? ik ken iemand die stampt altijd eerst op de grond voor dat hij gaat slapen in zijn tent...dan weet hij tenminste zeker dat hij niet gewekt zal worden door piepende optonics...dus als je een goede nacht rust wilt.......stampen op de grond kan trouwens goed karper aantrekken....

          Reageer

          • ChrisN
            Newbie
            • 29-12-2002
            • 8

            #6
            Hoi Tjander

            Wil jij uitleggen in welke situatie stampen op de grond goed karpers aantrekt? Ik kan me er niets bij voorstellen...

            Groeten ChrisN

            Reageer

            • Joost
              Komt net kijken
              • 25-04-2003
              • 54

              #7
              Dacht ik zelf ook niet echt bevorderlijk voor karpers.

              Joost
              Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎