windgevoeligheid van een water

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • carpa
    Newbie
    • 14-04-2003
    • 6

    windgevoeligheid van een water

    Ik ben van mening dat de wind altijd invloed heeft op een water.sommige zeggen dat de wind geen invloed heeft op diep water.maar ik denk dat voedsel altijd gestuurd wordt door de wind zowel in diep als in ondiep water.dus als ik de kans heb om op een kant te vissen waar de wind op staat zal ik dat zeker doen.
    de carpagroet
  • Henk
    Komt net kijken
    • 14-12-2002
    • 56

    #2
    Hallo Carpa,

    bijna helemaal met je eens!
    In de winter met koude Noorden of Noord-Oosten wind zit ik liever met de wind in de rug.
    De koudere waterlaag word namelijk tegen de overkant naar beneden geduwd, en daar houden de vissen niet van.

    Sportieve groeten Henk

    Reageer

    • RednajT

      #3
      1 van de belangrijkste redenen om plekken waar de wind op staat te vissen is de zuurstofgehalte in het water. Op plekken waar de wind flink op blaast is het zuurstofgehalte in het water altijd hoger als de kant waar die niet op staat. Hoe meer zuurstof in het water des te meer zijn vissen ook geneigd te azen en actief te worden.

      In de winter bevindt zich ook minder zuurstof in het water waardoor vissen ook inactief worden, ze verbruiken dan ook zo weinig mogelijk zuurstof.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎