veertig pond

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • CarpKing
    Newbie
    • 15-12-2002
    • 33

    veertig pond

    Met enige trots kan ik zeggen dat ik mijn 6e veertiger kan bijschrijven in mijn logboek. Waarvan ik er twee dubbelde.

    Wat ik nu zo merkwaardig vind dat ik meer sport beleef aan een 23 ponder dan een 40p. Zijn er vissers die deze ervaring met mij kunnen delen of hebben zij een andere mening hierover.


    C.K
    Forza Carp
  • rudy vis
    sportvisser
    • 01-02-2003
    • 656
    • merelbeke

    #2
    hallo carpking,ikzelf heb er geen ervaring mee maar mijn zoon is een hevige karpervisser en hij gaat soms vissen op een water waar er bijna nooit gevist word.Er is daar zeker geen dressuur en de zwaarste karper is rond de 7kg,maar hij heeft er meer plezier en werk mee dan een karper uit een ander water die het dubbele weegt.ik denk dat dressuur een grote rol speelt.ps spaar de forummanager een beetje en reageer alleen op normale reacties. groeten rudy

    Reageer

    • Henk
      Komt net kijken
      • 14-12-2002
      • 56

      #3
      Yooh Carpking,

      Gefeliciteerd, en welkom in de club der zware jongens.

      Een algemeen fenomeen denk ik, zeker wanneer de zware dertigers en veertigers op druk beviste wateren gevangen worden.
      Het lijkt dan net of die vissen denken; o jee vergissinkje, nou ja laat ik me maar niet te druk meer maken, op de kaant halt men die haak er weer uit en na een paar trofee fotootjes zwem ik alweer fluks rond.

      Dit in tegenstelling tot de wat minder grote paniekerige vissen, die zullen nog wel wat sport bieden.
      Net als de vissen in poldersloten en andere weinig beviste wateren, die willen nog wel eens flink tekeer gaan.

      Volgens mij ligt het aan het aantal haakervaringen, hoe vaker gehaakt hoe minder paniek.

      Toevallig ving ik eens een dikke 50+ vis op een groot water waar maar weinig op karper gevist word,
      nou dat heb ik geweten, ben er ongeveer een half uur hard werkend mee bezig geweest.
      En reken maar dat de veertigers die daar zwemmen zich ook verzetten als gekken.

      Er loopt hier ook een discussie over vissen op karper met een vaste stok, het betreft dan wel wedstrijdvijvers waar men heel vaak vist en kan meelopen en zo karpers weet te vangen van 10 kilo en meer.
      Haakt men met de vaste stok een kanaal of rievierkarper van 7 of 8 kilo dan is er geen houden meer aan, die laten zich niet stoppen door een stuk elastiek.

      Vang maar eens een dikke vis op een weinig bevist water en bemerk hoe onvoostelbaar krom zo'n karperstokkie kan zonder te barsten.
      Lees maar eens op de Site van Evert Aalten hoe Hubert Muller zijn Picachou ving, ook een veertig plusser dacht ik, en wel op een maagdelijk water!
      Een echt "hof van Eden", onder Gastschrijvers..

      Sterkte en
      Sportieve groeten Henk


      [Gewijzigd door Henk op zondag 2 maart 2003 @ 13:33]

      Reageer

      • Tjan

        #4
        club der zware jongens???? poe poe....grote karpers vangen is voor negentig procent dom geluk...en zoveel mogelijk blijven vissen en vangen op een water.

        Een van de belangrijke redenen waarom de ene karper zich wel en de andere karper zich niet verzet is de materiaal waarmee de karpervissers vissen op karpers....

        Als ik soms weles op de nederlandse wateren karpervissers zie met materiaal dat eigenlijk bestemd is voor cassien of franse wateren en dat die vissers zich afvragen waarom die karper nou geen weerstand bood met hun 3 lbs hengels, weet ik hoeveel gram lood en een lijndikte waar ze bij het zeevissen monsters eruit halen, vind ik dat niet zo gek dat die vissen geen verzet bieden of kunnen bieden.

        bovendien een jonge voetballer loopt altijd harder als een voetballer in zijn nadagen.

        Met een bezemsteel en een stuk touw zul je ook wel een haai uit het water kunnen trekken...,maar of je dan een uur aan het drillen bent?

        En dat water waar pichachou of zoiets werd gevangen was helemaal geen maagdelijk water.

        En mij 78 ponder was ook dom geluk

        Reageer

        • jos.holl

          #5
          Wij hebben een kraai die heet ook Tjan.

          Een ding klopt van die reactie.
          Het geld niet alleen bij karper maar ik denk bij bijna alle vissoorten.
          Grote brasum / karper / voorn / meun noem maar op zijn allemaal makkelijker binnen te halen dan de gemiddelde grote van hun soort.

          Jos.

          Reageer

          • Braakdraak
            Banned
            • 23-02-2003
            • 325

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jos.holl
            Wij hebben een kraai die heet ook Tjan.

            Een ding klopt van die reactie.
            Het geld niet alleen bij karper maar ik denk bij bijna alle vissoorten.
            Grote brasum / karper / voorn / meun noem maar op zijn allemaal makkelijker binnen te halen dan de gemiddelde grote van hun soort.

            Jos.
            Ben ik niet met je eens. Bij een brasem van 4 kilo heb ik eens een zwiep en meerdere snoertjes verloren. Ik ving toen 15 vissen en 60 kilo. Maar bij een brasem van 2 kilo verlies ik nooit een zwiep of een snoer. Raar he?

            Reageer

            • Mc.Queen
              Sportvisser
              • 19-09-2003
              • 577

              #7
              4kg.
              Greetings Mc.Queen!!!
              Tot volgende Maandag!!!

              Reageer

              • jos.holl

                #8
                Tijd om nieuwe weegschaal te kopen.


                Jos

                Reageer

                • rudy vis
                  sportvisser
                  • 01-02-2003
                  • 656
                  • merelbeke

                  #9
                  Er bestaan wel brasems van 4kg en meer ,heb ik nog nooit gevangen of gezien.Maar dat hij er zo 15vangt?????En mijn vrouw maar zeggen dat ik overdrijf als ik een pintje te veel op heb

                  Reageer

                  • Mc.Queen
                    Sportvisser
                    • 19-09-2003
                    • 577

                    #10
                    Misschien een vriend van "Tjander"!!!
                    (Grapje)!!!
                    Greetings Mc.Queen!!!
                    Tot volgende Maandag!!!

                    Reageer

                    • rudy vis
                      sportvisser
                      • 01-02-2003
                      • 656
                      • merelbeke

                      #11
                      Mc queen opletten met die grapjes of het spel zit weer op de wagen greets rudy

                      Reageer

                      • Mc.Queen
                        Sportvisser
                        • 19-09-2003
                        • 577

                        #12
                        Greetings Mc.Queen!!!
                        Tot volgende Maandag!!!

                        Reageer

                        • Henri van der wal
                          Komt net kijken
                          • 19-02-2002
                          • 97

                          #13
                          Er bestaan zelf brasems van 8 kilo, dus!
                          www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

                          Reageer

                          • Mc.Queen
                            Sportvisser
                            • 19-09-2003
                            • 577

                            #14
                            Een karper waar een kamion overgereden heeft zeker!!!!!!!!!!
                            Greetings Mc.Queen!!!
                            Tot volgende Maandag!!!

                            Reageer

                            • HPE
                              Newbie
                              • 14-12-2002
                              • 44

                              #15
                              Henri

                              Jij bedoeldt het nieuwe Nederlands record brasem ?
                              Ik zag daar een foto van onlangs, dacht eerst dat de vanger een karper in zijn handen had.
                              Mooie vis.

                              met witvissende groet

                              HPE
                              HPE

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎