Reputatie Nederlandse karpervissers in het buitenland.......

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • TJander
    Banned
    • 15-08-2003
    • 105

    Reputatie Nederlandse karpervissers in het buitenland.......

    Ik zit dikwijls op buitenlandse forums die over het karpervissen gaan. Ook op de engelse dus, Ik schrijf dikwijls een stukje over de engelse manier van karpervissen op dit soort forums en bijna elke keer als die engelse mij terug willen pakken, hebben ze over het merken van Karpers door Nederlandse karpervissers....vooral begin jaren negentig schijnt dit een modeverschijnsel te zijn geweest door Nederlandse karpervissers met als doel de later gevangen vis weer terug te herkennen.....Ik kreeg zelfs foto’s te zien waar deze handelingen duidelijk op te zien waren

    Deze handelingen zijn zelfs internationaal bekend geworden in het karperwereldje, vooral Engelse karpervissers die in Nederland vissen hebben dit geconstateerd en in hun land kenbaar gemaakt….

    Afgelopen zomer ving ik zelf 3 karpers waarvan ik zeker weet dat er geknipt was aan de staartlobben en de rugvinnen om de vis later weer te herkennen….een zielige vertoning veroorzaakt door zielige vissers…..Nederland is er inmiddels beroemd mee geworden in het buitenland, maar in Nederland zelf is er zelf nooit echte grote ruchtbaarheid aan gegeven….waardoor het probleem eigenlijk nooit naar voren is gekomen

    Mij oproep aan die idioten die dit nog steeds doen: STOP MET DEZE FLAUWEKUL…..ze zouden die vingers eraf moeten knippen van die figuren die dit doen…..

  • Henri van der wal
    Komt net kijken
    • 19-02-2002
    • 97

    #2
    En jij gelooft dat?
    www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

    Reageer

    • tjander
      Banned
      • 15-08-2003
      • 105

      #3
      ik vraag me af van welke planeet jij komt.....

      het is jammerlijk dat ik op deze site geen fotoos kan plaatsen anders had ik dat even gedaan...

      volgens mij is dit gegeven bij meerdere karpervissers in nederland bekend....maar jij mag doen alsof dit niet bestaat...want nederlanders zijn toch het beste karpervissende volk van de wereld?

      Reageer

      • Henri van der wal
        Komt net kijken
        • 19-02-2002
        • 97

        #4
        Ik weet wel van het verminken maar ik denk toch niet dat de Engelsen zo naar Nederlandse karpervissers kijken...

        Ook in Frankrijk heb ik karpers gevangen die afgeknipte vinnen hadden...maar ook vissen met zeer korte borstvinnetjes, dit kwam echter door de vele mosseltjes op de bodem & boomstronken.

        Ik kom wel uit een landje met een eigen taal,maar andere planeet gaat me te ver..


        [Gewijzigd door Henri van der wal op dinsdag 25 februari 2003 @ 11:19]
        www.hsvheerenveen.nl Vissen fotograferen, niet consumeren.

        Reageer

        • tjander
          Banned
          • 15-08-2003
          • 105

          #5
          ja ja .....volgens mij weet jij niet hoeveel engelsen in nederland, belgie en frankrijk vissen.....en het is natuurlijk wel heel verwonderlijk dat op diverse engelse engelse forums het zelfde wordt beweerdt....toeval zeker???

          volgens mij kom jij niet verder dan je slootje om de hoek.

          en het knippen van vissen is voor mij hetzelfde als verminken van vissen en daar weet jij toch zogenaamd wel iets van? wat is verschil voor jou dan hierin?

          Reageer

          • jos.holl

            #6
            Ik denk dat het allemaal wel los loopt.
            En wat Engelsen over de Nederlanders zeggen intereseert mij niet.
            Ook denk ik dat de vis er geen last van heeft.
            Zelf doe ik het overigens nooit.
            Waar wij vissen zie je zelden of nooit een gemerkte vis.

            Maar ik weet niet hoeveel vis ik vang beschadigd door de scheepvaart. Hele sporen in de rug. De vis zal dit zeker niet prettig vinden.
            Maar wat nu zoals bij de vissers de vingers afknippen bij alle boten in Nederland de schroef er af halen en roeispanen in de boot leggen???????????????????

            Jos.

            Reageer

            • Roach
              Komt net kijken
              • 21-02-2003
              • 84
              • braaksel

              #7
              Ik heb een tijd op karper gevist, maar nog nooit zo'n vis gezien, buiten dat, hoe weten die engelsen zo zeker, dat als ze zo'n vis in Frankrijk vangen dit door een nederlander is gebeurt?
              >-,^)))*>

              Roach

              Reageer

              • tjander
                Banned
                • 15-08-2003
                • 105

                #8
                Aan roach
                we hebben het hier over vissen in nederlandse wateren.

                aan jos holl
                voor mij bestaat er een wezenlijk verschil tussen met kwade opzet en per ongeluk schade aan een vis toebrengen

                je kan iemand per ongeluk aanrijden en je kan iemand express aanrijden....

                Ik heb jaren geleden ooit iets gelezen over het met opzet merken van karpers in nederland...helaas weet ik niet waar ik dit heb gelezen...maar daar kom ik nog wel achter....

                Reageer

                • Kapitein
                  Banned
                  • 20-02-2003
                  • 40

                  #9
                  Als je jaren geleden iets gelezen hebt over het merken van vissen waarom er dan nu een topic over opzetten, of ben jij diegene die al die karpers in nederland gemerkt heeft? ach nee dat is onmogelijk want jij hebt nog nooit één vis gevangen.

                  Reageer

                  • tjander
                    Banned
                    • 15-08-2003
                    • 105

                    #10
                    kaptein....denk even na....jaren geleden zat ik niet op deze forum....anders had ik er nu niet meer op gezeten....moeilijk he 2 stappen vooruit denken...

                    tip van de dag voor Kaptein namens mij:
                    ga nooit varen met een gat in je roeiboot.....want dan zink je

                    Reageer

                    • Roach
                      Komt net kijken
                      • 21-02-2003
                      • 84
                      • braaksel

                      #11
                      In het verleden heb ik ook gehoord over het merken van vissen, het kan inderdaad zijn dat ik dit eens in een tijdschrift heb gelezen of op internet, verder zijn er ook mensen (geweest?) of nog steeds die een schub van een gevangen vis halen..ik denk dat we wat dat betreft met z'n allen hier op een lijn zitten,en hier afkeurend tegenover staan, wat een goede zaak is..
                      >-,^)))*>

                      Roach

                      Reageer

                      • Slafes
                        Sportvisser
                        • 31-01-2003
                        • 844
                        • Leuven

                        #12
                        Ik heb laatst ook een schub gevangen,... De vis met lijn ervandoor, maar was dus gehaakt in een schub,... Het kan dus ook onopzettelijk!
                        http://www.wandelendetakken.be

                        Reageer

                        • Rob
                          Newbie
                          • 26-01-2002
                          • 32

                          #13
                          Hmmm... sterker nog...
                          what about the karpervissers reputatie in NL?

                          Verhalen over berovingen, bedreigingen, diefstallen met geweld etc langs de waterkant worden 9 van de 10 keer gekoppeld aan de karpervissers.
                          Als ik zie dat in dit forum veel sloten (en terecht!) op de topics staan vanwege scheldpartijen, dan vraag ik me echt af of de karpervisser nog wel zo'n sportieve visser is...

                          Of zie ik het gewoon verkeerd?

                          Groeten,
                          Rob

                          Reageer

                          • tjander
                            Banned
                            • 15-08-2003
                            • 105

                            #14
                            klopt karpervissers zijn inderdaad een onsportief zooitje ongeregeld....

                            1. als je ze de waarheid verteld gaan ze huilen bij forumbeheerders en moet je zo snel mogelijk verwijderd worden...

                            2. in het karperwereldje moet je vooral je kop houwen tegen zogenaamde cracks of mensen die in de bladen of boeken schrijven want die hebben het allemaal zogenaamd uitgevonden... als je kritiek op ze heb gaan ze over de rooie en wordt je overal verwijderd want de boeken en bladen schrijvers zijn heilig in hun torentjes...en ze zijn bang dat ze geen boek en schijfjes meer gaan verkopen omdat ze eigenlijk gewoon onzin verkopen

                            3. karpervissers denken dat als ze zoveel mogelijk voer in het water dumpen dat het water dan hun eigen grootgrondbezit is geworden.. en dan mag je daar niet meer vissen ...dat noemen ze dan zogenaamd stekkenpezen...ook al ben je nog nooit op dat water geweest...

                            4. karpersvissers laten een karper een hele nacht in een bewaarzak zitten anders kunnen ze niet op de foto met een karpertje van 20 pond en of meerdere karpers op 1 foto...

                            5.karpervissers vernietigen heel de natuur om een stek aan te leggen ....want een karper vangen moet ten koste van alles gaan....dus verniel gewoon heel de natuur om te kunnen vissen beste karpervissers

                            6. karpervissers gaan op watervogels schieten als ze hun boillies opduiken.....want die watervogels horen niet in het water thuis.....die boilies wel want die waren er zogenaamd eerder dan de watervogels........

                            7. karpervissers laten hun markers en of boeien gewoon in het water liggen als ze vertrekken waardoor watervogels erin verstrikt raken...die boeien moeten blijven liggen want 2 maanden later komt die karpervissers weeres op die stek zitten....en dan zou hij de moeite moeten nemen om weer boeien in het water te dumpen...poe poe daar worden ze moe van...

                            8.karpervissers zitten zich vol te zuipen waardoor ze alleen overlast veroorzaken aan de waterkant en in de buurt waar ze vissen waardoor het karpervissen in die omgevingen verboden wordt

                            9.karpervissers maken er snacht een teri.g..ootje van waardoor het nachtvissen overal verboden wordt.

                            10 karpervissers beroven elkaar midden in de nacht zodat ze het materiaal voor een spotprijsje door kunnen verkopen aan collegavissers.....kunnen ze weer boilies kopen en die weer massaal in het water dumpen...zo het cirkeltje is weer rond....

                            INDERDAAG KARPERVISSERS ZIJN een STELLETJE RANDDEBIELEN, je heb helemaal gelijk


                            [Gewijzigd door tjander op donderdag 27 februari 2003 @ 21:44]

                            Reageer

                            • jos.holl

                              #15
                              Tjander.
                              Een aantal van die dingen die je noemt klinken me bekend in de oren. Dat geld het zelfde voor SOMMIGE gebruikers op dit karper onderwerp.

                              Een fout maak je wel als je me dat niet kwalijk neemt.
                              Je wekt de indruk dat ze allemaal gelijk zijn.

                              Dat is zeker niet zo, er zijn ook goede karper vissers die ik zelf ken. Geldt denk ik ook voor de gebruikers van het karpergedeelte.
                              Er zijn goede en er zijn slechte.

                              Ik vind het wel jammer dat telkens de discussies daar door benadeeld worden. Er stelt een of andere onwetende visser een nette vraag en voor men het weet komen de onderlinge vetes boven en kan het slot er weer op.
                              Ik vind dan ook als iemand een nette vraag stelt kan men naar behoren die persoon of anderen die reageren beantwoorden. Of de pc uit zetten.

                              Dit is niet direct tegen jou bedoeld maar in het algemeen is het gevaarlijk om iedereen over een kam te scheren.

                              Het stukje wat je schreef komt niet zo over toch je reacties kennende denk ik dat het niet zo leterlijk bedoeld wordt.

                              Jos

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎