wat heb ik nodig voor snoek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • anthony
    Newbie
    • 19-07-2013
    • 2
    • nijmegen

    wat heb ik nodig voor snoek

    Wat heb ik nodig voor een snoek. Want ik vang er geen meer en het lukt me niet meer.Want ik ben pas elf jaar en wil het leren
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Met een simpele spinner, bijv. van Ondex, kun je al op snoek vissen.

    Hoe vis je momenteel op snoek en wat voor wateren? Als je een beetje meer info geeft kunnen we je ook aangeven wat je misschien verkeerd doet of wat je eventueel kunt verbeteren.
    Kan ook best zijn dat je niets verkeerd doet, maar de snoek gewoon niet wil .
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #3
      Het is misschien nu ook niet zo verstandig op snoek te vissen ivm het warme weer. Het water is voor snoek nu te warm en bevat minder zuurstof. Door de dril kan hij daardoor in moeilijkheden komen en het niet overleven.
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • polenvisser
        Frequent aanwezig
        • 28-01-2011
        • 241
        • wichmond

        #4
        ga eens heel vroeg in de ochtend, of (nu het toch vakantie is) laat in de avond!!

        Reageer

        • anthony
          Newbie
          • 19-07-2013
          • 2
          • nijmegen

          #5
          in een sloot. en ik vis met:rubberenvisjes blinkers kunstvisjes en meer niet als ik kunstvisjes er aan doe dan tik ik de hengel af en toe naar de zijkant

          Reageer

          • mrsoso
            Newbie
            • 02-09-2013
            • 4
            • Koog aan de Zaan

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door anthony
            in een sloot. en ik vis met:rubberenvisjes blinkers kunstvisjes en meer niet als ik kunstvisjes er aan doe dan tik ik de hengel af en toe naar de zijkant
            Hallo Anthony, weet niet of je dit nog leest, maar wat iedereen maar even vergeet is dat je zowiezo een stalen onderlijn moet gebruiken. Mensen die zeggen dat dit niet nodig is, hebben een dokter nodig. Als intelligent en verantwoordelijk wezen (zijnde de mens)(proest..) neem je de verantwoording op je voor alle dieren die je vangt en niet opeet. Dat betekent dat je een deugdelijke lijndikte dient te gebruiken (in dit geval lijkt me 0.30mm wel op zijn plaats) en een stalen onderlijn zodat het beest niet een week of wat later dood gevonden wordt aan de kant omdat hij niet meer kon eten doordat er weer een stuk kunstaas in zijn bek zat. De keren dat ik snoeken met palinghaken en andere rotzooi in hun bek heb gevangen zijn niet meer te tellen, en dat allemaal omdat ze wel even zouden gaan snoeken. Want je deugdelijk voorbereiden en over iets gaan leren alvorens het te gaan doen, dat is natuurlijk uitgesloten tegenwoordig.

            Afijn, wat heb je nodig. Nou dat is maar net hoe het balletje rolt. Een flinke blinker (spinner) is één mogelijkheid. Dit is alleen geschikt voor het diepere water omdat deze natuurlijk zinkt. In ondiepe sloten kun je kiezen voor een Plug uit een of meerdere delen. Het voordeel is dat deze als je even niet draait, weer boven komt drijven. Klik hier voor de uitrusting voor kunstaasvissen.

            Je kunt ook voor passief (niks doen) vissen kiezen met een aasvis.
            Bijvoorbeeld via een heel eenvoudige opstelling van een aasvis aan een takeltje (klik hier voor een pagina waar je geleerd wordt een takeltje te maken) en een simpele steekdobber/snoekdobber.
            Je kunt natuurlijk ook hele complexe manieren verzinnen zoals trawlen.
            Het beste is dat je een boek koopt over snoeken. Daarmee ben je niet meer afhankelijk van de soms onzinnige adviezen van anderen en weet je na het lezen van zo'n boek al meer over snoeken dan wij ;-).

            Ik heb zelf ooit het boek "de snoek" gekocht van het maandblad "beet". Ik weet niet eens of die nog bestaat, maar IK heb daar toen nog heel veel uit geleerd.

            Succes

            MrSoso

            Reageer

            • mapijs
              Newbie
              • 21-10-2013
              • 13
              • delfzijl

              #7
              ik wil graag even verdergaan op dit topic, ik wil ook graag weten wat ik nodig heb voor snoeken maar dan voor doodaas vissen in de herfst/winter.
              ik heb 2 hengels een 2.10m spro spin hengel en een 3 meter nog iets feederhengel. met welke kan ik beter met doodaas vissen?
              montage heb ik al over nagedacht. ik doe stalen onderlijn met daaraan 2 dregs (plat gemaakte weerhaken) en dan gebruik ik waarschijnlijk spiering of makreel.
              de platgemaakte weerhaken zijn even handig voor mij als voor de snoek. vooral bij meerdere haken in de bek vind ik het zeer moeilijk om zonder schade aan de vis de haken eruit te krijgen waar nog wel weerhaken aan zitten.

              heb ik verder nog iets nodig?

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                #8
                Voor het doodaasvissen zijn beide hengels ongeschikt. De feederhengel is te zacht om bij een aanbeet de haak goed te kunnen zetten en heeft waarschijnlijk ook niet voldoende werpgewicht om een aasvis goed te kunnen werpen. De spinhengel is te kort en niet voldoende werpgewicht en daarmee ook ongeschikt.

                Als je vanaf de kant gaat doodaasvissen gaat mijn voorkeur uit naar een karperhengel van 3.60 mtr met een testcurve van 2.5 lb of 2.75 lb. Ga je met kleine aasvissen dan kun je volstaan met 2.5 lb, maar wil je redelijk grote aasvissen, zoals makreel, gebruiken dan is 2.75 lb of zelfs zwaarder aan te raden.

                Takeltje met 2 dreggen is prima. Verder zou ik een goede onthaak- en kniptang meenemen. Daarnaast mag een onthaakmat natuurlijk ook niet ontbreken.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎