voedseltheorieen karper en hoe gebruik jij deze theorieen tijdens het vissen.

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tjander Meddocks

    voedseltheorieen karper en hoe gebruik jij deze theorieen tijdens het vissen.

    Mij vraag aan bezoekers van dit forum
    Kunnen karpers koolhydraten/eiwitten analyseren tijdens hun voedselopname?

    Kunnen karpers onderscheid maken tussen koolhydraten en eiwitten? (zelfs voor mensen is dit niet mogelijk…het meest ontwikkelde dier van deze planeet)

    Moeten wij voedselnormen aanleggen voor de karper voor de paar dagen die wij vissen in een jaar?

    Stapt de karper ooit van het natuurlijk voedselbronnen af zodat wij ons voedselnorm moeten aanpassen?

    wat is jou superingriendient in je aas waarvan jij denkt dat deze je geholpen hebben bij het vangen van meer karpers.
  • Henso
    Met enige kennis...
    • 14-12-2002
    • 490
    • Hoogezand

    #2
    volgens mij is het belangrijkste dat wij niet teveel voeren.
    De tijd van het jaar speelt denk ik een belangrijke rol en zoet of zuur pittig of juist niet misschien ook.
    Maar het belangrijkste is de karper heeft deze honger of niet.
    Ik luister veel naar andere vissers , maar als mij iets niet goed toe lijkt probeer ik het niet.
    Ik ving vorig zomer een karper met een pittige bollie en een dag later met een strawberry dus??
    maar op carpweb.com staan een heleboel tips, ook over eiwit etc.
    sukses.

    Groetjes Henk


    KANJER KAMPIOEN 2013
    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

    Reageer

    • Tjander Meddocks

      #3
      probeer es een zo een blikje makrelen in tomatensaus....ben daar vaak om uitgelachen....maar een superboilie, blikje openen gebruik een bindend meelstof en maak daar een boilie van...echt een superaas. je heb die blikjes in heleboel verschillen smaken en soorten vis, allemaal perfect ingredienten om er een goede boilie van te maken. Is bovendien heel voedzaam en eiwitrijk en bevat ook nog goede olien die uit de boilie lekken en vis aantrekken.

      Reageer

      • HPE
        Newbie
        • 14-12-2002
        • 44

        #4
        Tjander

        Heb jij dat recept van Vincent Verkerk ?

        Of ben jij toevallig Vincent zelf

        met wetende groet

        HPE
        HPE

        Reageer

        • Tjander Meddocks

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door HPE
          Tjander

          Heb jij dat recept van Vincent Verkerk ?

          Of ben jij toevallig Vincent zelf

          met wetende groet

          HPE
          Ik heb nog nooit van ene vincent gehoord voor jouw informatie......maar dat boeit me verder ook niet...

          Reageer

          • Tjander Meddocks

            #6
            en misschien kan HPE ook ons een recept voorschotelen ipv altijd maar uit te dagen....
            we zijn heel benieuwd en vooral de startende karpervissers die hier alom aanwezig zijn...we wachten allemaal HPE....leer ons is wat voor een keer...of een andere tip

            Reageer

            • Peppies van Nederland
              Newbie
              • 11-01-2003
              • 9

              #7
              Tjander [knip], jij verkondig op de diverse fora dat jij alwetend ben op gebied ben van karpervissen, en dat de rest van de karpervissers maar meelopers en pondenfreaks zijn. Andere karpervissers deugen in jouw topics en reacties nergens voor. Je noemde jezelf karperprofessor.
              En nu vraag je hier om eens wat van een ander te leren.
              Valt ons toch van je tegen.

              Peppies van Nederland
              Aangepast door Forummanager; 06-08-2018, 18:41. Reden: Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming

              Reageer

              • Henk
                Komt net kijken
                • 14-12-2002
                • 56

                #8
                Hans-Peter,
                Was het de bewuste Vincent die net als ik een haring tussen zijn oren had?

                We hadden in ieder geval nog een haring tussen de oren , en wees eerlijk, tegenwoordig schijnt zelfs DAT niet meer nodig te zijn.

                Sportieve groeten Henk

                Reageer

                • HPE
                  Newbie
                  • 14-12-2002
                  • 44

                  #9
                  Henk

                  Precies, zat ergens een oude discussie te lezen en moest gelijk denken aan....

                  Maarja, wat is een parasiet met niets tussen te oren ?

                  Karperproffessor

                  5500 gram boilie mix 50/50.
                  1 blik haring in tomatensaus.
                  1 theelepel Ve Tjin.
                  1 eetlepel egg albumine.
                  4 eieren.

                  met mixende groet

                  HPE
                  HPE

                  Reageer

                  • Tjander Meddocks

                    #10
                    henk heeft alleen deegballen en mosselen die hij zogenaamd fijnmaalt tussen zijn oren, tjsa hij blijf een guppenkop

                    Reageer

                    • HPE
                      Newbie
                      • 14-12-2002
                      • 44

                      #11
                      Vincent

                      Lees nu eens jouw laatste posting nog een keer.

                      Stel daarna jezelf de vraag: Hoe oud ben ik ?

                      Nogmaals geestelijke beterschap.

                      met meelij-hebbende groet

                      HPE
                      HPE

                      Reageer

                      • Tjander Meddocks

                        #12
                        jou postings zijn slaapverwekkend en te dom voor woorden.......GAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPPPPPP, mijn goudvis kan nog betere teksten als jou verzinnen

                        Reageer

                        • jos.holl

                          #13
                          Missschien nog niet opgevallen dus ter attentie.
                          SUPPORT_FORUM
                          FORUM_REGELS

                          Geplaatst op donderdag 2 januari 2003 @ 19:18

                          Geachte gebruikers,
                          Uit verschillende reacties en mailtjes blijkt dat de forumregels niet altijd even duidelijk zijn. Ik zal ze voor u op een rijtje zetten:

                          *Behandel elkaar met het respect zoals u zelf behandeld zou willen worden.
                          *Scheldpartijen, dreigementen en het schofferen van andere gebruikers is niet toegestaan.
                          *Probeer inhoudelijk te reageren op de berichten. Laat een ander in zijn waarde en 'sla hem/haar om de oren' met argumenten.
                          *Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen die inhoudelijk gaan over: "Kom eens kijken naar mijn site".
                          *Het is in beperkte mate toegestaan om goederen te koop aan te bieden in het forum. Uiteraard geen handelswaar of illegale goederen.

                          Reageer

                          • Henso
                            Met enige kennis...
                            • 14-12-2002
                            • 490
                            • Hoogezand

                            #14
                            ke: Ik zit tegenwoordig vaak op internet, maar het valt mij net als Jos op dat er (te)veel wordt gescholden op elkaar als ik het met iemand niet eens ben stuur ik zelf wel een mail, naar de desbetreffende persoon, of ik schud mijn grijze kop een keer, maar ik houdt mij aan bepaalde NORMEN EN WAARDEN.
                            Want zoals het tegenwoordig op deze site gaat hoort het volgens mij NIET.
                            bedankt Jos dat je de regels nog eens een keer weer hebt uitgelegt.
                            groetjes. Henso.

                            Groetjes Henk


                            KANJER KAMPIOEN 2013
                            2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                            Reageer

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎