Nieuwkoopse recordkarper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rob
    Newbie
    • 26-01-2002
    • 32

    Nieuwkoopse recordkarper

    Het valt mij op dat dit jaar de Nieuwkoopse recordkarper (waarvan het record volgens mij op 62,8 pond staat) dit jaar niet gevangen is. Of ik moet de berichtgeving gemist hebben...

    Ik heb ooit ook eens 'geleerd' van het KIS programma dat karpers vaak exact één jaar na de vangst nog een keer gevangen worden (de statistieken gaven dat aan).

    Is het dit jaar helemaal ook bal geweest met jullie karpervangsten of heb ik gewoon pech gehad cq. niet goed genoeg gevist:blooz: ?

    Groet,
    Rob
  • HPE
    Newbie
    • 14-12-2002
    • 44

    #2
    Rob

    Zover ik weet is de record-karper dit jaar niet gevangen.
    Het klopt dat deze vis meestal in dezelfde periode in dezelfde sector wordt gevangen.
    Toch is er altijd de mogelijkheid dat de vis opeens een ander gebied van het water verkiest.
    Ook bestaat er de kans dat de vis verspeeld is.

    Mijn visjaar is tot nu toe heel behoorlijk.
    Vorige week zelfs nog twee schubs gevangen ondanks dat er ijs lag.
    Niet dat het mij verbaasde want ik heb al vaker met dit bijltje gehakt in de winter

    met doorvissende groet

    HPE
    HPE

    Reageer

    • Pieter Stam
      Tinca Tinca
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Effe een opmerking.

      Ik zou die nieuwkoopse karper niet eens willen vangen. Al zou hij 100 pond wegen.
      Ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind het klote als ik een karper vang die voor iedereen 'dé GROTE vis' is die persé gevangen moet worden.
      Wat ik veel spectaculairder vindt, is het vangen van een karper op nog niet ontdekt water.
      Toen ik tijdens het vissen op zeelt, afgelopen zomer, een spiegel van ruim 20 pond ving in een water waar niemand ook maar een vermoeden had dat er karper zwom, was ik meer in de wolken dan bij het vangen van die o-zo bekende 28er die elk jaar 5 keer wordt gevangen en elk jaar weer een pondje zwaarder wordt.

      Pierre

      Reageer

      • Tjander Meddocks

        #4
        ik ben het helemaal met pierre eens...als ik de verhalen van nieuwkoop moet geloven zijn dat juist die visserstjes die daar zitten die allemaal zo graag een beroemde karpervisser willen worden.....target vissen noemen ze dat naar het schijnt.

        Bovendien zijn er grote twijfels of dit wel een echte nederlandse vis is, deze vis zou zijn geimporteerd volgens de geruchten.

        En of deze vis nog leeft is helemaal de vraag...wat natuurlijk een ramp zou zijn eigenlijk want het is 1 van de mooiste vissen allertijden als ik die fotoos zie, maar desaltemien zie ik daar de humor dan wel van in dat al die targetvissers daar nu dag en nacht zitten te vissen op een vis die er helemaal misschien niet meer is en hun mogelijkheden onbenut laten om op andere wateren te vissen......want die recordvis was en is 1 grote uitzondering op dat water.

        Reageer

        • Rudi

          #5
          ---

          [Gewijzigd door Forummanager op zaterdag 28 december 2002 @ 14:41]

          Reageer

          • Mc.Queen
            Sportvisser
            • 19-09-2003
            • 577

            #6
            Als je u daarmaar voor inschrijft,schrijf u dan
            maar weer uit!
            Dit is een forum voor sportvissers,niet voor mensen
            die zich vervelen!
            :redmoon:
            Greetings Mc.Queen!!!
            Tot volgende Maandag!!!

            Reageer

            • breammaster
              Vastestokvisser
              • 05-10-2002
              • 114
              • ieper

              #7
              hoi mcqueen

              ben met u eens

              groeten breammaster
              :clap: :smikkel:

              Reageer

              • HPE
                Newbie
                • 14-12-2002
                • 44

                #8
                Heren

                Er zingt een steeds sterker gerucht rond dat de record-vis reeds is geexporteerd naar Engeland....

                met vr. gr.

                HPE
                HPE

                Reageer

                • Tjander Meddocks

                  #9
                  Alles wat niet meer gevangen wordt is zogenaamd ineens geexporteerd door de zogenaamde karperfreaks die gewoon die vis niet kunnen vangen en uit teken van zwakte en overmogen maar met dit soort verhalen gaan rondstrooien....dat lijkt me heel sterk dat vanaf een sterkbeviste en gecontroleerde water als nieuwkoop deze vis is verwijderd.

                  Het lijkt mij heel sterk dat in nieuwkoop deze vis met een net is gevangen zonder op te vallen ...dan moeten deze mensen heel veel dom geluk hebben gehad zeker ook door de groote van het water....en de tijd die je moet besteden om de vis te lokaliseren als je dat ooit al lukt...

                  en alle karpervissers die deze vis vangen die willen alleen maar de roem van de recordvangst hebben en die zullen het wel bekend maken want ze zitten daar niet voor niks....

                  Of hij is dood of hij wordt gewoon niet gevangen door al die zogenaamde karperfreaks die daar zitten.

                  Het is ook gewoon buitengewoon opvallend dat Joop Butselaar de vis in zeer korte tijd 2x kon vangen.....of Joop Butselaar is zo uitzonderlijk goed of de rest kan er gewoon niks van....

                  ik denk het eerste en het laaste

                  Reageer

                  • peter postema
                    Newbie
                    • 01-01-2003
                    • 20

                    #10
                    heren,
                    kan het bij U op zijn gekomen dat de vis wel is gevangen maar niet is gemeld.

                    er zijn namelijk nog mensen die niet geralteerd zijn aan roem en nog vissen voor de karper zelf losstaand van het gewicht maar met kans op t vangen van een recordkarper die in iede geval nog vrij rond zwemt.

                    gelukkig zijn er nog sites waar men gewichten niet eens vermeldt, zoals ik zie staan er zelf wereldrecords op je site tsjander, dit kom niet echt over een met de mening die je hier profileert hier daar mijn inziens gewicht van een vis niet gerelateerd is aan de schoonheid van een vis en dat wereldrecords mij inziens verre van boeiend zijn.

                    op mijn eigen zite zul je gewichte dus ook niet zien zoals je misschien begrijpt.

                    met vr.gr
                    Peter
                    Michelle Kolsteeg

                    Reageer

                    • Tjander Meddocks

                      #11
                      die site van mij waar de top 10 staat uit de wereld staat heet niet voor niks top tien van de wereld helemaal bovenaan........je moet wel even de feiten doorgeven....

                      bovendien ben jij volgens mij niet zo goed op de hoogte welke vissers er op de nieuwkoopse plassen vissen volgens mij.....ik denk dat jij niet eens weet hoe de nieuwkoopse plassen in elkaar steken en eruitzien, daar ga je heus niet dag en nacht vissen om die vis te vangen en dan hem gewoon weer terug te gooien...dan moet jij die vissers die zitten maar even beter leren kennen....vanuit heel europa zitten daar karpervissers om die gigant te vangen in heel moeilijke omstandigheden.

                      die vis is tussen 1997 en 2000 vijf maal gevangen daarvoor komen helemaal helemaal niks van gegevens van een gigant binnengekomen....beetje vreemd dat tot 1997 niks van deze vis bekend is....die vis moet toch ook 40 pond of 50 pond zijn geweest in de jaren negentig....of hij is de afgelopen 20 jaar tot 1997 nul keer gevangen geweest....nou dan kan ie de komende 20 jaar ook wel zonder vangen doorkomen.....

                      Reageer

                      • peter postema
                        Newbie
                        • 01-01-2003
                        • 20

                        #12
                        Beste Tsjander,

                        Ik ben op de hoogte van nieuwkoop en de omstandigheden daar, dat het geen makkelijk water hoef je me niet te vertellen dat weet ik.

                        dat er karpervissers uit heel europa zitten dat vind ik al evenmin belangrijk daar dit voor mij geen criteria is om ergens te gaan vissen.
                        de uitdaging zit hem in het water en geloof me er zijn mensen die een grote vangst zeker niet melden, die maken een foto voor zichzelf en hebben hier voldoende aan.

                        maar blijkbaar in jou opinie luid iedere karpervisser de bel als men deze vis vangt omdat je anders er niet uit haalt wat je wilt.

                        Ik deel deze opinie zeker niet, mensen die dit aan willen melden veroordeel ik evenmin daar ik vind dat je een ieder in zijn waarde moeten laten.

                        Michelle Kolsteeg

                        Reageer

                        • Henso
                          Met enige kennis...
                          • 14-12-2002
                          • 490
                          • Hoogezand

                          #13
                          :boggle: luitjes wat maken wij het elkaar weer moeilijk, het nieuwe jaar is net begonnen en wij hadden nog wel afgesproken om het leuk te houden.
                          als ik een karper vang wordt er ongeacht de groote een foto gemaakt en wordt het beestje gewogen en zo voorzichtig mogelijk terug gezet.
                          is het toevallig een Kanjer is dat leuk voor mij en voor de toevallig aanwezige toeschouwers en verder niets.
                          ik zal heus niet de krant bellen, het journaal waarschuwen of wat dan ook.
                          hoe minder aandacht des te beter, de tamtam werkt heus wel dus het bericht dat er ergens een gigant gevangen is, is bij de serieuze karperaar wel bekend.
                          vrienden en vissers waarvan ik weet dat ze goed met hun hobby bezig zijn krijgen het te horen verder niet.
                          maar goed ik heb ook makkelijk praten ik vang zo'n vis toch niet daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor, maar dat komt nog wel.
                          dit jaar eerst maar eens proberen om de 80 cm. grens te doorbreken dan zie ik wel weer.
                          groetjes en veel goede vangsten toegewenst.

                          Groetjes Henk


                          KANJER KAMPIOEN 2013
                          2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                          Reageer

                          • Rob
                            Newbie
                            • 26-01-2002
                            • 32

                            #14
                            Ik had er niet bij stilgestaan dat men de vis inderdaad had gevangen en verder de mond zou houden. Maar uiteraard is dat heel goed mogelijk.

                            Waar ik van op kijk is dat de vis geexporteerd zou zijn. Het lijkt me een vrij sterk verhaal. Maar goed, eigenlijk moet je nergens meer van op kijken in de karpervisserij (helaas).

                            Anderzijds vind ik de opmerking van Tjander ook opmerkelijk. Hoe komt het dat de vis "ineens" een paar keer achter elkaar wordt gevangen op flinke grootte en daarvoor/erna ineens niet meer. Hielden en houden de vangers ineens weer hun mond???

                            Ach, we hebben er een legende bij. Een soort Monster van Loch Ness maar dan anders...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Henso
                            :boggle: luitjes wat maken wij het elkaar weer moeilijk, het nieuwe jaar is net begonnen en wij hadden nog wel afgesproken om het leuk te houden.
                            Mooie opmerking. Ik sluit me er bij aan.

                            Een goed 2003 gewenst!

                            Rob



                            [Gewijzigd door Rob op donderdag 2 januari 2003 @ 11:41]



                            [Gewijzigd door Rob op donderdag 2 januari 2003 @ 11:42]

                            Reageer

                            • Tjander Meddocks

                              #15
                              ik geloof echt niet dat vissers hun mond zullen houden bij het vangen van deze superkanjer....nogmaals deze vis in internationaal bekend en de meeste vissers die daar zitten te vissen zijn zogenaamde targetvissers die graag een record willen vangen.

                              Ik denk dat jullie 1 belangrijk aspect in het geheel vergeten en dat is namelijk het COMMERCIELE aspect.

                              Het vangen van deze record vis kan iedere visser een hoop geld opleveren..Meestal zie je zo een visser na de vangst ineens op diverse artikelen staan waarmee hij zijn record zogenaamd zou gevangen hebben. Ik heb diverse verhalen gehoord over mensen die een record vingen die ineens toch wel een pak geld binnenhaalden en dan bedoel ik ook echt een PAK geld....dat weten die vissers in nieuwkoop ook wel...en die mensen zijn echt geen dief in hun eigen portemonnee om dan zo een vangst te verzwijgen....reken maar uit wat die mensen jaarlijks aan het karpervissen kwijt zijn...

                              ik hoor me moeder nog zeggen tegen me toen ik een jaar of zeven was en al op karper viste....GA JE WEER GELD IN HET WATER DONDEREN JONGEN.......

                              groet tjander

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎