Timms model Ruud goed uitloden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Timms model Ruud goed uitloden

    Voor mijn vader wil ik wat nieuwe tuigen maken en heb daar voor een serie dobbers van Timms, model Ruud, aangeschaft van 0.5 t/m 2 gram. Alle dobbers heb ik 2x, behalve de 2 gram, zodat ik 2 setjes kan maken.

    Mijn manier van uitloden is door tegen de onderlijn 2x nr 9 (0,05 gram) stotzloodjes te plaatsen en de rest als bulk. Bij dobbers zwaarder dan een gram gebruik ik een olivette en onder de olivette monteer ik minimaal 2 loodjes, zodat de olivette niet naar beneden kan schuiven.

    Nu las ik in een ander topic om te beginnen met 3 loodjes tegen de onderlijn te monteren en dan pas de rest van het lood.

    Wat is nu een goede manier om uit te loden?
    Vaste stok | Match | Feeder
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik vond op internet dit artikel.

    Denk dat ik hier wel iets mee kan. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #3
      Drie droppers is inderdaad een goed idee. Ik kom meestal tot zo'n 10 loodhagels op de lijn zodat je goed kunt varieren met loodzettingen. Ik moet er wel bijzeggen dat de Timm's behoorlijk qua gewicht kunnen afwijken, niet om de boel af te kraken maar er bestaan betere dobbers voor minder geld. Matrix dobbers etc...
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Ik heb deze dobbers gekozen, omdat het inline modellen zijn en qua afwerking lijken het mij nette dobbers. Alleen jammer dat de gewichten kunnen afwijken, maar we zullen hoeveel de afwijking is.

        Op de link naar het artikel op de site van De Vries Hengelsport moet je even 2 keer klikken anders krijg je hem niet, maar daar staat keurig uitgelegd hoe je het beste een dobber kunt uitloden.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • henk de wit
          Komt net kijken
          • 10-09-2009
          • 98
          • groningen

          #5
          timms dobbers vallen ook heel snel uit elkaar meen ik, lekken ook nog..... maar gezien je twee van elk heb waarom maak je ze dan niet volgens beide methodes klaar. Je zou dan kunnen kiezen wat je beste bevalt..en later beide sets op de zelfde manier optuigen.

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Dat Timms dobbers snel uit elkaar vallen en lekken heb ik nog niet gehoord. Volgens mij zijn er hier meerdere personen die met Timms dobbers vissen.

            Qua uitloding doe ik nu 3 droppers van hetzelfde gewicht en vervolgens neem ik voor het bulklood ook loodjes van hetzelfde gewicht. Naarmate het gewicht van de dobber hoger wordt neem ik de loodjes ook wat groter en bij gewichten van een gram en hoger gebruik ik een olivette.

            Ik ga 2 series tuigen maken met een lengte van 3 hengeldelen en deze wikkel in op een roze tuigenplank. Daarnaast maak ik nog 1 serie tuigen voor 4 hengeldelen en deze wikkel ik op een bruine tuigenplank. Dan kan mijn vader ze gemakkelijk uit elkaar houden.

            Ik moet alleen nog even bezien of ik de huidige tuigen aanpas voor 3 hengeldelen of 4. De Timms dobbers hebben een stalen onderantenne en staan daardoor sneller dan een carbon onderantenne. Of ik moet een loodje direct onder de dobber plaatsen.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Quido
              pink floyd
              • 30-10-2007
              • 1509
              • Winschoten

              #7
              Ik gebruik ook Timms dobbers, heb er nog geen problemen mee gehad, gewicht van de loodjes verschilt onderling ook nog weleens tussen verschillende merken.
              groeten quido


              http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

              Reageer

              • atkk
                Newbie
                • 21-07-2012
                • 42
                • Hellevoetsluis

                #8
                Het enige nadeel van Timm's vind ik (ik heb komplete tuigen gekocht,lekker makkelijk) is dat de rubbertjes op de onder antenne te wijdt zijn en er van af glijden. Verders vind ik ze top

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎