Preston in Box Double slider Winder tuigenplankjes box

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Preston in Box Double slider Winder tuigenplankjes box




    Bovenstaande box met tuigenplankjes is verkrijgbaar met 9 x 26 cm plankjes. Nu weet ik dat niet iedereen gecharmeerd is van de schuifjes die op de plankjes zitten, maar aangezien de plankjes aan beide zijden een pennetje hebben kan ik ook gewoon een tuigenelastiekje blijven gebruiken.

    Qua afmetingen passen deze boxen prima in mijn carry-all.

    Iemand ervaring met deze boxen? Hoe breed zijn deze plankjes?
    Vaste stok | Match | Feeder
  • Mosselman
    Een wat oudere jongere
    • 13-01-2009
    • 259
    • Haren

    #2
    Bel je winkelier even op.
    Succes...
    Groeten Harry

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Ik heb contact gehad en de plankjes zijn 15 mm breed. De box is gemaakt van soepel plastic.

      Op zich lijkt mij deze box wel wat en ik zal straks even kijken of mijn dobbers op de plankjes passen, maar nu zijn de plankjes
      voorzien van 2 sliders wat betekent dat je 2 tuigen op 1 plankje kunt wikkelen. Dat zou betekenen dat er 18 tuigen in 1 box passen.
      Ik heb momenteel 23 tuigjes en dan zou ik aan 2 boxen genoeg hebben.

      Iemand ervaring met deze boxen of de Preston tuigenplankjes?
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • fisscherman
        Met enige kennis...
        • 23-03-2013
        • 381
        • apeldoorn

        #4
        ik heb er een paar losse van,en ze zijn prima te gebruiken,je lusje achter het slijdertje ,dan kun je het mooi strak zetten.
        jean.

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Ik heb inmiddels 2 van die boxen met 9 x 26 cm plankjes besteld.

          Op het hele internet is geen info te vinden over de box met 9 x 26 cm plankjes. Het enige wat ik tegen kom zijn foto's van de boxen met 13 cm en 18 cm plankjes.
          Als ik de boxen heb zal ik wel even een foto plaatsen en laten weten wat ik er van vindt. Kan handig zijn voor andere gebruikers lijkt mij.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • atkk
            Newbie
            • 21-07-2012
            • 42
            • Hellevoetsluis

            #6
            Dit zijn de enige soort, die ik nog gebruikt. Perfect. Je moet alleen wel opletten dat de drijflichamen wel er tussen in vallen, anders raken ze lek door de zijkanten

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #7
              14x18 tuigendoos.jpg

              Ik had op internet nog een foto gevonden van de 14 x 18 winderbox. Deze heeft alleen in het midden een verdeelschotje. Waarschijnlijk voor de stevigheid van de box.
              Elk tuigenplankje ligt dus niet klem in de box. Mijn inziens zou ik dan de tuigenplankjes dan ook nog kunnen vervangen voor de paarse tuigenplankjes mochten de drijflichamen van de 1,5 en 2 grams dobbers er niet tussen passen.

              De paarse tuigenplankjes zijn 2 cm breed en als ik het goed hebben passen er nog wel 6 in de box.
              Aangepast door Rolla; 27-10-2013, 09:18.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8




                Ik heb twee van bovenstaande boxen gevuld met 1 tuig per tuigenrekje, maar dan heb ik het probleem dat ik 3 tuigen met een 2 grams groene dobber
                niet kwijt kan. Het zijn double slider winders, zodat er 2 tuigen op 1 tuigenplankje passen. In theorie passen er dan 18 tuigen in 1 box, maar is het ook praktisch?
                Van middag eens geprobeerd en van de linkse dobbers op de foto 2 tuigen op 1 tuigenplankje gedaan. Ik ben er wel tevreden over en het scheelt mij weer de
                aanschaf van een extra box met tuigenplankjes. Het enige wat ik (binnenkort) nog ga aanschaffen zijn de paarse tuigenplankjes voor de tuigen met een 2 grams dobber.
                Die tuigenplankjes zijn nl. breder.

                Mijn doelstelling is om de ene box gevuld te hebben met tuigen voor 3 delen en de andere box met tuigen voor 4 delen. In principe kan ik dan op alle viswateren hier in de
                buurt uit de voeten.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎