buikdreg probleempje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    buikdreg probleempje

    Als ik met mijn kleine jerkbait werp, wil het nog al eens gebeuren dat de buikdreg om het staaldraadje komt te hangen. Dat kan ik onder andere voorkomen door de lijn goed af te remmen na de inworp. Alleen blijft nu nog 1 probleem over. Als ik de jerkbait met grotere slagen binnen vis, gebeurt het nog steeds dat de buikdreg om het staaldraad komt te hangen. Nu weet ik dat met kaarsvet de dreg vast gezet kan worden, alleen lijkt me dit niet ideaal, na 1 vis gevangen te hebben, is de haak weer los, lijkt mij. Wie weet een goede oplossing om de buikdreg vast te zetten. Is dit een goede oplossing?, want ik kan me voorstellen dat een vaste buikdreg onthaken bemoeilijkt. Hoe zou de hakingskans zijn, als ik de buikdreg zou verwijderen en veranderd de actie als de buikdreg verwijderd wordt?
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    #2
    gister gevist zonder de buikdreg. Het probleem van de dreg over het staaldraadje is opgelost. 1 duidelijke aanbeet werd niet gehaakt, tot zover zou je denken dat de buikdreg nodig is. Tot 3 keer toe op 1 stek een volger die de jerk niet te pakken kreeg, waarschijnlijk was dit een schele snoek, hahaha
    Naast dat de aanbeet gemist werd, is ook het vissen een beetje anders. De buikdreg zorgt voor iets sneller afzinken en voor het op diepte houden van de jerk. Tot zover maar even een test verslag. Binnenkort ga ik het nogmaals zo proberen en dan afgewisseld met dezelfde jerk, maar dan MET buikdreg. Als iemand nog tips heeft!!! Graag.

    Reageer

    • fisscherman
      Met enige kennis...
      • 23-03-2013
      • 381
      • apeldoorn

      #3
      ja je bent wel bevoorrecht met zo,n sloot voor je deur,mazzelpik.ja je zou zeggen dat het niet zoveel uitmaakt die buikdreg,maar wel hoor,anders krijg je veel missers.
      jean, vang ze.

      Reageer

      • polenvisser
        Frequent aanwezig
        • 28-01-2011
        • 241
        • wichmond

        #4
        vandaag even in de shop geweest. De oplossing voor het probleem is relatief simpel.... Een jerkbait stangetje... Alleen bij het ingooien rekening blijven houden met het op tijd afremmen na de inworp. Twee stangetjes meegenomen. Misschien morgen voor het werk even proberen...

        Reageer

        • fisscherman
          Met enige kennis...
          • 23-03-2013
          • 381
          • apeldoorn

          #5
          hoe ziet zo,n stangetje eruit.
          jean.

          Reageer

          • polenvisser
            Frequent aanwezig
            • 28-01-2011
            • 241
            • wichmond

            #6
            nou, dat stangetje vond ik toch niet zo ideaal..... Ben gewoon weer over gegaan op het staaldraadje.

            Reageer

            • henkbruis
              Newbie
              • 26-07-2010
              • 1
              • Rhenen

              #7
              Zijn er vissers die goede snoekplekken in Veenendaal weten,ik ga beginnen met snoeken met kunstaas

              SHB

              Reageer

              • polenvisser
                Frequent aanwezig
                • 28-01-2011
                • 241
                • wichmond

                #8
                je hebt de Nederrijn dichtbij liggen en alle gaten daar in de buurt. Kijk een op visplanner, om te zien of je er met je vispas mag vissen. Lijken mij prima stekken. Maar je hebt in Veenendaal ook het omleidingskanaal liggen en andere (stads)watertjes, in die watertjes bulk het vaak ook van de snoek. Lijkt mij zeer de moeite van het proberen waard. Succes!

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎