Na 25 jaar weer een snoek...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eddietainer
    Newbie
    • 07-12-2013
    • 1
    • Beneden-Leeuwen

    Na 25 jaar weer een snoek...

    Na ongeveer 25 jaren de vis-hobby weer opgepakt. Sinds oktober 2013 weer begonnen. Al hele leuke witvis gevangen maar roofvis vind ik toch echt spannender..

    Natuurlijk eerst zo'n foute alles in 1 werphengel gekocht voor 35 euro...tja..
    Daarna een telescoop feeder werphengel, daarmee ook begonnen met plugjes enz om op snoek te vissen.

    Mijn eerste snoek (50cm) in Dreumel langs de dijk (uiterwaarden van de waal) gevangen en toen was ik echt verkocht.

    Inmiddels ook een karper hengel, een DAM roofvis hengel en een jerkbait hengel met reel gekocht dus echt de smaak te pakken.

    De afgelopen weken veel met doodaas gevist. Utrecht, Arnhem, Maasbommel, de Linge, Waal, Maas, de gouden ham, Nederrijn... Niets mocht baten en iedere keer met lege handen naar huis. Zowel met dobber zwevend en op de bodem en ook statisch op de bodem.

    Inmiddels ook heel veel gelezen op internet...en ik word onderhand jaloers als je de verhalen en foto's ziet. Gelukkig geeft wel iedereen op de diverse roofvis-sites/forums aan...: "volhouden!".

    Ik denk vooral dat het vinden van goede stekken de doorslag moet geven. En die plekken moet ik schijnbaar nog vinden.

    Vanochtend om 06:30 bed uit en om 08:00 zat ik in de haven van maasbommel met twee hengels, dobbers en dood aas. Na 3 uren wederom niets en dus verder getrokken naar Appeltern (stoomgemaal), daar was ik pas geleden een snoek aan het drillen en bij het pakken van het net...de lijn te los ... en snoek los!! Maar nu dus daar weer mijn geluk beproeven... helaas, na 2 uurtjes niets anders dan 1 héle lichte aanbeet.

    Dan maar heel even nog bij de tuinen van Appeltern kijken. Mooi bruggetje over de Nieuwe We******. Na half uurtje kunstazen wederom noppes.

    Het was tijd om richting huis te gaan maar wilde nog héél even met kunstaas in Horssen in de Broeksche Leigraaf kijken. Daar zag ik laatst al iets achter mijn kunstaas aan zwemmen. Auto parkeren, hengel uit auto, op naar mijn laatste worpen..

    En ja!!! Na drie keer gooien : BEET!! 1.jpg

    Een korte maar stevige dril, mijn pet viel in het water en bijna ik zelf ook! Zo spannend vond ik het. En tegelijkertijd helemaal geweldig! Ik kon de snoek met ondersteuning en kieuwgreep uit het water pakken en rustig op het gras onthaken. 1 haakje van de dreg aan de buitenkant van zijn onderkaak. Dus zelfs zonder tang was ie zo onthaakt...
    En toen natuurlijk de foto... Ik was alleen en had mijn mobiel. Hoe ging ik dat doen? Ik mijn jasje maar op een hoopje gelegd en de mobiel er tegen aan en de zelfontspanner.

    Daarna de snoek rustig terug gezet, 3 seconden moest ie bijkomen en weg was ie..
    Beste snoek....tot de volgende keer..

    Het resultaat: mijn 2e snoek sinds oktober 2013 en een PR = 69cm 2.jpg
  • Mosselman
    Een wat oudere jongere
    • 13-01-2009
    • 259
    • Haren

    #2
    Leuk, gefeliciteerd.
    Zo zie je maar weer de aanhouder wint.....
    Groeten Harry

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎